וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לצרכנים: ארה"ב לא תשנה את הסיווג של מריחואנה כסם מסוכן

11.8.2016 / 22:51

מנהל הסמים דחה את הבקשות שהגישו כמה מדינות לשינוי הקטלוג של הסם, שנמצא ברמה דומה לזאת של הרואין: "למשתמשים יש פוטנציאל גבוה להיפגע". מדינות רבות בארה"ב כבר אישרו את צריכת הסם למטרות רפואיות ואישיות

עריכה: גדי וינסטוק

(הפגנות מול הבית הלבן למען לגליזציה של מריחואנה, אפריל)

המנהל לאכיפת חוקי הסמים בארצות הברית דחה היום (חמישי) את הבקשות להפסיק ולסווג את המריחואנה כסם מסוכן. ההחלטה תקשה על צרכנים ועל עסקים מסוימים מאחר שמדינות רבות כבר אישרו את השימוש בסם למטרות רפואיות ואישיות. עם זאת, המנהל הקל על כמה מגבלות הנוגעות לגידול מריחואנה למטרות מחקר.

מריחואנה מסווגת באותה רמה כמו זאת של הרואין והממשל הפדרלי דחה פניות רבות כדי לשנות את המצב. "מריחואנה לא צריכה להיות מסווגת כך", אמר חבר בית הנבחרים הדמוקרטי ארל בלומנאור, נציג של מדינת אורגון. הוא ציין כי ההחלטה משאירה "את צרכני ואת עסקי המריחואנה לכודים בין חוקי המדינה לבין החוקים הפדרליים".

25 מדינות שונות אפשרו צורות שונות של שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים. אלסקה, וושינגטון, אורגון, קולורדו ומחוז קולומביה מותירות גם לצרוך את הסם למטרות פנאי. קליפורניה ושמונה מדינות נוספות יעלו את הנושא להצבעה במהלך הבחירות בנובמבר.

הפגנת למען לגליזציה של מריחואנה מול הבית הלבן, 2 באפריל 2016. AP
הפגנות מול הבית הלבן למען לגליזציה של מריחואנה, אפריל/AP

הממשל בוושינגטון טוען כי לגליזציה של השם מפרה את החוק הפדרלי. החלטת המנהל הגיעה בתגובה לשתי עצומות שהגישו ב-2011 שני מושלים לשעבר, שהפצירו בסוכנויות הפדרליות לסווג מחדש את הסם כמותר למטרות רפואיות.

"המנהל הגיע למסקנה שיש למשתמשי מריחואנה פוטנציאל גבוה להיפגע וכי אין הסכמות על תרומתה הרפואית כמו גם על הדרכים לפקח על השימוש בה", נמסר. ההודעה מגיעה בזמן שהנתונים בארצות הברית מראים כי יש אפס מקרים שבהם אנשים מתו ממנת יתר של מריחואנה בזמן שמספר מקרי המוות ממנות יתר של הירואין הגיעו לשיא. מומחים מסוימים סבורים כי מריחואנה רפואית עשויה לסייע בהפחתת השימוש בסמים כמו הרואין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully