וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקוי בנייה ותקלה במערכת הניקוז: הכשלים שהובילו למות הנהג בחיפה

14.12.2016 / 8:51

סיבת מותו של יוסף קילינסקי מקריית אתא, שמכוניתו שקעה אתמול במנהרה שהוצפה, טרם התבררה. מהנדס תנועה אמר לוואלה! NEWS כי המעבר התת-קרקעי תוכנן באופן לקוי, ואילו בעירייה תולים את האשמה במשאבות שלא יכלו על כמות המשקעים הגדולה. אלמנתו: "זה מחדל שצריך לבדוק"

עריכת וידאו: ניר חן

יוסף קילינסקי, בן 74 מקריית אתא, נמצא אתמול (שלישי) ללא רוח חיים במכוניתו ששקעה במים במנהרה במפרץ חיפה, כשלוש שעות אחרי שמכוניתו נתקעה. טרם התבררה הסיבה למותו של קילינסקי, וביממה האחרונה מטילים גורמים שונים את האחריות למקרה זה על זה.

מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי המעבר התת-הקרקעי שברחוב חלוצי התעשייה במפרץ מוכר כמעבר מועד לפורענות. כמעט מדי חורף מוצף המעבר במים, ונהגים שמנסים לצלוח את השלולית העמוקה, נתקעים במים עם מכוניותיהם.

מהנדס התנועה גיורא אילני המתנדב בעמותת "אור ירוק" אמר לוואלה! NEWS כי "לא ברור איך תכננו מעבר תת-קרקעי שמוצף כשיורדים גשמים". אילני הדגיש כי יש לבחון את התכניות לבניית המעבר, אולם נראה שההצפות החוזרות ונשנות במקום מצביעות על כך שעבודות התכנון והבנייה התקיימו בגובה נמוך מדי מתחת לפני הקרקע. "יש לבחון את כמויות המשקעים באזור ועל פי נתון זה לתכנן את הבנייה", אמר.

לקריאה נוספת:
גשמים בכל רחבי הארץ, שלג בחרמון וחשש משיטפונות: הסערה נמשכת

רכב שנתקע במנהרה מוצפת ברחוב חלוצי התעשייה בחיפה, 13 בדצמבר 2016. שי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מכוניתו של קילינסקי במעבר שהוצף, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שי לוי

לדברי אילני, ניתן להגביה את הכביש שמעל המעבר התת-קרקעי ועל ידי כך גם להגביה את המעבר עצמו. "האם הייתה הצדקה לרדת נמוך כל כך בבניית המעבר?", שאל. בעיריית חיפה אמרו אתמול כי משאבות המים שאמורות היו לפנות את מי הגשמים שנקוו במקום לא הספיקו לשאוב את כמות המים הגדולה. ואולם לדברי אילני, "מראש לא כדאי לתכנן מעבר כזה שניקוז המים ממנו תלוי במשאבות, בעיקר לאור העבודה שבתנאי מזג אוויר קשים כאלה משאבות חשופות ליותר תקלות".

אתמול כינתה את אלמנתו של קילינסקי את נסיבות האסון "מחדל", וקראה לבדוק אותן. קילינסקי, גמלאי אגד, היה אב לשלוש בנות וסב לחמישה נכדים. הוא היה בדרכו למועדון גמלאי אגד בקריית חיים כשנתקע בקטע הכביש המונמך שהוצף מהגשמים.

בני משפחתו של קילינסקי סיפרו כי עבד באגד במשך 40 שנה, ולפני 14 שנים יצא לגמלאות. הוא היה נוסע ארבעה בקרים בשבוע למועדון, שם היה מהנפשות הפועלות, עזר, סידר. אלמנתו התקשרה אליו בסביבות השעה 8:00, אך הוא לא ענה לה, ולאחר מכן התקשרה למועדון, שם אמרו לה שהוא טרם הגיע. "זה אסון כבד, אנחנו בהלם", אמרה ירדנה האלמנה. "הוא היה איש משכמו ומעלה עם לב רחב ונדיב, תמיד דאג למשפחתו וחבריו. היה פעיל במועדון הגמלאים ועשה זאת מתוך רצון ואהבה גדולה. אדם צנוע ונעים הליכות. מותו הוא טרגדיה שקשה לעכל ולקבל".

עוד באותו נושא

אחרי הטרגדיה: המשטרה סוגרת כבישים תת קרקעיים באזור חיפה

לכתבה המלאה
יוסף קילינסקי, נפטר מהיפותרמיה בהצפה בחיפה ב-13 בדצמבר 2016. באדיבות המשפחה
"לב רחב ונדיב". קילינסקי/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully