וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על ההחלטה באו"ם: "הדברים ייראו אחרת כשאכנס לתפקיד"

24.12.2016 / 0:52

בנוסף לנשיא הנבחר, בכירי המפלגה הרפובליקנית מתחו ביקורת חריפה על הממשל לאחר הימנעות ארצות הברית מההצבעה על ההחלטה נגד ההתנחלויות באו"ם. טד קרוז: "יש להפסיק את המימון לאו"ם". איפא"ק: "ממשל אובמה כשל"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ מתח אמש (שישי) ביקורת חריפה על ממשל אובמה, לאור החלטת ארצות הברית להימנע מההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, ובכך להביא לאישורה של הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות. "הכל הנוגע לאו"ם - דברים ייראו אחרת אחרי 20 בינואר", כתב בחשבון הטוויטר שלו, בהתייחסו לתאריך כניסתו לתפקיד.

הסנאטור הרפובליקני מדרום קרוליינה לינדזי גרהאם שוחח הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על אישור הצעת ההחלטה והימנעות ארצות הברית מהטלת וטו. "יידעתי את נתניהו כי חברים רבים בקונגרס ימחו במרץ נגד השערורייה הזו", אמר.

הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין מאריזונה אמר כי ההימנעות הופכת את ארצות הברית ל"שותפה למתקפה נגד ישראל". הסנאטור טד קרוז מטקסס אמר "מצטרף לקריאה של לינזדי גרהאם להפסיק את המימון לאו"ם". מוקדם יותר, גרהאם איים כי אם ההצעה תעבור הוא יפעל להפסיק את שיתוף הפעולה עם האו"ם. לאחר קבלת ההחלטה, צייץ בטוויטר: "המדיניות של אובמה וקרי הפכה מנאיבית וטיפשית לחסרת אחריות לחלוטין. עם כאלה חברים, ישראל לא צריכה אויבים".

עוד בנושא:
נתניהו: ההחלטה באו"ם בזויה – נבטל הנזקים עם ממשל טראמפ
ארה"ב לא הטילה וטו: האו"ם אימץ את ההחלטה נגד ההתנחלויות
הפלסטינים בירכו על החלטת מועצת הביטחון: "יום של ניצחון"

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 14 בנובמבר 2016. רויטרס
"מעשה פחדני ומביש"/רויטרס

סנאטור מדינת טקסס טד קרוז אמר כי בשמונה שנות כהונתו, עבד ממשל אובמה באופן שיטתי לחתירה תחת ישראל. "הם ניסו באופן אקטיבי להביס את ראש הממשלה נתניהו והשתמשו בכספי המיסים שלנו באופן בלתי חוקי כדי לעשות זאת", אמר. "מעולם לא היה ממשל אנטי-ישראלי יותר. אנשי ממשל אובמה צריכים להתבייש בהחלטת האו"ם, ועל כל מי שמתנגד לה בממשל להתפטר מתפקידו מתוך עיקרון".

הסנאטור הרפובליקני טום קוטון מארקנסו, טען כי "הנשיא אובמה אחראי באופן אישי להחלטה אנטי ישראלית. זה מעשה פחדני ומביש שמקבע את המדיניות של הנשיא אובמה בתור הנשיא הכי אנטי ישראלי בהיסטוריה".

מאיפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בארצות הברית, נמסר: "ממשל אובמה כשל כשנמנע בהצבעה על ההחלטה החד-צדדית והאנטי ישראלית במועצת הביטחון של האו"ם. בעבר, היו הממשלים דוחים את ההחלטות המוטות האלה, שמערערות את הסיכוי לשלום".

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוור, התייחסה בדיון במועצת הביטחון להחלטה שלא להטיל וטו, ואמרה כי "ההחלטה תואמת לעמדותינו ההיסטוריות הנוגעות להתנחלויות מאז ממשל רייגן. יש להביא לסיומן של ההתנחלויות הישראליות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אישרה מועצת הביטחון של האו"ם אישרה את הצעת ההחלטה נגד ההתנחלויות. 14 מתוך 15 המדינות החברות בגוף תמכו בהצעה, בעוד ארצות הברית נמנעה ולא הטילה וטו, כפי שעשתה בכל הפעמים שבהן נערכה הצבעה דומה בעבר. במהלך היום השמיעו גורמים ישראליים בכירים טענות חריפות נגד ממשל אובמה, וטענו כי הוא מקדם את הצעת ההחלטה במהלך מתוכנן שגובש עם הפלסטינים. גורמים בממשל הכחישו בתוקף כי הנשיא האמריקני פעל לקידום ההצעה.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, העביר ביקורת חריפה על הצבעה האמריקנית. "היה מצופה מידידתה הגדולה ביותר של ישראל לפעול על פי מדיניותה ארוכת השנים ולהטיל וטו על ההחלטה החד-צדדית הזאת", אמר. "אין ספק שחילופי הממשל בארצות הברית יביאו עימם עידן חדש". לדברי דנון, "לא מועצת הביטחון ולא אונסק"ו יצליחו לשכתב את ההיסטוריה ולנתק את הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל. המאמצים הפלסטינים לפגוע בישראל דרך האו"ם לא יועילו ולא יקדמו אף פתרון. הפלסטינים לא ישיגו דבר עד שיעצרו את ההסתה והטרור ויחזרו למשא ומתן ישיר עם ישראל".

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully