וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה חדשה בבריטניה: "מסיבות" מילת נשים לילדות קטנות

ארגון צדקה היושב בעיר לידס דיווח כי נשים המתמחות בעריכת ההליך, שאינו חוקי בממלכה, מוזמנות במיוחד מאפריקה להתכנסויות מיוחדות שבמהלכן מבוצע המנהג. בתום ההליך מתקיימות חגיגות. "המשטרה לא תמיד מודעת לתופעה"

.

גבר אוחז בכלי לביצוע מילת נשים באתיופיה. יוניצ"ף, מערכת וואלה! NEWS
גבר אוחז בכלי שבאמצעותו מבוצע ההליך/מערכת וואלה! NEWS, יוניצ"ף

ילדות בערים שונות ברחבי בריטניה נלקחות ל"מסיבות", שבהן עורכים להן מילת נשים – כך דיווח השבוע ארגון הצדקה Black Health Initiative, היושב בעיר לידס. לפי הארגון, נשים המתמחות בעריכת ההליך מוזמנות להגיע לממלכה ממדינות שונות באפריקה, מנהלות את הטקס לכמה ילדות, ולאחריו נערכת חגיגה.

"אנו יודעים על 'מסיבות' שמתרחשות כאן באנגליה, ובמערב יורקשייר הגענו למקום שבו נערכה מסיבה כזו ופיזרנו אותה", סיפרה הת'ר נלסון, ראשת הארגון. "בשונה מהמצב שהיה קיים בעבר, אז לקחו את הילדה לחו"ל כדי לעבור את ההליך, מיילדות מומחות מוזמנות לכאן על ידי גורמים שונים ועורכות את המילה לכמה ילדות במקביל", הוסיפה.

עוד כתבות מהעולם:
רוחאני מאייים: "נפתח כלי שיט מונעים גרעינית בתגובה להפרת הסכם הגרעין"
טראמפ הכריז: מנכ"ל תאגיד האנרגיה רקס טילרסון יהיה שר החוץ הבא
"מאות הוצאו להורג, ילדים נשרפו בחיים": זוועות המשטר בחאלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהג מילת הנשים, הנפוץ בעיקר במדינות מרכז אפריקה וצפונה, אינו חוקי בבריטניה, ועלול לגרור עונש מאסר של עד 14 שנים. "אנשים שואלים מדוע איננו פונים למשטרה בנוגע למסיבות האלה, אבל אם מתקשרים למשטרה מבינים שלא כל השוטרים מודעים לתופעת מילת הנשים", אמרה נלסון.

מחקר של אוניברסיטת לונדון שנערך בשנת 2015 העלה כי ישנן 137 אלף נשים באנגליה ובוויילס שעברו את ההליך. כמו כן, שירות הבריאות הלאומי של בריטניה דיווח כי פנו אליו 8,718 נשים שעברו מילה, 68% מהן בתוך גבולות בריטניה. הערים שבהן נרשם המספר הגבוה ביותר של נשים שעברו מילה הן לונדון, ברמינגהם, בריסטול ומנצ'סטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully