וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שש שנים במעצר בית: מנהיג "התנועה הירוקה" באיראן פורש

מהדי כרובי נעצר ב-2011, שנתיים לאחר דיכוי המחאה נגד ניצחונו של אחמדינג'אד, ומאז מוחזק בביתו. הוא הודיע למפלגתו כי הוא מפנה את הדרך לקראת הבחירות במאי. "זמן להיות מאוחדים"

מהדי כרובי לפני הבחירות לפרלמנט של איראן, 2008. AP
"לא יודע כמה זמן אשאר כך". מהדי כרובי, 2008/AP

מהדי כרובי, אחד ממנהיגי האופוזיציה באיראן שנמצא במעצר בית במשך קרוב לשש שנים, הודיע כי הוא פורש ממפלגתו - כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת במדינה. כרובי היה מועמד מטעם הרפורמיסטים במהלך הבחירות לנשיאות ב-2009, ויחד עם מיר חוסיין מוסאווי הוא סירב לקבל את ניצחונו של מחמוד אחמדינג'אד, שזכה באופן שנוי במחלוקת בכהונה שנייה. מחאה נרחבת של "התנועה הירוקה" נגד התוצאות הפכה להפגנה נגד השלטון ודוכאה באלימות בידי הרשויות.

מאז 2011 הוא מוזחק במעצר בית, ברקע קריאות של גורמים שמרניים להעמידו לדין ואף להוציאו להורג בגין "סטייה". כרובי הסביר כי מטרתו היא לשמור על אחדות מפלגתו "אמון לאומי" לקראת הבחירות במאי, על אף שהיא הוצאה מחוץ לחוק מאז מעצרו. "בהתחשב במצבי ובכך שאני לא יודע כמה זמן זה יימשך, אני מבקש מעמיתיי לקבל את התפטרותי", כתב כרובי בן ה-79 למפלגתו. "בזמן שהיא שומרת על עצמאותה, על המפלגה להמשיך לשתף פעולה עם ארגונים ותנועות רפורמיים אחרים".

הנשיא המתון חסן רוחאני, שחבר אל הרפורמיסטים כדי לזכות בבחירות ב-2013, לא הצליח להביא לשחרורם של כרובי ושל מוסאווי כפי שהבטיח במהלך הקפמיין. המתונים והרפורמיסטים הודיעו כי ישמרו על הברית ביניהם לקראת הבחירות במאי, אז יתמודד רוחאני על כהונה שנייה. השמרנים מנסים אף הם לאחד את שורותיהם ולמצוא מועמד אחד ומוסכם.

לקריאה נוספת בנושא
איראן: הקלה בתנאי המעצר של מנהיג האופוזיציה כרובי
ירוק הולך ונעלם: מה קרה לאופוזיציה באיראן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully