וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ענן פשוט או עב"מ בהסוואה? התמונה שמטריפה את הרשת

17.12.2016 / 6:53

חובבי חוצנים טוענים שהאובייקט הכדורי שנצפה בשמי יפן בשבוע שעבר הוא עב"מ שמסתתר מאחורי גז דמוי ענן. אחרים חושבים שזה קטע ענן פשוט. מה נשמע סביר יותר?

צילום מסך

בסרטון – תופעה דומה שצולמה בטקסס

ענן כדורי ביזארי נצפה מרחף מעל עיר ביפן בשבוע שעבר. התופעה עוררה כמובן את סקרנותם של חובבי הקונספירציות למיניהם שבטוחים שזה עב"מ דומה ל"כוכב המוות" מסרטי "מלחמת הכוכבים", שיצר את הענן כמגן - כדי לאפשר לו להתבונן בבני האדם מבלי שנבחין בו. אולם, מומחים ממהרים להגיב לטענות האלה ואומרים שזה כנראה רק חלק קטן של ענן גדול שהופרד בעקבות הרוחות החזקות.

תופעה מוזרה בשמיים. צילום מסך
תופעה מוזרה בשמיים/צילום מסך

הענן המוזר נצפה מוקדם יותר החודש בעיר פוג'יסאווה, דרומית לטוקיו. וגרם לטירוף ברשת, כשרבים ניסו להבין מה זה והאם אנחנו נמצאים בסכנה. סקוט סי וורינג, יוצר "תצפיות יומיות של עב"מים", הצטרף לדיון בנושא ביום רביעי. "הענן הזה נצפה ביפן בשבוע שעבר, והוא מחזיק מעמד יפה מאוד", הוא כותב בבלוג שלו, "עננים כאלה נוצרים בדרך כלל ע"י עב"מים שמנסים להסתתר, ועדיין להגיע מספיק קרוב אלינו כדי שיוכלו לסרוק ולבחון את בני האדם על הקרקע". הוא ממשיך להסביר שמאחר שהענן נוצר ע"י עב"מ, יש לו את היכולת להישאר שלם במשך שעות, בעוד עננים טבעיים משנים צורה בכל שניה ושניה.

עוד באותו נושא

"הסופה שנשלחה ע"י אלוהים כדי לשמור על ישראל מפני דאעש"

לכתבה המלאה

אולם, הצלם שתפס את הענן בשמים מודה בעצמו שהענן החל לשנות את צורתו בזמן שצילם את התמונות – ואז הוא נמוג כאילו מעולם לא היה שם. "כשהסתכלתי מחלון הרכב, ראיתי ענן בצורת כדור עגול. בהיתי בענן לזמן מה ואז מיהרתי לצלם אותו", סיפר הצלם לחדשות המקומיות ביפן, רוקט ניוז 24. "כשראיתי את הענן, היתה לו צורה כדורית אפילו יותר מזו שבתמונה, אז אני מתבאס שלא צילמתי אותו מהר יותר".

הנה ההסבר של חובבי העב"מים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ענן כדורי בשמי יפן או עב"מ בהסוואה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוד ליין, מדען אטמוספרי מאוניברסיטת מלבורן אמר ל"Science Alert" שהצורה המוזרה של הענן היא כנראה סוג מסוים של ענן "קומולוס פרקטוס". שברי העננים נמצאים בדרך כלל תחת עננים גדולים. הם יוצרים או ניתקים מענן גדול, והרוחות החזקות נותנות להם את המראה המשונן. התיאוריה הזו עולה בקנה אחד עם תמונה אחרת המתיימרת להיות מאותה התצפית אך מזווית אחרת. בתמונה הזו הענן נראה פחות כדורי ויותר כמו חתיכה משוננת.

אחרים טענו שמדובר בסוג של ענן ארקוס. ענני ארקוס מופיעים בצורות ייחודיות ומרשימות והן יכולות להימתח עד לאורך של 1,000 ק"מ בגובה של 1-2 ק"מ מעל הקרקע, מה שיוצר קו רציף ומרשים של ענן המלווה בדרך כלל ברוחות עזות. למרות שהתיאוריה הזו נשמעת אמינה יותר מעב"מ בהסוואה, ענני ארקוס הם בדרך כלל בצורה גלילית ולא כדורית.

האם זה אותו ענן כדורי שצולם ביפן – רק מזווית אחרת?. טוויטר, צילום מסך
אחד טוען שזה מה שקרה לענן היפני - מה שמבטל את התיאוריה שמדובר בעב"מ/צילום מסך, טוויטר

ליין מתעקש שאין סיבה לחפש יותר מדי אחר הסברים. "זה פשוט שום דבר", הוא אמר, "אני לא יכול לאמת את מקור התמונה הזאת, או לדעת אם התמונות באמת לקוחות מאותו ענן, אבל נראה שהוא הופיע בצורה כדורית רק מכיוון אחד. כלומר, הצלם היה מספיק בר מזל כדי להיות במקום הנכון ובזמן הנכון - ולצלם תמונה מיוחדת של הענן הרגיל הזה".

תיאוריה נוספת לעב"מ מסווה הגיעה לנוכח התמונה הבאה שמציגה כיפת ערפל שנוצרה בצפון ויילס. לפי שאתם ממהרים לקשר בינה לבין הענן הכדורי של יפן, מדובר מסתבר בתופעה שונה לגמרי, "זו תופעה לא שגרתית, אבל ההסבר הסביר ביותר הוא שכיפת הערפל הזו נוצרה ע"י מקור חם קרוב לאדמה, כנראה מבנה חקלאי או מאגר של מים חמים", אמר החזאי ג'ון ווסט ל-BBC, "כשהערפל נוצר בעמק, מקור החום הזה הפיץ אוויר חם שאילץ אותו להתרומם מן הקרקע וליצור מעין כיפה, ממש כמו בלון אוויר חם". עם נפלאות כאלה של הטבע, מי בכלל רוצה להתעסק בחייזרים.

כיפת ערפל בויילס. טוויטר, צילום מסך
דומה אבל ממש לא זהה: כיפת ערפל בויילס/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully