וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה נמשכת: פתיתי שלג ראשונים בגליל והצפות בדרום

הרוחות החזקות נתנון אותותיהן: בפתח תקווה התעופפה ספה מהקומה החמישית ופגעה באישה, קולטני שמש נפלו בגן ילדים בתל אביב וזגוגית חלון נחתה על מונית וגרמה לנזק. שלג יורד משעות הבוקר גם באתר החרמון ובמג'דל שמס

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

מזג האוויר הסוער של היומיים האחרונים נמשך גם היום (רביעי), כששיאו היה הבוקר. במהלך היום צפויים גשמים מהצפון ועד הנגב, רוחות חזקות, סופות רעמים בודדות וחשש משיטפונות במקומות המועדים. הגשמים והרוחות יחלשו בהדרגה במהלך היום, ובלילה ייתכן גשם מקומי קל. מפלס הכנרת עלה משעות הבוקר בשלושה סנטימטרים.

לפנות בוקר החל לרדת שלג בחרמון, ועד כה נמדדו כמה סנטימטרים במפלס העליון והתחתון. בשעות הצהריים השלג הגיע למג'דל שמס בצפון הרמה וירד בגובה 1,200 מטר. בשעות הצהריים החל לרדת שלג גם בהר מירון שבגליל.

הרוחות החזקות שנשבו ברחבי הארץ הביאו לנזקים רבים. בגן ילדים בתל אביב נפלו קולטני שמש שניתקו ממקומם בגגות הסמוכים. לא היו נפגעים באירוע, אולם הקולטנים שנפלו חסמו את הכניסה למקום. הורים רבים מחו על כך שהעירייה לא דאגה לחזק את הקולטנים שנמצאים בסמוך למבנה הגן, בשכונת הצפון הישן בעיר. "באנו הבוקר כמו בכל בוקר וראינו קולטן שמש בגודל של מכונית קטנה שנפלה מהגג ישר על הכניסה", מספר שריה טל, אביה של אמיליה שלומדת בגן, " אחד לא נפגע, אבל זה מראה מפחיד ומטריד מאוד. אנחנו השאלה שהכי מטרידה אותנו היא למה לא מאבטחים קולטני שמש, במיוחד כאלה שקרובים לגני ילדים. צריך לדאוג שהדבר הזה לא יקרה יותר".

לקריאה נוספת:
אחרי הטרגדיה: המשטרה סוגרת כבישים תת קרקעיים באזור חיפה
סערה ברחבי הארץ: כבישים נחסמו, נהג מת אחרי שמכוניתו הוצפה במנהרה
השלג מגיע לגולן ולהרי הגליל: הסערה נחלשת, אך תתחזק שוב מחר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שלג בהר מירון, היום/מערכת וואלה, צילום מסך
בשל מזג האוויר הסוער קולטים של דודי שמש מבניינים סמוכים נפלו בכניסה לגן ילדים "אורן", תל אביב. דצמבר 2016. עו?ד סיימון תשובה וטל גז?נדה, מערכת וואלה! NEWS
קולטני השמש שנפלו בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, עו?ד סיימון תשובה וטל גז?נדה
ספה עפה ממרפסת ופגעה באישה, רחוב וינקלר, פתח תקווה. דצמבר 2016. מד"א
ספה שעפה ממרפסת בקומה חמישית בפתח תקווה, הבוקר/מד"א

בלוד קרס עץ ענק בגן ילדים, כמה שעות לפני שעשרות ילדי הגן הגיעו למקום. הגננות סיפרו כי פנו מספר פעמים לעירייה בחודשים האחרונים והתריעו על הסכנה.

בפתח תקווה נפצעה אישה באורח קל לאחר שספת קש, שככל הנראה עפה ממרפסת סמוכה, פגעה בה בעת שהלכה ברחוב.עוברי אורח סיפרו כי ראו את הספה עפה ממרפסת מקומה חמישית בבניין סמוך. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לאישה בת ה-31 טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים בעיר כשהיא סובלת מחבלה באגן.

בפינת הרחובות קיבוץ גלויות ושוקן בתל אביב נפלה זגוגית חלון מהקומה התשיעית על מונית בזמן נסיעה. לא היו נפגעים באירוע אך למונית נגרם נזק.

הפסקות חשמל אירעו הבוקר בכמה רחובות בערים בני ברק, גבעתיים, תל אביב ורמת גן. מחברת החשמל נמסר כי התקלה נמצאת בטיפול, וצוותים הוזעקו לשטח על מנת לתקנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
לא היו נפגעים. עץ שקרס בגן ילדים בלוד/מערכת וואלה, צילום מסך
שלג החל לרדת באתר החרמון, 14 בדצמבר 2016. אתר החרמון, מערכת וואלה! NEWS
במפלסים נערמו כמה ס"מ של שלג. אתר החרמון, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אתר החרמון

הגשמים שהתפשטו החל מהלילה מהצפון למרכז חיזקו את זרימת הנחלים, דוגמת הקישון ושניר המתנקז לכנרת, והעלו את מפלס האגם הלאומי. מרשות המים נמסר כי מפלס הכנרת עלה במהלך הלילה בשלושה סנטימטרים, ומאז אתמול בבוקר - בחמישה סנטימטרים. מתחילת החודש עלה מפלס ב-12 סנטימטרים, ונכון לעתה חסרים 4.92 מטרים לכנרת מלאה.

כביש 90 נסגר לתנועה עקב הצפה בנחל צאלים. דצמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
הצפות בכביש 90 באזור עין גדי, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה
קשת בענן מעל חיפה ביום חורפי, 14 בדצמבר 2016. סמניה סאלח, תמונות גולשים
קשת בענן בחיפה, הבוקר/תמונות גולשים, סמניה סאלח
עץ נפל על רכב בעקבות הסערה, תל אביב. דצמבר 2016. אנשי הדממה, תמונות גולשים
מנזקי הסופה. עץ קרס בתל אביב, הבוקר/תמונות גולשים, אנשי הדממה

עשרות ס"מ של גשם נמדדו ברחבי הארץ, ואילו בצפון הכמויות נרשמו באזורים שונים כמאה מ"מ. המשקעים חיזקו את זרימת הנחלים גם באזור במרכז, בעיקר בנחל איילון וביובליו.

המערכת החורפית תלך ותדעך במהלך היום. מחר יחלשו הגשמים ויהיה מעונן וקר מהרגיל בעונה, ייתכן גשם קל. ביום שישי צפוי גשם מקומי קל. בשעות הצהריים הגשמים יתחזקו, בעיקר בצפון הארץ, ועדיין יהיה קר מהרגיל. בשבת לא צפוי שינוי של ממש בטמפרטורות וירדו גשמים מקומיים.

מכ"ם הגשם המתעדכן:

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בירושלים מ-9 מעלות ביום עד 6 מעלות בלילה, בתל אביב מ-15 עד 12, באשדוד מ-16 עד 11, בחיפה מ-13 עד 7, בצפת מ-7 עד 2, ברמת הגולן מ-10 עד 4, בטבריה מ-14 עד 10, בבית שאן מ-15 עד 8, בעין גדי מ-21 עד 13, בבאר שבע מ-14 עד 9, במצפה רמון מ-10 עד 4 ובאילת מ-19 מעלות ביום עד 9 מעלות בלילה.

מערכת הגשמים ביומיים האחרונים הובילה לריכוז מים גבוה בעיקר בצפון הארץ. ברמת הגולן ובגליל ירדו כ-40-30 מילימטרים, ובאזור הגליל התחתון נרשמו הכמויות הגבוהות ביותר ועמדו על כ-50 מ"מ. בעקבות כך נרשמו הצפות ושיטפונות בנחלי הגליל, בעיקר באגן הקישון, בנחל ציפורי, בנחל בית לחם ובקישון עצמו.

בשירות ההידרולוגי שברשות המים מבהירים שמדובר בזרימות החזקות ביותר באזור זה מאז ינואר 2015. בשעות הצהריים אתמול החלו הנחלים באגן ההיקוות של הכנרת להתעורר, כאלה שלא זרמו כלל בשנתיים האחרונות, כמו נחל עיון, עמוד, צלמון וחצור. הנחלים הגדולים, כמו שניר, חרמון ונהר הירדן עדיין לא זורמים בחוזקה, אבל ברשות המים צופים גאות בנחלים אלה הלילה.

קשת בענן בחיפה. דצמבר 2016. עדיו בוננה, תמונות גולשים
קשת בענן בחיפה, הבוקר/תמונות גולשים, עדיו בוננה

חברת החשמל נערכה לימי מזג האוויר הקיצוני ומסרה כי צוותי העבודה בשטח ערוכים לטיפול בכל הפרעה באספקת החשמל, ובמקביל נמשכות סריקות קווים ועבודות גיזום. במקרה של פגיעות ברשת החשמל יפעלו מוקדי השירות 103 במתכונת תקלות בלבד. בנוסף, בחברת החשמל תודלקו ומוכנים לניוד יותר מ-200 גנרטורים, במות הרמה ומנופים.

בחברה שבים ומדגישים כי "אין אפס הפרעות ונזקים ברשת החשמל" ושבשל רוחות חזקות, גשמים וברד, ושלג בצפון, יש צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה וזאת על אף ההיערכות הנרחבת. הרוחות העזות עלולות לגרום לקריסת עצים, פגיעת ענפים וחפצים שונים ברשתות החשמל ולגרימת נזק.

בחברת החשמל מבקשים מהציבור להיות סבלניים וערניים ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, הציבור יכול לפנות לחברה דרך מרכזי השירות 103, אפליקציית חברת החשמל, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט של החברה ובשירות הודעות מסרון למספר 0557000103.

רחוב מוצף בעקבות גשמים בקרית אתא, 13 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
רחוב שהוצף בקריית אתא, אתמול/ערן גילווארג

אתמול מת נהג בן 74 מחיפה כתוצאה מהיפותרמיה, לאחר שרכבו נתקע במנהרה שהוצפה במנהרות בעיר. בעקבות כך הודיעה המשטרה כי היא סוגרת את המעברים התת-קרקעיים ברחוב חלוצי התעשייה במפרץ חיפה, ואת אלו שברחוב המורג באזור התעשייה המתחבר לצ'ק פוסט. הבוקר, כאמור, הם נפתחו לתנועה. כמו כן, נסגר לתנועה המעבר מתחת לכביש 70 שבין כפר חסידים ליגור.

במשטרה קוראים לציבור להיערך מבעוד מועד למקרי הצפה, ובעיקר לשנות ולהתאים את הנהיגה בכלי הרכב בהתאם לתנאי הדרך. עוד ציינו כי הגשמים הראשונים מעלים על פני האספלט חומרים שומניים המקטינים את מקדם החיכוך בכביש, פוגמים באחיזת הצמיגים בדרך ועלולים לגרום להחלקה ואיבוד שליטה ברכב.

לנוכח אזהרות אלה, במשטרה ממליצים לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש, כמו גם את תקינות המגבים. בנוסף לכך, ממליצים להסיר פרטי לבוש מגושמים כמו סוודר ומעיל הפוגעים בחופש התנועה של הנהג, להסיר מהראש כובעים או "קפוצ'ונים". במשטרה מציעים גם לאחוז את ההגה בשתי ידיים משום שכניסה לשלולית, בורות ובאמפרים המוסתרים על ידי הצטברות מים על הכביש עלולים לגרום לסטייה פתאומית של הרכב. כמו כן, נמסר כי כדאי להימנע מחימום פנים הרכב יתר על המידה, שכן הדבר עלול לגרום להירדמות הנהג.

רכב שנתקע במנהרה מוצפת ברחוב חלוצי התעשייה בחיפה, 13 בדצמבר 2016. שי לוי, מערכת וואלה! NEWS
רכבו של הנהג שמת מהיפותרמיה. המנהרה שהוצפה בחיפה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שי לוי
רחוב מוצף בעקבות גשמים בקרית אתא, 13 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
רחוב מוצף בקריית אתא, אתמול/ערן גילווארג
גשם הבוקר בקריית שמונה, 13 בדצמבר 2016. ג'יליס
גשם בקריית שמונה, אתמול/ג'יליס
גשם הבוקר בקריית שמונה, 13 בדצמבר 2016. ג'יליס
גשם בקריית שמונה, אתמול/ג'יליס
רכב שטבע במנהרה בעקבות הצפה בחיפה, 13 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
מכונית שטבעה במנהרה בחיפה בשל הצפה, אתמול/ערן גילווארג
רכב שטבע במנהרה בעקבות הצפה בחיפה, 13 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
מכונית שטבעה במנהרה בחיפה בשל הצפה, אתמול/ערן גילווארג
הצפות בכבישים בעקבות הגשמים הבוקר בקריית ביאליק, 13 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
הצפה בקריית ביאליק, אתמול/ערן גילווארג
הצפות בכבישים בעקבות הגשמים הבוקר בקריית ביאליק, 13 בדצמבר 2016. ערן גילווארג
הצפה בקריית ביאליק, אתמול/ערן גילווארג
הצפה במחלף פולג בעקבות הגשמים הבוקר, 13 בדצמבר 2016. גילי לביא, מערכת וואלה! NEWS
הצפה במחלף פולג, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, גילי לביא
נחל שניר מוצף בעקבות הגשמים הבוקר, 13 בדצמבר 2016. יותם אסרף, ג'יליס
נחל שניר מוצף, אתמול/ג'יליס, יותם אסרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully