וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל את טראמפ: אובמה אסר על קידוחים בשטחים נרחבים באוקיינוסים

נשיא ארה"ב היוצא חתם על שורת מגבלות שימנעו חיפושים אחרי גז ונפט בחלקים גדולים מהאוקיינוס הארקטי והאטלנטי. זאת, ככל הנראה בניסיון לעצור את יורשו בבית הלבן מלפתח את האזור העשיר במשאבים. גם קנדה הצטרפה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שיעזוב את תפקידו בעוד חודש, אסר אתמול (שלישי) על קידוחי גז ונפט בשטחים נרחבים באוקיינוס הארקטי והאטלנטי כצעד שנתפס כניסיון להגן על האזור העשיר במשאבים לקראת כניסתו של דונלד טראמפ. קנדה הביעה התחייבות דומה בהצהרה משותפת שמסרה עם ארצות הברית.

טראמפ, שבמהלך הקמפיין הבטיח לבטל את הסכם האקלים ומינה למשרד להגנה על הסביבה אדם הקורא לביטולו, יתקשה לבטל את ההחלטות של אובמה. בבית הלבן הבהירו כי האיסור על הקידוחים הם קבוע, בהסתמך על חוק מ-1953 המאפשר לנשיא ארצות הברית לאסור על זיכיונות לחיפוש משאבים בחופי המדינה.

"זה למען כלכלה ומערכת אקולוגית חזקה וברת-קיימא באוקיינוס הארקטי", נמסר מהבית הלבן, שנימק את ההחלטה שקיבל אובמה בין היתר בהתחשבות בתרבות של הילידים הגרים באזור, בחשש מפגיעה בטבע ומהרגישות של האזור מזיהום של נפט. ארגון ידידי כדור הארץ מסר בתגובה כי "שום נשיא מעולם לא ביטל החלטות של נשיא קודם על איסורים דומים. אם דונלד טראמפ ינסה לבטל את החלטותיו של אובמה, הוא ימצא את עצמו בבית המשפט".

קרח באוקיינוס הארקטי. AP
"התחשבות בטבע ובצרכים התרבותיים באזור". האוקיינוס הארקטי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully