וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר ספד לחברו יוסי ג'ינו: "בנה יכולות שלדמיון אין יכולת לתאר"

22.12.2016 / 19:05

ראש השב"כ לשעבר נפרד מחברו הלוחם המיתולוגי, שנקבר היום במושבה מגדל שליד הכנרת. "הוא היה לוחם מהזן האמיץ שאנחנו לא פוגשים הרבה. כשהיינו לידו, היינו רגועים", אמר באולפן וואלה! NEWS

עריכה: אביב אירגז

ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), ספד היום (חמישי) באולפן וואלה! NEWS לחברו יוסי ג'ינו, לוחם סיירת מטכ"ל המיתולוגי שהלך אתמול לעולמו. ג'ינו היה מראשוני המסתערבים של יחידת העילית של צה"ל. מרבית הפעולות שביצע נותרו עלומות וחסויות עד היום. "הוא בנה יכולות שלדמיון אין יכולת לתאר", סיפר דיכטר. "מדובר באיש טוב, גם בחבר אמיתי ובלוחם אמיץ מהזן שאנחנו לא פוגשים הרבה".

דיכטר סיפר כי ג'ינו היה מצליח להקסים את הסובבים אותו גם במצבים הקשים ביותר. "במצבי לחץ, כשבאמת מסביב המצוקה הייתה נראית גדולה מאוד, לא הייתה לו בעיה לזרוק בדיחה בלחישה. הלוחמים הצעירים לא היו מסוגלים להתאפק מלצחוק כשהם נמצאים בשטח אויב", סיפר. "כשהיינו לידו, היינו רגועים. גם בשב"כ הוא היה מאוד יצירתי. הייתי איתו בקשר, ולמרות שהיו לו ימים קשים, חברים תמיד היו סביבו כי הוא ידע לעזור ולתמוך בהם לאורך כל השנים. בחמישי שעבר נסעתי לבקר אותו, אני מודה שרק כשהגעתי הבנתי שאני לא בא לבקר חולה, אלא בא להיפרד מחבר".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר הסרת החסינות: ח"כ באסל גטאס הגיע לחקירה
לבקשת מצרים: הדיון באו"ם בנוגע להתנחלויות נדחה
מטעני חבלה בטרמפיאדות: נחשפה רשת חמאס שתכננה פיגועים

יוסי ג'ינו לוחם סיירת מטכ"ל לשעבר שנפטר הלילה בביתו בשנת 2006. באדיבות המשפחה
ג'ינו בכורדיסטן/באדיבות המשפחה

ג'ינו נולד במושבה מגדל שליד הכנרת בשנת 1947, ונקרא על שם סבו, יוסף, שהיה חייל בגדוד ה-38 של קלעי המלך במלחמת העולם הראשונה. גם אביו של יוסי, פנחס, היה איש ביטחון, מפקד אזור מגדל ב"הגנה" ומסתערב בשורות הפלמ"ח. בשנת 1965 התגייס ג'ינו לסיירת מטכ"ל והיה מבין הלוחמים הראשונים ממוצא מזרחי ביחידה הסודית שהורכבה בעיקר מקרב בני קיבוצים ומושבים.

הוא הובא אחר הצהריים למנוחות בבית העלמין שבמושבה מגדל. ג'ינו, שהותיר אחריו אישה ושלוש בנות, היה מראשוני המסתערבים של יחידת העילית של צה"ל. מרבית הפעולות שביצע נותרו עלומות וחסויות עד היום.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הלווייתו של יוסי ג'ינו לוחם לשעבר בסיירת מטכ"ל, מגדל. 22 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
הלווייתו של ג'ינו, היום/ערן גילווארג
הלווייתו של יוסי ג'ינו לוחם לשעבר בסיירת מטכ"ל, מגדל. 22 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
בית העלמין שבמושבה מגדל, היום/ערן גילווארג
הלווייתו של יוסי ג'ינו לוחם לשעבר בסיירת מטכ"ל, מגדל. 22 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
רבים ליוו את ג'ינו למנוחות, היום/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully