וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היכונו להר געש של ג'יהאד": מצרים הוציאה להורג פעיל דאעש בכיר

15.12.2016 / 21:57

עאדל חברה, שהורשע בהריגתם של 25 מתגייסים לצבא, נתלה בקהיר לאחר שהנשיא א-סיסי חתם על גזר הדין - למרות איומים של תומכי הארגון לנקום. "פתח את שערי הגיהנום"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מצרים הוציאה להורג היום (חמישי) פעיל דאעש מרכזי לאחר שבית משפט דחה את ערעורו על עונש המוות שנגזר עליו. תומכי הארגון הקיצוני הזהירו מפני ביצוע העונש ואמרו כי הוא יצית "הר געש של ג'יהאד" ברחבי המדינה. עאדל חברה, בן 40, נידון למוות ב-2014 לאחר שהורשע בהריגתם של 25 מתגייסים לצבא בצפון חצי האי סיני ב-2013. לפי סוכנות הידיעות הרשמית MENA, הוא נתלה היום לאחר שהנשיא עבד אל-פתח א-סיסי אישר את גזר הדין.

הנשיא נוקט יד ברזל נגד תומכי ארגונים אסלאמיים קיצוניים מאז שהדיח את הנשיא מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים", בהפיכה ביולי 2013. הרמטכ"ל לשעבר מנהל מאבק עיקש בשלוחת "המדינה האסלאמית" בסיני. לוחמי הארגון הרגו מאות חיילים ושוטרים בעימותים שהתגברו מאז עליית א-סיסי לשלטון.

לקריאה נוספת על דאעש בסיני
שלוחת דאעש בסיני קיבלה אחריות לירי רקטות לעבר שטח ישראל
דיווח: פעיל חמאס לשעבר שתיאם בין הארגון לדאעש בסיני נהרג

פעיל דאעש עאדל חברה בדיון בבית משפט בקהיר, מצרים. אל-אהראם, צילום מסך
ערעורו נדחה. עאדל חברה בבית משפט/צילום מסך, אל-אהראם

לאחר שבית המשפט לערעורים דחה את ערעורו של חברה ביום שבת, תומכי דאעש פרסמו ברשתות החברתיות אזהרות ואיומים שכוונו כלפי נשיא מצרים. "לרודן א-סיסי, אם תעז להוציא להורג את שייח עאדל חברה, את תצית הר געש של ג'יהאד ברחבי המדינה ותפתח את שערי הגיהנום לחיילים ולכלבים שלך", נכתב בהודעה שפורסמה בטלגרם בחשבון "הזאבים הבודדים" שאותו מפעילים תומכי דאעש.

על אף שדאעש מתמקד בעיקר במתקפות נגד כוחות הביטחון במעוזו בחצי האי הגובל בישראל, ברצועת עזה ובתעלת סואץ, הארגון גם הוציא לפועל פיגועים קטלניים בבירה קהיר. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בכנסייה הקופטית בעיר, שבמהלכו נהרגו 25 מתפללים. דאעש גם הפיל מטוס נוסעים רוסי באוקטובר שעבר, בהתקפה שגבתה את חייהם של 224 והנחיתה מכה קשה על ענף התיירות במדינה, באמצעות מטען שהוטמן בפחית שתייה.

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הממשלתית, חברה נלקח מתאו בבית הכלא השמור "עקרב" בקהיר אל בית המשפט לערעורים, שם הוא נתלה בפניהם של גורמים במערכת המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully