וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס בבתי החולים: כבר בתחילת החורף - תפוסה מלאה ומאושפזים במסדרונות

26.12.2016 / 14:26

החורף רק החל, אך כבר נרשמים עומסים במחלקות ברחבי הארץ. בשיבא בתל השומר נרשמו 200% תפוסה במיון, ובהדסה עין כרם בירושלים 180%. באיכילוב בתל אביב עמוס במחלקות הפנימיות, וחלק מהחולים מאושפזים במסדרונות. סגן מנהל הדסה: "כולנו משלמים מחיר כבד"

עריכה: יוסי אלטר

עומסים חריגים בבתי החולים נרשמו הבוקר (שני) ברחבי הארץ. השיא הוא בבית החולים שיבא בתל השומר, שם נרשם עומס של יותר מ-200% בחדר המיון. מבית החולים נמסר כי כמות הניתוחים הוגדלה כדי לקצר תורים וכי בית החולים נמצא בתפוסה מלאה בכל אגפיו. בהדסה עין כרם בירושלים, נרשמו 180% תפוסה בחדר המיון, ובית החולים נערך להעברת חולים למחלקות אשפוז, כדי להפחית את העומס במיון.

בהדסה הר הצופים נרשם עומס של 120%, שצפוי להתגבר לקראת שעות הצהריים והערב. בחדר המיון במרכז הרפואי כרמל בחיפה נרשמה תפוסה של 95%. מנהל המיון, ד"ר סלים חלבי, אמר כי במהלך הלילה שוחררו חולים או הועברו לאשפוז כדי לפנות מיטות. במרכז הרפואי מדגישים כי כמעט כל 45 המיטות במיון תפוסות. בבית החולים אסף הרופא מדווחים על עומס של 140% בכלל מחלקות האשפוז, עם חולים השוכבים במסדרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
עומס בבתי החולים בחיפה: "אין מיטות, והאמבולנסים ממשיכים להגיע"
כך מנסה משרד הבריאות לשים סוף למחירי החניה הגבוהים בבתי החולים
בפריפריה מתים יותר: דוח של משרד הבריאות חושף פערי בריאות דרמטיים

מיטות חולים במסדרון המחלקה הפנימית בבית חולים אסף הרופא. 26 בדצמבר 2016. טל אנגלנדר
עומסים כבדים ברחבי הארץ. בית החולים אסף הרופא/טל אנגלנדר

בבית החולים איכילוב שבתל אביב מדווחים על תפוסת של 120% במחלקות הפנימיות. המשמעות היא שחלק מהחולים נמצאים במסדרונות. גם מחלקה נוספת שנפתחה במיוחד לקראת החורף, נמצאת בתפוסה מלאה. בחדר המיון יש 80% תפוסה. גם בבית החולים רמב"ם בחיפה מלא עד אפס מקום, עם תפוסה של 120%, שצפויה עוד לעלות, כמאופיין בימים חורפיים. בבית החולים סורוקה מדווחים על 105% תפוסה במחלקות הפנימיות, ו-120% במחלקות הילדים.

בלניאדו 127% בפנימיות, ובבית החולים מאיר בכפר סבא 100% תפוסה במיון ו-120% תפוסה במחלקות הפנימיות. בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה מדווחים על 110% תפוסה במחלקות הפנימיות ותפקוד רגיל של חדר המיון. בבית החולים ברזילי שבאשקלון יש יותר מ-110% תפוסה במחלקות הפנימיות, ו-94% תפוסה במיון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בהלל יפה שבחדרה 110% תפוסה במחלקות הפנימיות. בבית החולים וולפסון בחולון נרשמה תפוסה של 120% במחלקות הפנימיות, ועומס במיון הכללי. במעייני הישועה בבני ברק תפוסה של 125% במחלקה הפנימית.גם בצפון נרשמו עומסים בבתי החולים: בבית חולים העמק בעפולה 123% תפוסה במחלקות ובחדר המיון, ובמרכז הרפואי פורייה בטבריה 120% תפוסה בפנימיות.

"חדר המיון עמוס ביותר", מודה ד"ר אשר שלמון, סגן מנהל בית החולים הדסה עין כרם, "פעלנו במהירות, החלטנו לשחרר חולים מוקדם יותר. נאלצנו להעלות חולים למחלקות, ולצערי הרב – גם לאשפז חולים במסדרונות, כדי לאפשר למד"א להביא חולים לטיפול, ושהמיון ימשיך לתפקד".

"זה מה שקורה כשמערכת הבריאות עובדת על הקשקש – עם מספרי מיטות, אחיות ורופאים", הוא מוחה. "אנחנו עושים מאמצים לא לסגור את המיון, ונדיר שאנחנו מפסיקים לקבל חולים, אבל כולנו משלמים מחיר כבד, הן מבחינת איכות השירות, והן מבחינת זמן שיש לנו עם המטופלים".

בית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. נועם מושקוביץ
בית החולים הדסה עין כרם/נועם מושקוביץ
"תוספת של אחות אחת או שתיים למחלקה לא פותרת את הבעיה"

"הסוגיה נמצאת בדיון לאומי", מספר ד"ר שלמון, כולל פעילות של משרד הבריאות לתגבור המחלקות לרפואה דחופה, שיפור בתשתיות ותוספת ציוד וכוח אדם. אבל זה פיתרון לטווח ארוך, ונדרשים פתרונות קצרים ויעילים. צריך תכנון לאומי לראייה מערכתית, כי הפתרון אינו תוספת של אחות אחת או שתיים למחלקה".

מזג האוויר שמוביל בדרך כלל לעומס בחדרי המיון ימשיך להיות חורפי גם השבוע. היום יוסיף להיות גשום וסוער. גשם לפרקים צפוי לרדת בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף והוא ילווה ברוחות ערות. שלג יוסיף לרדת בחרמון, אך האתר יוותר סגור למבקרים במהלך היום. מהנהלת האתר נמסר כי במפלס העליון נערמו כ-50 סנטימטרים של שלג והטמפרטורה עומדת על אפס מעלות. במפלס התחתון נערמה מחצית הכמות, 25 סנטימטרים, עם שלוש מעלות.

כמו כן, במהלך היום עדיין קיים חשש מהצפות במישור החוף. במהלך הלילה יוסיפו לרדת גשמים שיתפשטו בהדרגה למרכז ולצפון הנגב לקראת הבוקר של מחר. נוסף לכך, במהלך הלילה יגבר החשש מפני שיטפונות במדבר יהודה.

(עדכון ראשון: 10:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully