וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: במונטנה נערכים לצעדה הניאו-נאצית החמושה נגד יהודים

27.12.2016 / 15:10

המשטרה בעיירה ווייטפיש "מודעת" לכוונה לקיים הפגנה בחודש הבא בעקבות פעילות גופים יהודיים נגד אחד ממנהיגי הימין הקיצוני בארה"ב המתגורר בה. היא צפויה למסור פרטים על הכנותיה בהמשך היום

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה המקומית בעיירה ווייטפיש "מודעת" לכוונתם של פעילים ניאו-נאציים לקיים צעדה חמושה ברחובות העיר שבמדינת מונטנה, ארצות הברית, "נגד יהודים, עסקים של יהודים, ומי שמשתף איתם פעולה" - כך דווח אתמול בערוץ החדשות המקומי KPAX8. לפי הדיווח, בהמשך היום (שלישי) צפויה המשטרה המקומית למסור הודעת עדכון על ההיערכות שלה לאפשרות שהצעדה תתקיים.

בסוף השבוע האחרון פורסם באתר הניאו-נאצי "דר סטורמר" פוסט ובו נראות דמויות מהקהילה היהודית על רקע תמונה של מחנה ההשמדה אושוויץ, עם הכיתוב "מונטנה מאוד ליברלית בכל הנוגע לנשיאת נשק, אז עורך הדין שלי אומר לי שנוכל לצעוד ברחוב עם רובים". עוד נכתב כי "אנחנו מצפים ל-200 משתתפים שיצעדו נגד היהודים, נגד עסקים יהודים ונגד מי שתומך באחד מהם". ההצהרה בדבר הכוונה לארגן צעדה חמושה סוקרה ברשת ABC, בעיתונות המקומית של מונטנה ובכמה רשתות ארציות.

הסיפור החל בשבוע שעבר, כאשר חברים בקהילה היהודית הקטנה מחו נגד פעילותו של ראש ארגון ה"אלט-רייט" בארצות הברית, ריצ'רד ספנסר, המתגורר לסירוגין בעיירה, שם נמצא בית משפחתו. ספנסר עלה לכותרות לפני חודש, אז ערך בוושינגטון הבירה כינוס של תנועה ה"אלט רייט", הצדיע במועל יד וקרא בתום נאום על עליונות הגזע הלבן: "הייל טראמפ, הייל לניצחון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט האנטישמי הקורא לצעדה החמושה בווייטפיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות המקרה, ובעקבות כנסים נוספים שהבן ריצ'רד השתתף בהם, החלו בעלי עסקים בעיר ווייטפיש שבה מתגוררת משפחת ספנסר להתקומם. המשפחה מחזיקה בבניין בעיר, שאותו היא משכירה לשתי חנויות. הבעלים של אחת החנויות, המשמשת כסלון יופי, אמרה לרשת ABC כי הקישור של הנכס עם משפחת ספנסר מזיק לעסקיה, והיא תעבור למיקום אחר אם שריל ספנסר, אמו של ריצ'רד, לא תמכור את הבניין לבעלים אחרים.

סוכנת נדל"ן יהודייה ששמה טניה גרש אמרה לרשת כי היא סבורה כי "שריל יכולה להתמודד עם זה בכך שתמכור את הבניין, ותתרום כסף למאמצים של ארגוני זכויות אדם להילחם ברעיונות העליונות הלבנה שמפיץ ריצ'ארד". אמו של ספנסר טענה כי מדובר בהתנכלות והוסיפה: "כואב ככל שזה יישמע, אני שוקלת למכור את הבניין". היא גם תלתה את האשמה ללחצים עליה למכור את הנכס בארגון יהודי "האהבה שוכנת כאן", שמצדו התנער לחלוטין מההאשמות של ספנסר, ומסר בתגובה: "אין לנו מושג על מה היא מדברת". בארגון הבהירו עוד כי אין להם בעיה עם כך שריצ'רד מתגורר בעיר, כמו גם עם העובדה שאמו מנהלת שם עסקים.

עבור הפעילים הניאו-נאצים, המידע הזה הספיק כדי לפרסם באתר שלהם ש"היהודים הם גזע מרושע של פסיכופתים מלאי שנאה". עוד נכתב במאמר השטנה הגזעני כי "כשאתה עושה משהו שהם לא אוהבים, הם ישתמשו בכל הכוח שלהם בתקשורת כדי לרדת עליך ולעשות לך רצח אופי". באתר פרסמו את תמונותיהן של מנהלות ארגון "האהבה שוכנת כאן", ואת תמונות כל בני משפחת גרש, כולל ילדיהם של בני הזוג. בהמשך פורסמו גם פרטים של חברים אחרים בקהילה היהודית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ריצ'רד ספנסר, מבכירי תנועת "הימין האלטרנטיבי" בארצות הברית. AP
מתגורר בעיירה במונטנה לסירוגין. ריצ'רד ספנסר/AP

לחלק מן התמונות הוצמד טלאי צהוב, והמפרסמים צירפו לכתבה את כתובות המייל הפרטיות, מספרי הטלפון האישיים והכתובות בבית של אותם פעילים יהודים, בתוספת דברי נאצה קשים. בין היתר, צורפו לידיעה גם פרטי העסק של בני המשפחה והקוראים נקראו להשאיר ביקורת לדף העסק שלהם בגוגל, ברמז ברור לכך שהורדת הדירוג על ידי משתמשים רבים יפגע במוניטין של העסק.

בהמשך, נסוג מעט המחבר מההצהרה על הצעדה, שתוכננה לדבריו לשבוע השני של ינואר, וכתב באתר כי ישקול לבטל אותה - "בתנאי שחברי ארגון האהבה שוכנת כאן יתחייבו שלא להפגין נגד משפחתו של ספנסר", ובתנאי שטניה גרש "תשלח התנצלות כתובה לאמו של ספנסר, תכיר בטעותה ותאחל לה הצלחה בעסקים". הפוסט נכתב באיום: "אם לא נקבל את הדברים האלה, אני מבטיח לכם, זה יימשך עוד הרבה מאוד זמן".

"כמה משפחות הוטרדו בצורה נוראית", סיפרה אתמול לוואלה!NEWS חווה שאו מהארגון "האהבה שוכנת כאן", שהוסיפה כי מירב הודעות הנאצה התקבלו ברשת. לדבריה, "היתה קריאה ברשת לפגוע בעסקים שלהם, הפרטים של הילדים פורסמו, אבל הרשויות המקומיות וה-FBI התערבו, וזה גרם לנו לחוש בטוחים יותר". כשנשאלה מה היו התחושות שלה בעקבות הפרסום באתר הניאו נאצי וגל התגובות שהביא עימו לעיירה הקטנה והמושלגת, השיבה שאו כי "התגובה נעה על הציר שבין פחד עמוק לביטחוננו האישי מצד אחד, ועד לתחושה שאנחנו חזקים יותר יחד מן הצד השני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully