וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: נתניהו מינה את צחי הנגבי לשר לשיתוף פעולה אזורי

20.12.2016 / 18:31

ראש הממשלה החליט למנות את השר הנגבי, שכיהן עד כה במשרד ראש הממשלה, לתפקיד, שבו החזיק עד היום נתניהו עצמו. בכך ירד מספר התיקים שבהם מחזיק ראש הממשלה לשניים – משרד החוץ ומשרד התקשורת

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: השר הנגבי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, ספטמבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את השר צחי הנגבי (הליכוד), המכהן כשר במשרד ראש הממשלה, לשר לשיתוף פעולה אזורי. לוואלה! NEWS נודע כי היום (שלישי) נערך משאל שרים טלפוני על מינויו של הנגבי לתפקיד, אותו מילא עד היום ראש הממשלה. בכך, ירד מספר התיקים בהם מחזיק ראש הממשלה לשניים – משרד החוץ ומשרד התקשורת.

הנגבי, שהיה יו"ר הקואליציה עד מאי 2016, מונה אז לשר בלי תיק, והוא מופקד גם על נושא הטיפול בבזק, בו ראש הממשלה מנוע מלעסוק. במשך תקופה ארוכה נתניהו החזיק בידיו תיקים רבים, ובנוסף לחוץ ולתקשורת כיהן גם כשר הבריאות ושר הכלכלה. בחודש אפריל האחרון קבע בג"ץ, בתשובה לעתירה של מפלגת יש עתיד, כי אין מניעה חוקית בהחזקת התיקים הנוספים, אך קבע כי מדובר במציאות שאינה תקינה.

השופטים קבעו אז כי אם המצב לא ישתנה עד דצמבר, ניתן יהיה להביא את הנושא שוב לפתחם. מאז, נתניהו העביר את תיק הבריאות לידיו של השר יעקב ליצמן, ותיק הכלכלה עבר לידי מפלגת כולנו, ומחזיק בו כרגע שר האוצר משה כחלון. לפי ההערכה, פקיעת המועד היא הרקע להעברת התיק הנוסף.

צחי הנגבי, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
הנגבי/ראובן קסטרו

הנגבי יעמוד בראש המשרד שאחראי על תכנון וקידום פרויקטים שונים של שיתוף פעולה כלכלי, חקלאי ותעשייתי בין ישראל לרשות הפלסטינית, ירדן ומדינות ערב נוספות. במשרד מכהן גם סגן השר איוב קרא, חבר מפלגתו.

סגן השר קרא עורר היה מעורב בשתי תקריות מביכות בשבועות האחרונים. בסוף אוקטובר קרא יצר מתיחות דיפלומטית עם רומא, לאחר שטען כי רעידת האדמה הקשה באיטליה אירעה על רקע ההחלטה האנטי-ישראלית, לדבריו, שהתקבלה באונסק"ו. נתניהו נאלץ לפרסם בעקבות זאת הבהרה ולהתנער מדבריו.

במקרה האחרון, קרא חשף בחודש שעבר פרשה ביטחונית שכרוכים בה חיי אדם בניגוד להוראות הצנזורה. בעקבות כך קרא ח"כ עפר שלח (יש עתיד) לפטר את קרא. "ההדלפה חסרת האחריות של קרא פוגעת בביטחון המדינה ומסכנת חיי אדם", אמר.

עם זאת, בתחילת החודש נתניהו שיבח את קרא על עבודתו לקידום תעלת הימים, בעקבות ועידת מדינות בה גויסו כספים להנעת המהלך המשותף לישראל, ירדן והרשות הפלסטינית וצפוי לחבר בין ים סוף לים המלח ולכלול התפלת מים והזרמת מים מלוחים לים המלח. נתניהו אמר שהפרויקט הוא "עוגן אסטרטגי נוסף ביחסי השלום בין ירדן לישראל, יחסי שלום חיוניים", והודה לקרא, "שמופקד על הפרויקט מטעמי, הוא עושה עבודה חשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully