וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות באומן: עם דם וראש חזיר - קברו של רבי נחמן הושחת

21.12.2016 / 8:29

מתפללים שהגיעו לקבר שנמצא באוקראינה מצאו צבע אדום, שנראה כמו דם, שהותז לכל עבר וחזיר שעליו חרוט צלב קרס. המשטרה המקומית פתחה בחקירה, אך טרם נעצרו חשודים. "תמיד יש פה אנטישמיות, אבל זו עליית מדרגה"

עריכה: ניב מעוז

קברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה הושחת הלילה (רביעי) על ידי אלמונים. מתפללים שהגיעו למקום מצאו את המתחם מלא בצבע אדום, שנראה כמו דם, שהותז לכל עבר וראש חזיר שעליו חרוט צלב קרס.

כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת האירוע בניסיון להבין מי אחראי לאירוע האנטישמי. לפי שעה, לא נעצרו חשודים במעשה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
במחאה על הקיצוץ הרוחבי: שביתה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ
פיצוץ ליד ביתו של איש העסקים מאיר שמיר בת"א; אין נפגעים
מחסומי בטון ושוטרים בלבוש אזרחי: כוננות מוגברת ברחבי אירופה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ונדליזם באומן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב ישראל אלחדד, הגבאי שאחראי על מתחם הקבר, אמר בשיחה לוואלה! NEWS כי "בשעה 2:00 לפנות בוקר עמדתי בכניסה הראשית למתחם, אני כאחראי, בדרך כלל ער בשעה הזו. ראיתי שני גברתנים גדולים עוצרים עם ג'יפ בכניסה, נכנסו לתוך המתחם. חשבתי שהם באו להתפלל ולא ייחסתי להם חשיבות רבה מידי. הם אפילו לא היו רעולי פנים. אבל אז שמעתי פיצוץ. חשבתי שזה פיגוע או דאעש, רצתי לכיוון האולם הגדול וראיתי צבע אדום, בהתחלה חשבתי שזה דם".

עוד סיפר הרב אלחדד: "הם התיזו גז מדמיע על אנשים שהיו פה והשליכו ראש של חזיר. מיד הגיעו עשרות שוטרים למקום, הם אספו את הממצאים ואני מקווה שיימצאו את הפורעים האלה. זו אנטישמיות, אין בכלל ספק בכך. כל שני וחמישי יש פה מקרה אנטישמי אחר אבל במקרה הזה זו עליית מדרגה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתפללים שהגיעו למקום מצאו את הצבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, פנה הבוקר לשגריר אוקראינה בישראל וקרא לו לחקור במהירות את האירוע. "הזדעזעתי לשמוע על האירוע האנטישמי, המבחיל והאלים שאירע במתחם קבר הרבי נחמן מברסלב באומן באוקראינה", אמר. "האירוע שהתרחש הלילה הוא בלתי נסבל ומזכיר ימים אפלים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי באירופה. אני מצפה ממשלתך לגנות את האירוע ולפעול בנחישות על מנת לתפוס את המבצעים ולהעמידם לדין במהירות". עוד הוסיף לפיד כי "על הממשלה האוקראינית לדאוג לאבטחת המקום ואבטחת המבקרים ולדאוג כי אירועים כאלו לא יחזרו".

גם השר אריה דרעי התייחס לתקירת ואמר: "הזדעזעתי עד עמקי נפשי לשמוע על החילול הנורא והברברי שנעשה הלילה בציון הקדוש של רבי נחמן באומן". דרעי טען כי בכוונתו לפנות לנשיא אוקראינה על מנת שיפעל "נגד הפורעים ויגביר את השמירה במקום".

(עדכון ראשון: 7:52)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבע המדמה דם הותז לכל עבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully