וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאורת LED, מסכים ונגישות מלאה: כך ייראו קרונות הרכבת הקלה

15.12.2016 / 0:20

חברת נת"ע פרסמה את העיצוב לקרונות הרכבת, שהקו האדום שלה יופעל ב-2021. בין היתר, מדובר בשני קרונועים מחוברים באורך 70 מטר, שיוכלו להכיל 450 נוסעים. "הרכבת לא רק צורכת חשמל - היא גם תייצר אותו"

צילום: יח"צ

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שאחראית על עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, פרסמה אתמול (רביעי) את העיצוב הצפוי של קרונות הרכבת כפי שתיראה עם הפעלת הקו האדום באוקטובר 2021. הרכבת תהיה מורכבת משני קרונועים מחוברים באורך של 70 מטר וברוחב של 2.65 מטר. הם יהיו מאופיינים בתאורת LED חסכונית, גישה חופשית לאינטרנט באמצעות wi-fi, מסכי מידע ונגישות מלאה לבעלי מוגבלות ולילדים בעגלות. כל רכבת תוכל להכיל בנינוחות כ-450 נוסעים, יושבים ועומדים.

"מה שהנחה אותנו בעיצוב הקרון היה בראש ובראשונה המחשבה על נוחות הנוסע", אומר אפי כליפה, מנהל אגף טכנולוגיות בחטיבת התכנון של נת"ע. "הקפדנו על נגישות במובן הכי רחב של המילה – החל מהגישה מהרציף אל הקרון, במפלס אחד רחב ונגיש, דרך נקודות עגינה בקרונות לכיסאות גלגלים, ועד עוצמת התאורה וגודל הכיתוב בשילוט".

עוד בנושא:
בבטן האדמה: הצצה ראשונה למנהרות הרכבת הקלה בגוש דן
בעלי עסקים בתוואי הרכבת בת"א על סיוע העירייה: "כוסות רוח למת"
"ייקח יותר משש שנים": המשטרה הפסיקה העבודות בתחנת הרכבת הקלה

הדמיה של קרונות הרכבת הקלה בגוש דן. נת"ע, עיבוד תמונה
"מה שהנחה אותנו היה המחשבה על הנוסע". הדמיה של קרון ברכבת הקלה/עיבוד תמונה, נת"ע

לרכבת יהיה מנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים המותאם גם לנסיעה במנהרות, כדי לאפשר נסיעה מהירה חלקה ושקטה. נסיעה שכזו מחייבת גם תקני בטיחות מחמירים: בקרונות יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום דיגיטלית המותקנת בכל קרון.

הרכבת הקלה היא חשמלית, ואין לה קטר נפרד. יש לה שמונה מנועים שמותקנים בקרונות, והיא ניזונה מחשמל דרך כבל עילי לאורך תוואי נסיעתה. בחברת נת"ע הסבירו כי "זה אחד היתרונות הגדולים של רכבת קלה – שאינה מזהמת את הסביבה". עוד הוסיפו, כי "הרכבת לא רק צורכת חשמל, אלא גם מייצרת אותו. כאשר הרכבת בולמת או נוסעת בירידה, היא מייצרת למעשה אנרגיה שמוחזרת למערכת החשמלית. באופן זה, הרכבת מייצרת בעצמה של כ-15% מהאנרגיה הנחוצה לה".

(עדכון ראשון: 21:00)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הדמיה של קרונות הרכבת הקלה בגוש דן. נת"ע, עיבוד תמונה
"הרכבת מייצרת 15% מהאנרגיה הנחוצה לה"/עיבוד תמונה, נת"ע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully