וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב: "מי זה אובמה? עם כל הכבוד, הוא היסטוריה"

שרת התרבות והספורט תקפה במהלך טקס בכותל המערבי את נשיא ארה"ב, לאחר שמשלחת ארצו לאו"ם לא הטילה וטו על ההחלטה נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון. "שום החלטה בשום פורום בינלאומי לא חזקה כמו האבנים האיתנות האלה", אמרה. "אין עוד עם אחד בעולם שיש לו כזה קשר לארצו"

שרת התרבות והספורט מירי רגב בעיר דוד בירושלים, דצמבר 2016. מירי שמעונוביץ', לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
רגב עם ברקת, היום בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, מירי שמעונוביץ', לע"מ

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, תקפה היום (שלישי) את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אחרי שמשלחת ארצו לאו"ם החליטה להימנע בהצבעה בסוף השבוע נגד ההתנחלויות במועצת הביטחון. "מיסטר פרזידנט ברק אובמה, אני עומדת כאן, היום, חנוכה תשע"ז, בדרך בה הלכו אבות אבותיי, לפני 2000 שנה", אמרה רגב במהלך טקס בגן הלאומי עיר דוד שליד הכותל המערבי. "שום החלטה בשום פורום בינלאומי לא חזקה כמו האבנים האיתנות של הרחוב הזה. אין עוד עם אחד בעולם שיש לו כזה קשר, וכזו זיקה לארצו. לא לסנגלים, לא לניו-זילנדים, לא לאוקראינים ולא למלזים".

בריאיון לתכנית "שש עם" בערוץ 2 הוסיפה רגב ואמרה: "מיהו אובמה? עם כל הכבוד, הוא היסטוריה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב בעיר דוד בירושלים, דצמבר 2016. מירי שמעונוביץ', לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
רגב, הערב בכותל/לשכת העיתונות הממשלתית, מירי שמעונוביץ', לע"מ

במהלך האירוע שבו השתתפה הערב, הסירה השרה רגב את הלוט מעל "דרך עולי הרגל" וחשפה את הרחוב ההיסטורי, שטרם נפתח לציבור הרחב. הדרך, שנחשפת בימים אלה בעיר דוד על ידי רשות העתיקות היא בת 2,000 שנה ושימשה כרחוב הראשי של ירושלים הקדומה בימי בית המקדש השני.
בדבריה התייחסה השרה לממצאים הארכיאולוגיים שהתגלו עד כה ברחוב ובהם, בין היתר, מטבע מתחילת המרד הגדול, שעליו כתוב באותיות עבריות: "חרות ציון". "המטבע הזה, כמו כל הממצאים האחרים, הם עדות לאמת ההיסטורית ולזיקה העמוקה שלנו לירושלים", אמרה.

"ארגון אונסק"ו של האו"ם הכריז לפני כמה שבועות שאין זיקה כזאת. הצבעה מגוחכת בפריז, לא יכולה לבטל היסטוריה של אלפי שנים. היום אנחנו משיבים לעיוות ההיסטורי הזה, בקול הברור ביותר: יהודים חיו בירושלים ויהודים ימשיכו לחיות בירושלים. יהודים בנו בירושלים ויהודים ימשיכו לבנות בירושלים. כך זה היה לפי אלפיים שנה, כך זה היום, וכך זה יישאר לנצח נצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully