וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "ארצות הברית חייבת לחזק את יכולותיה הגרעיניות"

נשיא ארה"ב הנבחר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי וושינגטון צריכה להתעצם "עד שהעולם יחליט היכן הוא עומד ביחס לנושא". זאת ברקע דבריו של פוטין על הצורך בשדרוג היכולות הגרעיניות של מדינתו

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ קרא היום (חמישי) להרחבת יכולותיה הגרעיניות. "ארצות הברית חייבת לחזק את היכולת הגרעינית שלה עד שהעולם יחליט היכן הוא עומד ביחס לנושא הגרעין", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. לא ברור מה גרם לו להתייחס לארסנל הגרעיני של ארצות הברית, אך מוקדם יותר אמר דברים דומים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

דוברו של טראמפ ג'ייסון מילר אמר לרויטרס כי הוא התכוון "לאיום של הפצת נשק גרעיני ועל הצורך הקריטי למנוע זאת - במיוחד בקרב ארגוני טרור ומשטרים סוררים ולא יציבים". הוא הוסיף כי הנשיא הנבחר לא הביע בדבריו תמיכה בשימוש בנשק גרעיני וכי אין מדובר בהצעה לשינוי המדיניות הנוכחית. באוגוסט דווח כי הנשיא הנבחר שאל מומחה למדיניות חוץ שייעץ לו מדוע ארצות הברית לא יכולה להשתמש בנשק גרעיני.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
טראמפ מינה ליועצת הנשיאותית את מנהלת הקמפיין שלו: "תרמה לניצחון"
טראמפ: על ארה"ב להטיל הערב וטו על ההחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות
כבל את טראמפ: אובמה אסר על קידוחים בשטחים נרחבים באוקיינוסים

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
קורא לחיזוק היכולות הגרעיניות. טראמפ/רויטרס

פוטין קרא היום מצדו לשדרוג יכולותיה הגרעיניות של ארצו, ולהבטחת יכולת ארסנל הטילים שלה לחדור כל מערכת הגנה. בדיון השנתי במשרד ההגנה במוסקבה הצהיר פוטין כי "אנחנו יכולים לומר בביטחון – אנחנו חזקים יותר מכל אויב פוטנציאלי, מכולם!".

"עלינו לחזק את יכולותינו הגרעיניות, במיוחד עם מערך טילים שיכול לחדור כל מערכת הגנה קיימת ועתידית", הדגיש פוטין. "אנחנו צריכים לעקוב אחרי כל שינוי במאזן הכוחות ובמצב הגיאו-פוליטי בעולם, במיוחד לאורך גבולותיה של רוסיה, ולהיות מסוגלים לנטרל כל איום על המדינה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא את הנאום השנתי לאומה במוסקבה, 1 בדצמבר 2016. רויטרס
"אנחנו צריכים לעקוב אחרי כל שינוי במאזן הכוחות". פוטין/רויטרס

במקביל, טראמפ הודיע היום על שני מינויים בממשלו. הערב מסר צוות המעבר של הנשיא הנבחר כי דובר הוועידה הרפובליקנית שון ספיסר יהיה דובר הבית הלבן החדש. כמו כן, הכריז טראמפ כי ימנה את מנהלת הקמפיין הבכירה שלו, קליאן קונוויי, ליועצת הנשיאותית. קונווי סירבה לתפקידים אחרים שהוצעו לה בממשל החדש, בהם דוברת הבית הלבן.

"לקונוויי חלק מהותי בניצחוני. היא תומכת עקשנית ונחושה באג'נדה שלי, ובעלת תובנות מדהימות על העברת המסר שלנו הלאה", מסר טראמפ בהצהרה. לקונוויי מיוחסת ההצלחה בקידום מסריו של המיליארדר במהלך קמפיין הבחירות דרך הריאיונות הרבים שהעניקה לכלי התקשורת השונים, שבהם ניסה להציג את טראמפ באור נשיאותי יותר.

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully