וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באזרבייג'ן: "לשנות את הרוב האוטומטי נגד ישראל בעולם"

בתדרוך לעיתונאים בבאקו הצהיר ראש הממשלה שהוא מעוניין להביא "למהפך בעמדה של עולם המוסלמי". הוא ציין גם כי "ישראל בוחנת אפשרות להתחבר לצינור הגז מאזרבייג'ן". רעייתו שרה סעדה עם אשת הנשיא האזרי והזמינה אותה לביקור רשמי בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב בבאקו, 13 בדצמבר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואלייב בבאקו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) באזרבייג'ן כי ישראל בוחנת אפשרות להתחבר לצינור הגז מאזרבייג'ן במטרה לספק ביטחון אנרגטי לעשרות השנים הבאות. בתדרוך לעיתונאים במהלך ביקורו בבאקו ציין נתניהו כי בנוסף לאינטרסים הכלכליים, "אנחנו מהדקים גם קשרים ביטחוניים משמעותיים חשובים למדינת ישראל".

לדברי נתניהו, "המודל או הדוגמה של מדינה מוסלמית שיעית שמאמצת בחום את הקהילה היהודית ומדינת ישראל ומוכיחה שאפשר אחרת ובמרחב שלנו זה מסר חשוב לאזור ולעולם". הוא הוסיף כי "שורש המהפכה הוא השינוי במעמדה של ישראל בקרב האומות והמגמה הזאת תלך ותתרחב. אלו יומיים שמיועדים לחזק קשר איתן וגם לייצר את ההחצנה של דבר שמתרחש מאליו וזה היחסים ההולכים ומתהדקים שלנו עם העולם המוסלמי", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב בבאקו, 13 בדצמבר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו והנשיא אלייב בבאקו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נתניהו הסביר כי במוקד הביקור באזרבייג'ן ובקזחסטן ישנה "הכוונה להביא לשינוי ולהתמוטטות הרוב האוטומטי נגד ישראל בפורומים הבינלאומיים. אני רוצה להביא למהפך בעולם המוסלמי. העולם הערבי מושפע, כפי שאמרו לי מנהיגים ערבים מקומיים שגדלו עם תרבות התעמולה נגד ישראל, מאמירות של 'אתם הייתם השטן עבורנו'". הוא המשיך כי המנהיגים אמרו לו שעד שלא הכירו את ישראל, "לא ידעו את האמת שהוליכה אותם שולל".

ראש הממשלה סיפר כי התרשם מדבריו של מקבילו האזרי. "שמעתם את הדברים של הנשיא, הנכונות לבטא את הקשר ההדוק באופן פומבי, זה מייצר דינמיקה משל עצמה ואני מעוניין מאוד לשנות את הדינמיקה בתוך העולם המוסלמי הרחב ובוודאי רוצה לשנות את הדינמיקה בעולם המוסלמי-ערבי ועל זה אנו עמלים לא מעט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שרה נתניהו ואשת נשיא אזרבייג'ן, דצמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
גברת אלייב הוזמנה לביקור רשמי בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו התייחס לריאיון של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ לרשת "פוקס", ואמר: "טראמפ הולך בכיוון של תמיכה במדינת ישראל, ויודע להעריך את הרצון שלנו לשלום. אנחנו נהנים מהעובדה שיש לנו תמיכה גדולה בארצות הברית כפי שיש למעט מדינות אם בכלל. ארצות הברית מבינה שלגבי עתידה של ישראל, ישראל צריכה להחליט לגבי עתידה".

נתניהו לקהילה היהודית באזרבייג'ן: "יחסינו הטובים רק ישתפרו"

ראש הממשלה ורעייתו שרה נפגשו היום עם הקהילה היהודית באזרבייג'ן, במהלך ביקורם בבית הספר היהודי "אור אבנר". "אני שמח להיות איתכם, היחסים עם אזרבייג'ן קרובים מאוד ונעשים טובים עוד יותר אחרי הביקור הזה", אמר נתניהו, שהתייחס גם לחסידות חב"ד שהקימה את בית הספר היהודי.

"לפני 32 שנה פגשתי את הרבי מליובביץ' בפעם הראשונה, בעודי שגריר ישראל באו"ם, והוא אמר לי: 'אתה הולך לבית החושך, ותזכור שאם אתה מדליק נר אחד של אמת - הוא יפיץ אור יקרות שיראו אותו למרחקים", אמר. "עם זאת, יש מצבים אחרים. לפעמים מדליקים נר במקום שיש אור ולא חושך, וזה המצב פה בבאקו", הוסיף.

ראש הממשלה ואשתו עם הקהילה היהודית באזרבייג'ן, דצמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
הזוג נתניהו בבית הספר היהודי/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו פנה לילדים במקום, ואמר שהוא מתרגש מדגל שהיה במקום ובו מגן דוד וחצי סהר. "תראו, תסתכלו על שני הדגלים האלה, זה מה שאנחנו מראים לכל העולם - יכול להיות וצריך להיות. זה בדיוק ההיפך מהחשיכה, זה האור שמפזר את האפילה וזו הרוח שמנחה אותנו בישראל, באזרבייג'ן, בחב"ד ובמקומות אחרים".

במהלך הביקור נפגשה רעיית ראש הממשלה לארוחת צהריים רשמית עם רעיית נשיא אזרבייג'ן, מריבן אלייב. בפגישה שוחחו השתיים על חיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לאזרבייג'ן, על חשיבות ערך המשפחה וגידול הילדים ועל הקשר הקרוב בין המנהיגים. נתניהו הזמינה את אלייב לביקור רשמי בישראל.

(עדכון ראשון: 19:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully