וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג במירון, שיאי גשם בגולן ובגליל: דצמבר הסוער הציל את הצפון

אחרי נובמבר השחון ביותר שנמדד, ירדה כמות משקעים גדולה בצפון שחצתה את הממוצע ב-20% - לראשונה זה ארבע שנים. 50 מ"מ ירדו בכרמל ובגליל והכינרת עלתה בסנטימטר נוסף. גם במרכז נרשמו גשמי ברכה. והיכן ירד הכי הרבה?

צילום: דובר צה"ל, עריכה: ניר חן

(דיווח מהחרמון המושלג מתוך משדר וואלה! NEWS, הבוקר)

מערכת הגשמים של השבוע האחרון תיחלש הלילה (שלישי) ומחר, אך ביום חמישי היא תתחזק, תפוג לרגע בשישי ותמשיך עד שבת. הלילה ומחר ייתכנו עדיין טפטופים עד גשם מקומי קל. הטמפרטורות יעלו במקצת אך יישארו נמוכות מהרגיל בעונה. בשעות האחרונות ירד שלג גם בהרי הגליל, בהם הר מירון.

ביום חמישי צפויים לרדת גשמים מקומיים בצפון הארץ ולאורך החוף, והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל. ביום שישי יהיה מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר ונמוכות מהרגיל. בשעות אחר הצהריים ייתכנו גשמים קלים בצפון. בשבת יירדו גשמים לסירוגין בעיקר בצפון ולאורך מישור החוף. הגשמים ילוו ברוחות ערות וייתכנו סופות רעמים בודדות בצפון. שלג ירד בחרמון וצפון הגולן ויהיה קר מהרגיל.

מהמערכת הנוכחית ניתן לקבוע כי הגשמים שירדו בחודש דצמבר הצילו למעשה את הצפון, לאחר חודש נובמבר שהיה השחון ביותר מאז תחילת המדידות. החודש הנוכחי הפתיע גם את התחזיות שניבאו כי גם הוא יהיה שחון. כמות המשקעים שירדה במערכת הגשמים האחרונה החודש עלתה 20% מעל הממוצע לחורף הנוכחי במועד זה, באזור הגולן והגליל, לראשונה זה ארבע שנים. דצמבר אף שבר את הבצורת, ששררה באזור בשלוש השנים האחרונות.

לקריאה נוספת:
סערה חורפית: שלג בצפון וגשמים ברחבי הארץ, מטוס נפגע מברק
עומס בבתי החולים: כבר בתחילת החורף - תפוסה מלאה ומאושפזים במסדרונות

שלג יורד בהר מירון, 27 בדצמבר 2016. עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון וואווי, Huawei, מערכת וואלה! NEWS
שלג בהר מירון, היום/מערכת וואלה! NEWS, עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון וואווי, Huawei
גשם בתל אביב, 27 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

בכרמל ובגליל המערבי ירדו 50 מילימטרים של גשם מהלילה, בחוף המרכזי ירדו בין 40 ל-50 מ"מ, בכנרת - 30 מ"מ, ובאזור ירושלים בין 20 ל-30 מ"מ. המשקעים התרכזו היום באזור המרכז, מהכרמל, דרך נחלי מנשה ועד אגן האיילון. בעקבות הגשמים התפתחו בשעות האחרונות זרימות עזות בנחלים חדרה, אלכסנדר, פולג ירקון ואיילון. קיבוץ עין החורש שבעמק חפר זכה להיות היישוב שהתברך הכי הרבה בגשמים – 57 מ"מ. באגן הכנרת נרשמו היום כמויות המשקעים נמוכות יותר, אולם גם שם ירדו גשמי ברכה. מפלס הכנרת עלה בשעות האחרונות בסנטימטר נוסף ועומד כרגע על רום של 213.65-.

המערכת החורפית הביאה גם לכמויות נאות של שלג בחרמון ובצפון הגולן. 30 סנטימטרים ירדו במפלס התחתון ו-50 סנטימטרים במפלס העליון. מחר ייפתח אתר החרמון למבקרים בלבד בהתאם לקצב פינוי השלגים ותנאי מזג האוויר. עם זאת, האתר יהיה סגור בפני גולשים. באתר החרמון מקווים כי מערכת הגשמים שתגיע ביום חמישי תניב כמות מספקת של שלג לגלישה.

שלג במג'דל שמס שברמת הגולן, 27 בדצמבר 2016. שלומי גבאי
מג'דל שמס מכוסה שלג/שלומי גבאי
שלג ביישובי רמת הגולן, 27 בדצמבר 2016. שלומי גבאי
שלג יורד ברמת הגולן/שלומי גבאי

סגן אסף גינסברג, סמ"פ בגדוד 603 של הנדסה קרבית שמוצב בחרמון, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "הטמפרטורה כאן היא כמה מעלות מתחת לאפס, אבל חווינו כבר טמפרטורה של 4- מעלות". הקצין וחייליו נערכו מבעוד מועד לטמפרטורות הנמוכות. "לכל החיילים יש ביגוד תרמי, נעלי הרים מחממות, כפפות, גרביים תרמיות וחליפות סערה".

גינסברג הדגיש כי כוח צה"ל בחרמון אמנם נהנה מהשלג אך לא זו הסיבה שבגינה הוא מוצב שם. "אנחנו כאן היא לא כדי לשחק בשלג, אלא כדי להגן על המדינה ומשתדלים שזה לא יסיח את דעתנו. רוב החיילים שלי, זו הפעם הראשונה שיוצא להם לראות שלג יורד, הם הגיעו לחרמון לבקר, אבל כזה דבר הם לא ראו. אנחנו יוצאים לריצות בתוך המוצב ועושים הרבה אימוני כוח, גם כדי להתחמם וגם כדי לא לתת למזג האוויר להפריע לנו".

שלומית גדליה ודניאל מלול מקיבוץ אלרום סיפרו כי את הקיבוץ כיסתה שכבה קטנה של שלג, פחות מסנטימטר. "קר פה אבל אנחנו כבר רגילים, זו הטמפרטורה שלנו בחורף", סיפרו. "מבחינתנו השלג הזה הוא אופטימלי, מצד אחד אנחנו נהנים מהיופי מן הצד השני הוא לא משתק את החיים וסוגר את הצירים", אמרה שלומית. "כל השבוע קר פה", העידה. "אנחנו רגילים, לובשים חרמונית, מלבישים את הילדים בשלוש שכבות בחלק העליון של הגוף שתי שכבות למטה, חרמונית, כובע וכפפות".

מכ"ם הגשם המתעדכן:

שלג בקיבוץ אלרום ברמת הגולן, 17 בדצמבר 2016. עדי חשמונאי באמצעות הסמארטפון של וואווי, עדי חשמונאי
קיבוץ אלרום מכוסה שלג/עדי חשמונאי , עדי חשמונאי באמצעות הסמארטפון של וואווי
שלג בבוקעאתא ברמת הגולן, 27 בדצמבר 2016. עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון של ואוווי, עדי חשמונאי
שלג בבוקעאתא ברמת הגולן, 27 בדצמבר 2016/עדי חשמונאי , עדי חשמונאי באמצעות סמארטפון של ואוווי
שלג ביישובי רמת הגולן, 27 בדצמבר 2016. שלומי גבאי
שלג יורד ברמת הגולן/שלומי גבאי
קשת בענן מעל גוש דן, 27 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
קשת בגוש דן, היום/ראובן קסטרו
קשת בענן מעל גוש דן, 27 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
קשת במרכז הארץ, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully