וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר שביתה ברשויות המקומיות: לא יהיו לימודים בגנים ובתיכונים

20.12.2016 / 18:52

ראשי הרשויות המקומיות וערי פורום ה-15 הודיעו כי מ-6:00 בבוקר לא תהיה קבלת קהל ולא יינתנו שירותי תברואה. עובדי החינוך המועסקים על ידי הרשויות וארגון המורים ישבתו גם. "לא נאפשר פגיעה דרמטית בתושבי המדינה"

צילום: ערוץ הכנסת, יוסי אלטר

(בווידיאו: כחלון תוקף את לפיד, שביקר אותו בעניין התקציב)

מטה המאבק של ראשי הרשויות המקומיות הודיע היום (שלישי) על שביתה שתחל מחר בבוקר, בשעה 6:00, במחאה על קיצוצים בתקציב. זאת, בסיום מרתון דיונים ארוך שלא הניב פתרון לקיצוץ הרוחבי לעיריות בתקציב המדינה. במסגרת השביתה, לא יפעלו כל השירותים העירוניים והתיכונים וגני ילדים יושבתו. עובדי הרשויות יקבלו שכר מלא בגין ההשבתה.

השביתה תיערך ברשויות המקומיות ובערים החברות בפורום ה-15: תל אביב-יפו, אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן ורעננה. ערים נוספות, בהם ירושלים, לא ישתתפו בשביתה.

החל ממחר לא תהיה קבלת קהל במוסדות העירייה ולא יסופקו שירותים לאזרח, לרבות מחלקות הרווחה. כמו כן, לא יסופקו שירותי תברואה ושיפור פני העיר, פינוי אשפה, ניקיון רחובות ופיקוח. כל עובדי החינוך שמועסקים על ידי הרשויות לא יתייצבו במקומות העבודה ומערך הסעות התלמידים יושבת בתיאום עם ארגון המורים העל יסודיים. מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
רמי מאושפז במצב קשה בברלין, רעייתו נעדרת: "מקווים לאתרה בחיים"
רגב דרשה תקציב לחגיגות ה-70 למדינה; נתניהו: "גייסי תרומות"
"פרנסה? שיתפללו": עיריית י-ם מימנה כנס נגד לימודים אקדמיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע על הצטרפות ארגון המורים לשביתת השלטון המקומי. השביתה כוללת את כל הצוות התומך בבתי הספר - מזכירות, שרתים, לבורנטים, מאבטחים ועוד. בשל כך, לא יוכלו להתקיים לימודים בבתי הספר בחינוך העל-יסודי. "מאבקו של מרכז השלטון המקומי צודק", נמסר מארגון המורים, "קיצוצים שרירותיים הפוגעים ביכולת של הרשות המקומית להעניק שירות לתושבים ובכלל זה קיצוץ במערכת החינוך פוגעים בתלמידים, בהורים ובמורים כאחד. על כן אנו מבקשים לחזק את ידי מרכז השלטון המקומי במאבקו".

המורים יגיעו לבית הספר, אך לא ילמדו ולא יהיו אחראים על התלמידים מבחינה ביטחונית ובטיחותית. בשל כך, ממליץ ארגון המורים שלא לשלוח את התלמידים לבתי ספר שאינם מאובטחים וללא השירותים המינימליים הנדרשים.

חיים ביבס. ניב אהרונסון
"נמצאים בכנסת מדי יום כדי להיאבק". יו"ר מרכז השלטון המקומי ביבס/ניב אהרונסון

"אנחנו נמצאים בכנסת מדי יום על מנת להיאבק על תקציבי הבסיס של הרשויות המקומיות בישראל", אמר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות. "אם לא יימצא פתרון – נשבית לאלתר את כל השירותים של הרשויות המקומיות. לא נאפשר פגיעה דרמטית זו ברוב הרשויות ותושבי המדינה".

ראשי הרשויות שלחו לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון מכתב שבו פרטו את דרישותיהם: העברת מענקי איזון מלאים בסך 1.55 מיליארד שקלים במחצית הראשונה של השנה, בהתאם לסיכומים קודמים וכפי שנעשה ב-2016. עוד דורשים ראשי הרשויות כי לקראת המחצית השנייה של 2017 יפעלו משרדי האוצר והפנים למציאות מקור תקציבי לתשלום מלוא מענקי האיזון. נוסף לכך, כתבו במכתב, משום שאושר תקציב דו-שנתי יש להתחייב לתנאים הללו גם ב-2018.

גם יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, הודיע על תמיכתו בשביתה ואמר כי יוציא הנחיה לעובדי השלטון המקומי להצטרף למאבק. לשביתה הצטרף גם פורום ה-15 המאגד את הערים הגדולות בישראל. הפורום הודיע כי הוא מצטרף באופן מלא וכי הוא "מביע סולידריות מלאה עם מאבקן על הרשויות המקומיות נגד הקיצוץ הברוטלי שערכה הממשלה בתקציבי מענקי האיזון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully