וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לחג המולד: מותר להשתמש במריחואנה במסצ'וסטס - לא למכור

15.12.2016 / 17:24

אחרי שהחוק אושר בבחירות בחודש שעבר, נכנסה לתוקף הלגליזציה במדינה שבצפון-מזרח ארה"ב. החוק מתיר שימוש אישי אך רק ב-2018 תותר מכירתו. כעת, תומכי השימוש בקנאביס צופים כי המדינות השכנות ילכו בעקבות מסצ'וסטס

עריכה: גדי וינסטוק

(הפגנה למען לגליזציה מול הבית הלבן, בחודש שעבר)

מסוצ'סטס הפכה היום (חמישי) למדינה הראשונה בצפון-מזרח ארצות הברית שהחלה ליישם לגליזציה של מריחואנה לשימוש אישי. מסוצ'סטס היא אחת משלוש המדינות, לצד קליפורניה ונבאדה, שאישרה את השימוש במריחואנה בבחירות שנערכו ב-8 בנובמבר. מהלך זה נתפס בעיני תומכי הלגליזציה כצעד שעשוי לסייע להרחבתה בכל ארצות הברית.

חוק הלגליזציה במסצ'וסטס מתיר שימוש במריחואנה לבוגרים מעל גיל 21 במקומות שאינם ציבוריים עבר ברוב של 54% אל מול 46% ובקלות התגבר על האופוזיציה שהגיעה מנציגים משתי המפלגות במדינה. כעת, מסצ'וסטס היא אחת משמונה מדינות בארצות הברית שמתירות לגליזציה לשימוש עצמי, מאז שוושינגטון וקולורדו אישרו זאת לראשונה ב-2012. ואולם, החוק שאושר בחודש שעבר לא מתיר מכירת מריחואנה במדינה עד 2018. מדובר בעיכוב שתומכיו טענו כי מטרתו לבחון כיצד ליישם את החוק.

לקריאה נוספת:
לא רק נשיא: קליפורניה בחרה במריחואנה, קולורדו תמכה בהמתת חסד
אלסקה נרגשת: החנות הראשונה לממכר קנאביס נפתחה במדינה
אכזבה לצרכנים: ארה"ב לא תשנה את הסיווג של מריחואנה כסם מסוכן

מעשנים, סיגריות, מריחואנה. ShutterStock
רק אחרי 2018 תותר מכירת מריחואנה/ShutterStock

בחודש האחרון התריעו בכירים במדינה כי החוק עלול שלא להיות מאושר עד 15 בדצמבר, משום שמועצת המושל נדרשת לאשר את תוצאות הבחירות בטרם יוכל החוק להיכנס לתוקף. במסצ'וסטס אמרו כי ישנו סיכוי של 50% שהמהלך יקרה לפני כריסמס, אך התברר כי הם טעו ואזרחי המדינה קיבלו מתנה מוקדמת לחג המולד.

רבים סבורים כי הצעד של מסצ'וסטס עשוי להדביק מדינות שכנות באזור הצפון-מזרחי הצפוף של ארצות הברית, שכן כעת יהיה קל יותר לאזרחים לחצות את הגבול כדי לרכוש מריחואנה. "זה הגיוני שמדינות אלה יצפו מהצד על המדיניות וישקלו את יתרונותיה", אמר טיילור ווסט, סגן מנהל אגודת תעשיית הקנאביס. ואכן, מושלת רוד איילנד הסמוכה, ג'ינה ריימונדו הדמוקרטית, אמרה כי היא תשקול ברצינות את רעיון הלגליזציה בעקבות מסצ'וסטס.

סקר שנערך באוקטובר על ידי מכון הסקרים "גאלופ" מצא כי 60% מהאמריקנים תומכים בלגליזציה של מריחואנה לשימוש עצמי. רבים אחרים תומכים בלגליזציה לשימוש רפואי, צעד שאותו כבר נקטו 28 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully