וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נוותר לטרוריסטים": צוות רוסי הגיע לטורקיה לחקור רצח השגריר

20.12.2016 / 13:39

18 מומחים וגורמי ממשל הגיעו לאנקרה ויסייעו במאמצים בחקירת ההתנקשות באנדריי קרלוב. שישה חשודים, בהם בני משפחתו של השוטר היורה, נעצרו. לברוב נפגש עם עמיתו מטורקיה: "היחסים רק ישתפרו". ארה"ב סגרה את נציגויותיה במדינה. צפו בתיעוד חדש

ספק 500

צוות חוקרים מטעם רוסיה הגיע היום (שלישי) לטורקיה כדי לסייע בחקירת רצח השגריר אנדריי קרלוב, בזמן שמוסקבה ואנקרה מבהירות כי האירוע לא יצליח לפגוע ביחסים ביניהן. היום החלו במוסקבה שיחות בין שרי ההגנה והחוץ של שתי המדינות, יחד עם עמיתיהם מאיראן, שבמהלכן ידונו במשבר בסוריה.

השוטר מבלוט מרט אלטינטש נורה למוות בידי כוחות מיוחדים שהגיעו למקום, אך עדיין לא ברור מטעם מי הוא פעל. הוא צעק "זה למען חאלב" ותקף את רוסיה בערבית ובטורקית, אחרי שככל הנראה חדר את מערכי האבטחה באמצעות תעדות השוטר שלו. הוא תועד על ידי כתבים זרים שהיו במקום, והיום נחשף תיעוד חדש שבו הוא נראה כשהוא עומד מאחורי השגריר, מקשיב לדבריו ושולף את אקדחו.

"הרצח שלו בוצע על ידי מי שרצה ליצור קרע בין רוסיה לטורקיה", אמר דובר הקרמלין דימטרי פסקוב, אך הוא הוסיף כי ההתנקשות לא תפגע במאמצים להגיע לסיום המלחמה בסוריה בדרכי שלום. קרלוב נורה בידי שוטר טורקי שהיה בחופשה עם תחילת נאומו בתערוכה בבירה אנקרה שעסקה בדרך שבה נתפסת רוסיה בעיני התושבים. סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו דיווחה היום כי המשטרה עצרה עד כה שישה חשודים, בהם הוריו ואחותו של השוטר ושני קרובי משפחה אחרים במחוז איידין שבמערב המדינה, כמו גם את השותף של אלטינטש בדירתם באנקרה.

לקריאה נוספת בנושא
המתנקש בשגריר הרוסי ניסה לחסל היחסים עם טורקיה - אך יביא עוד הרס לסוריה
החופשה המסתורית והתרגיל בכניסה לגלריה: חקירת ההתנקשות בטורקיה

אדם שהתנקש הערב בשגריר רוסיה בטורקיה אנדריי קרלוב בתערוכה באנקרה, 19 בדצמבר 2016. AP
קרובי משפחתו נעצרו. השוטר שרצח את השגריר/AP

בפתח השיחות במוסקבה, אמר שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי "לא יהיו ויתורים לטרוריסטים" בסוריה והודה לאנקרה על תגובתה המהירה לאירוע. לדבריו, ההתנקשות בשגריר קרלוב רק קירבה ביחסים בין אנקרה למוסקבה. לפי מוסקבה, צוות החקירה שהגיע לטורקיה מונה 18 איש, בהם חוקרים וגורמים רשמיים מהממשלה.

בתקרית אחרת שאירעה הלילה ירה אדם מחוץ לשגרירות ארצות הברית באנקרה, ובעקבות זאת הודיעה וושינגטון כי כל נציגויותיה בטורקיה - כולל הקונסוליות באיסטנבול ובאדנה - יישארו סגורות היום. לא היו נפגעים בתקרית והחשוד נעצר. גם איראן נקטה אמצעי זהירות דומים, והודיעה כי שלוש קונסוליות שלה בטורקיה לא ייפתחו היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זרים הונחו ליד שגרירות רוסיה בטורקיה בעקבות ההתנקשות בשגריר אנדריי קרלוב, 20 בדצמבר 2016. AP
פרחים לזכרו של שגריר רוסיה בשגרירות באנקרה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully