וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון "המאמי הלאומי": החרדים לא מצטרפים למאבק של ליצמן בערד

20.12.2016 / 22:20

המאבק המקומי בין הציבור החילוני לחסידי גור זכה לחסות שר הבריאות, אולם ההפגנה הראשונה בבני ברק הייתה קטנה. בעוד המאבק בערד מחריף, ליצמן מקווה גם לנקום ביאיר לפיד, שראש העירייה הוא איש מפלגתו

עריכה: אוהד פיטר

אלפי חרדים הפגינו היום (שלישי) בבני ברק, במסגרת מאבקה של חסידות גור בערד מול ראש העירייה ניסן בן חמו והציבור החילוני בערד. עם זאת, המאבק, שמתנהל ברובו על נושאים הקשורים לצביונה של העיר כמו הקצאת מבני ציבור ותקציבים, וזכה להובלתו האישית של שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה), נציג חסידות גור בכנסת, לא הניב את התוצאות שלהן ציפו בחסידות.

החרדים טוענים כי מאז בחירתו של בן חמו, חבר מפלגת יש עתיד, המתיחות בין תושבי העיר החילונים לאנשי חסידות גור הסלימו, והצדדים מנהלים מאבק ממושך במסגרת מה שמכנים החילונים "השתלטות ברוטלית של החסידים על העיר". בעוד החילונים זוכים לתמיכתו של בן חמו, החסידים זוכים לתמיכת ליצמן, שקרא לנציגים חרדים ברחבי הארץ להצטרף למחאה. החסידים בערד טוענים כי מעשיהם הם במסגרת החוק ו"אין אף סיבה שלא יתגוררו בערד".

עוד בוואלה! NEWS:
פעילים קטעו את נאום השר ליצמן בדרום: "משרד הבריאות הורג את הנגב"
בין שתי ערים: מהפכה בירוחם - ו"ניצנים של תקווה" בערד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטרה הבאה - אשדוד וירושלים. המפגינים בבני ברק, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין אף סיבה שלא יתגוררו בערד". ההפגנה בבני ברק, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים נרשמו, בין היתר, מחאות קולניות מצד חילונים בבתי הכנסת בערד, תלונות הדדיות במשטרה, ואף עלון שהופץ בעיר ושם את ראש העירייה בן חמו בשורה אחת עם הצורר הנאצי אדולף היטלר, יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת, המנהיג הסובייטי יוזף סטאלין ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה.

לפני כשבוע, כינס ליצמן נציגים חרדים ברשויות המקומיות ברחבי הארץ, והפציר בהם להצטרף למאבק החסידים. השר, שדבקה בו תדמית "המאמי הלאומי", אמר להם: "הם צריכים להבין שהם עברו את הקו, שהמשטרה תבין שהולך להיות בלגן". הוא גם מיהר להיפגש עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ולשוחח עמו בנושא.

שר הבריאות יעקב ליצמן בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. משה גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
"הם צריכים להבין שהם עברו את הקו". ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין

מלבד ניהול המאבק בשם החסידות אותה הוא מייצג, הנחשבת לחזקה ומשפיעה בישראל, ליצמן גם חשף את האינטרס האישי שלו – הזדמנות לנקמה ביאיר לפיד, ראש מפלגתו של בן חמו. השר רואה בהעצמת המאבק נגד ראש העירייה נקמה אישית בלפיד, שמנסה לאחרונה להתקרב לחרדים.

התוצאה, לפי שעה, פחות טובה ממה שדמיין השר הפופולרי. החסידות ונציגה הפוליטי אמנם זכו לגיבוי הצהרתי של הרבנים הבכירים בכל הזרמים החרדים, אך ההפגנה הוכיחה פחות הצלחה. מרבית המשתתפים בה היו חסידי גור והיא הייתה קטנה ביחס למה שתכננו לה. חסידות גור מתכננת שתי מחאות נוספות בימים הקרובים באשדוד ובירושלים, בתקווה לתוצאות טובות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully