וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התסכול מהמו"מ עם האוצר: יו"ר הוועד של משרד החוץ התפטר

13.12.2016 / 23:55

חנן גודר הודיע על סיום תפקידו על רקע המחאה על שחיקה בתנאי העובדים ואי מימוש הסכמי עבודה. "נלחמנו, אבל לא תמיד הצלחנו", כתב לעובדים בסיום פגישה קשה בין אנשי הוועד, משרד האוצר וההסתדרות

משרד החוץ, ירושלים,. עומר מירון
"המשרד מתקשה לאייש רבים מהתפקידים בחו"ל". משרד החוץ/עומר מירון

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ חנן גודר הודיע הערב (שלישי) כי הוא מתפטר מתפקידו. זאת, על רקע המחאה הגוברת במשרד על השחיקה בתנאי העבודה ואי מימוש הסכמי עבודה. "לפעמים צריך להודות שהמצב אינו טוב. נאבקנו ונלחמנו, לא תמיד הצלחנו, אבל תמיד ניסינו ונמשיך לנסות", כתב גודר במברק ששיגר לכלל עובדי משרד החוץ, בארץ ובחו"ל, לאחר פגישה קשה שהתקיימה בין אנשי הוועד, משרד האוצר וההסתדרות.

בפגישה, דרשו העובדים ליישם את ההסכם הקיבוצי שנחתם עמם לפני שנתיים בנוגע לשחיקת שכר עובדי המשרד בחו"ל. "לא הושגה היום כל התקדמות", דיווח גודר לעובדים על התנגדות האוצר לדרישותיהם. "ביצועו של הקו שאותו מובילים עמיתינו למשא ומתן מן האוצר יוביל לפגיעה נוספת בתנאי ההשתכרות של העובדים בחו"ל. אנו מזכירים כי כבר כיום מתקשה משרד החוץ לאייש רבים מן התפקידים בחו"ל", כתב גודר והודיע כי הוא מבקש לפנות את מקומו בראשות הוועד, תפקיד שאותו הוא ממלא בהתנדבות בנוסף להיותו שגריר ישראל בדרום סודאן.

לקריאה נוספת:
נתניהו מינה את יובל רותם לממלא מקום מנכ"ל משרד החוץ
שבוע לפני נסיעת נתניהו לאו"ם: עובדי משרד החוץ מאיימים בשביתה

בשבועות האחרונים התקיימו שורה של פגישות בין ועד עובדי משרד החוץ ואנשי האוצר במטרה להגיע להסכמות על עדכון מודל השכר לעובדים בחו"ל. העובדים מאשימים את האוצר באי יישום ההסכמים הקיבוציים וטוענים כי השחיקה בשכרם היא מהחמורות במשק ועומדת על 50%, כך למעשה משנת 2002, שכרם לא עודכן. "הדיפלומטים הישראלים בחו"ל כורעים תחת עומס העבודה בתנאים שאינם מכבדים אותם או את המדינה שאותה הם מייצגים", אמר גודר בחודש שעבר.

המשבר במשרד החוץ החריף באוגוסט האחרון, אחרי שבמסגרת התקציב הדו-שנתי שאושר בממשלה אושרו תכניות לקיצוץ עשרות מיליוני שקלים וביטול 120 תקנים במשרד. בספטמבר, שבוע לפני נסיעתו של ראש הממשלה לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, העובדים איימו לפתוח בשביתה כללית במחאה על הקיצוצים והמשבר המתמשך בשירות החוץ, הכולל את ביזור סמכויות המשרד בין משרדי ממשלה שונים.

עובדי המשרד שיגרו אז מכתב חריף לנתניהו, המשמש כשר החוץ אך בפועל מפקיד את עניני המשרד בידיו של מנכ"ל המשרד, תפקיד שאותו ממלא כיום יובל רותם. במכתב הם קראו לנתניהו לבטל לאלתר את מה שהם מגדירים "הקיצוץ בבשר החי" של שירות החוץ. "בשנים האחרונות סובל שירות החוץ של ישראל מתת-איוש כרוני וביזור סמכויות חסר תקדים, שפוגע קשות במעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל", כתבו. משמעות הקיצוץ, הוסיפו "היא הרס משרד החוץ ולכך לא נוכל להסכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully