וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שני שוטרים פוטרו: ירידה חדה במספר הנאשמים באלימות במשטרה

13.12.2016 / 20:58

נתונים שנחשפו לראשונה על ידי המשטרה מעלים תמונה אופטימית: השנה נפתחו רק 13 תיקים משמעתיים נגד שוטרים בגין שימוש בכוח, לעומת 95 לפני עשור. עוד הציגו במשטרה את תוצאת הפיילוט של שימוש במצלמות גוף על שוטרים

עריכה: שניר דבוש

בעשור האחרון חלה ירידה בכמות העמדות לדין בהליך משמעתי נגד שוטרים שנקטו באלימות – כך עולה מנתונים שהציג ראש מחלקת משמעת במשטרה, ניצב משנה אפרים פרנקל. לפי הנתונים, בשנת 2006 נפתחו 95 תיקים משמעתיים נגד שוטרים ובשנת 2016 – 13 תיקים בלבד. עוד עולה מהנתונים כי כמות השוטרים שפוטרו בעשור האחרון בעקבות שימוש בכוח היא מעטה יחסית ועומדת על שוטרים בודדים מידי שנה. בשנת 2016 פיטרה המשטרה רק שני שוטרים בגין שימוש בכוח.

הנתונים נחשפו לראשונה בדיון שהתקיים בוועדת הקליטה והעלייה בראשותו של ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) לרגל יום זכויות האדם בכנסת, ביוזמת האגודה לזכויות האזרח. נוסף לכך, הציגו נציגי המשטרה במהלך הדיון את תוצאת הפיילוט של שימוש במצלמות גוף על שוטרים, שנועד בין היתר לטפל בתופעה של שיטור יתר והפעלת אלימות על ידי שוטרים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הסטודנטית מבצלאל נחקרת במשטרה: "הכרזה הייתה רק תרגיל בלימודים"
הצעה חדשה בכנסת: יועצים של ח"כים יתלוו אליהם לנסיעות לחו"ל
אחרי הטרגדיה: המשטרה סוגרת כבישים תת קרקעיים באזור חיפה

אילוסטרציה. שלומי גבאי
"הצילום מאפשר שליטה טובה יותר על האירוע"/שלומי גבאי

תת-ניצב יוסי בכר, שמרכז את התכנית במשטרה, אמר בדיון כי מאז תחילתו צולמו 4,000 סרטונים על ידי שוטרים, ששובצו כולם במאגר שאותו לא ניתן לערוך. הפיילוט התקיים בתחנות שבהן התקבלו תלונות רבות בנוגע לאלימות משטרתית: תחנת באר שבע, איילון, פתח תקווה, תחנת זבולון, מרחב דוד ויחידת התנועה נגב. הפיילוט היה כלפי שוטרי סיור ושוטרי תנועה בלבד.

"עברנו על 700 סרטונים מתוך 4,000. התובנות שכרגע עולות הן שהצילום מאפשר שליטה טובה יותר על האירוע, תפקוד טוב יותר של השוטרים והתייחסות מכבדת יותר של אזרחים", אמר בכר בדיון. "ההכרזה על צילום משפרת את תפעול האירוע ומידת ההרתעה עובדת גם על השוטרים וגם על האזרחים".

הוא הוסיף כי רק במקרים מעטים יחסית הוגשו כתבי אישום באירוע שבו נעשה שימוש במצלמות. "המטרה שלנו לא הייתה לסייע להליך הפלילי אלא להרתיע". לדברי בכר, "הפיילוט מוצלח כמעט בכל רמה והוא משפר גם את ההתנהגות של השוטר וגם של האזרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully