וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מתעקש על מינוי יאיר שמיר - למרות התנגדות רשות החברות

18.12.2016 / 17:03

לדברי גורמים שנכחו בישיבת הממשלה, שר הביטחון איים להצביע נגד התקציב אם מינוי שר החקלאות לשעבר ליו"ר התעשייה האווירית לא יאושר. מרבית השרים תמכו במינוי, ובינתיים ההצבעה נדחתה בשבוע

שר הביטחון אביגדור ליברמן, וועדת חוץ וביטחון, הכנסת. 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
שר הביטחון אביגדור ליברמן, וועדת חוץ וביטחון, הכנסת. 18 ביולי 2016/נועם מושקוביץ

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מתעקש על מינויו של מקורבו יאיר שמיר לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית, למרות התנגדות רשות החברות הממשלתיות; לדברי גורמים שנכחו היום (ראשון) בישיבת הממשלה הוא אף איים כי אם המינוי לא יאושר – ישראל ביתנו תצביע נגד תקציב המדינה, ואולם בסביבתו של השר הכחישו את הדברים בתוקף ואמרו כי "זה לא נכון". במהלך ישיבת הממשלה התקיים דיון סוער בהצעת ההחלטה שהגיש ליברמן, שבה ביקש להציג השגה על החלטת הוועדה למינויים בכירים בראשות מנהל החברות הממשלתיות אורי יוגב, שפסל את מינויו של שמיר לתפקיד.

מרבית השרים הסכימו עם עמדתו של ליברמן והביעו תמיכה במינוי, וכך גם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט, אך הוא אמר שהמינוי צריך לחזור לוועדה למינוי בכירים. בסופו של דבר, ההצבעה על ההשגה של ליברמן נדחתה בשבוע על מנת לנסות להגיע להסכמות. זאת, משום שליברמן מתנגד לחזרה של המינוי לוועדה, כך שגם אם האיום שלו הושמע הוא כבר אינו רלוונטי, שכן תקציב המדינה צפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת בשבועות הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
תושבי עמונה לראש הממשלה: קיבלנו את מתווה הפינוי החדש
בצל טענות הנשים: ח"כ סלומינסקי השעה את עצמו מתפקידו כיו"ר ועדת החוקה
יועמ"ש הכנסת: "הליך חקיקת החוק למיסוי דירה שלישית לא תקין"

יאיר שמיר ביום עיון לח"כים חדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"בעל זיקה פוליטית המחייבת החמרה". שמיר/טלי מאייר

לפני כחודש וחצי פסלה הוועדה למינויים בכירים את מועמדותו של שמיר לתפקיד, וקבעה כי שמיר הוא "מועמד בעל זיקה אישית ופוליטית ממשית ואינטנסיבית, זיקה בעוצמה גבוהה המחייבת הקפדה והחמרה". עוד קבעה הוועדה כי משום שהוא מכהן כיו"ר דירקטוריון נת"ע – נתיבי תחבורה עירוניים - הוא לא יוכל להקדיש את זמנו לענייני התעשיה האווירית.

ליברמן הגיש היום לסדר היום של הממשלה השגה על ההחלטה בה ביקש לקבוע שיאיר שמיר "הוא בעל כישורים מיוחדים" המאפשרים את מינויו. "המסקנה אליה הגיעה הוועדה מעוררת קושי ובכל הכבוד נראה כי גם איננה מסקנה מחויבת נוכח ניסיונו העשיר של שמיר, לרבות כיו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית עצמה, תפקידיו במערכת הביטחון, כהונתו כשר ועוד", כתב ליברמן בהצעת ההחלטה. "לטעמי, שגתה הוועדה בכך שכרכה את סוגית כישוריו של המועמד עם שאלת הכהונה המקבילה בנת"ע", כתב ליברמן.

לדברי ליברמן, שמיר, ששימש כשר החקלאות, גם כיהן כיו"ר התעשייה האווירית במשך שש שנים בין 2011-2005 ויש לו "היכרות עמוקה עם החברה, עובדיה, הנהלתה והאתגרים הניצבים בפניה". עוד ציין כי שמיר שירת בצה"ל כטייס בחיל האוויר במשך 25 שנה ובעל ידע ומומחיות בתחומי המערכות האלקטרוניות ומערכות המחשוב בכלל התחומים הרלוונטיים בתעשייה האווירית. מעבר לכך, הוא הוסיף כי שמיר כיהן בארבע חברות ממשלתיות, וכיו"ר ומנכ"ל של חברות פרטיות וגופים ציבוריים, "לכן לא יכולה להיות מחלוקת בדבר כישוריו הניהוליים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ועידת הנשיא. מגד גוזני
מצוי בקרב עם ליברמן זה חודשים. יוגב/מגד גוזני

ליברמן מציין כי סוכם ששמיר יתפטר מתפקידו כיו"ר דירקטוריון נת"ע בסוף מאי וכי בכל מקרה הוא מקדיש לענייני נתע כ-40 שעות חודשיות בלבד, ואין מניעה מעשית שישמש בשני התפקידים יחד. שר הביטחון ביקש מהממשלה לאשר את קיומם של כישורים מיוחדים מתאימים ביאיר שמיר בדחיפות בשל העובדה שהתעשייה האווירית הינה חברה ביטחונית המצויה במשבר מתמשך. לדבריו צירף חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי במשרד הביטחון אחז בן ארי שתומכת בהשגה של השר.

הקרב בין ליברמן ליוגב נמשך זה חודשים, לאור העובדה שמנהל החברות הממשלתיות מערים קשיים גם על מינוים של השרים לשעבר עוזי לנדאו ויצחק אהרונוביץ, שניהם בכירים לשעבר בישראל ביתנו, המועמדים לתפקיד יו"ר רפאל ויו"ר דירקטוריון תע"ש בהתאמה. נושא מינויי בכירים בוער פוליטית בימים אלה בממשלה, ומעורר תרעומת קשה בקרב לא מעט שרים שמתלוננים כי הם מתקשים בעיצוב וביצוע מדיניות לאור העיכובים בתהליכי האיתור והמינוי לתפקיד.

בשבוע שעבר הורה ראש הממשלה להקים ועדה מיוחדת שתדון בשיטת המינויים בממשלה. "דונלד טראמפ ממנה 4,000 איש לתפקידים בלי ועדות איתור ובלי ביורוקרטיה. בישראל אי אפשר למנות אפילו כמה מאות. צריך לשנות את השיטה", אמר נתניהו במהלך דיון סוער בנושא בישיבת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully