וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת גבולות וביטול שטרות: ונצואלה נאבקת באינפלציה הגואה

13.12.2016 / 12:20

הנשיא מדורו הכריז כי הגבול עם קולומביה יסגר למשך שלושה ימים, בעקבות הברחת כסף מזומן שמערער את הכלכלה. זאת, בהמשך להוצאה מהמחזור של השטר בעל הערך הגבוה ביותר, השווה שלושה סנטים אמריקניים. "הצעד בלתי-נמנע"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הורה הלילה (שלישי) לסגור את כל מעברי הגבול עם קולומביה למשך שלושה ימים, במטרה להיאבק בהברחות של כסף מזומן, שלטענתו מערערות את הכלכלה הסוציאליסטית ומגדילות עוד יותר את האינפלציה הגבוהה בעולם. "זו מתקפה של המאפיה נגד ונצואלה, ועל כן צעד זה הוא הכרחי ובלתי-נמנע", אמר מדורו בנאום ששודר ברשת הטלוויזיה הממלכתית. "זו ההחלטה הראשונה בשורה של צעדים שננקוט כדי להגן על המטבע, על הכלכלה שלנו ועל העם".

ההודעה של מדורו מגיעה בהמשך להחלטתו להוציא מהמחזור את השטר בעל הערך הגבוה ביותר - מאה בוליבר, ששווה כעת רק שלושה סנטים אמריקניים. בעקבות ההחלטה, רבים מאזרחי המדינה, שלשליש מהם אין חשבון בנק, מיהרו לפרוט את השטר עד לתאריך היעד להוצאתו מהמחזור ביום רביעי.

עוד כתבות בנושא:
מה אפשר לקנות עם שטר של 20 אלף? בוונצואלה - בקושי קולה
ונצואלה: עשרות פצועים ועצורים בהפגנות של רבבות נגד הנשיא
ונצואלה: הפרלמנט תומך בהדחת הנשיא בגין "הפרת הדמוקרטיה"

שטר של מאה בוליבר שייצא מהמחזור בוונצואלה, דצמבר 2016. AP
יצא מהמחזור מחר. 100 בוליבר/AP

המשטר הסוציאליסטי הודיע כי בימים הקרובים יכניס למחזור שישה שטרות חדשים שערכם גבוה יותר, ומגיע עד ל-20 אלף בוליבר. אלא שמומחים רבים טוענים כי השטרות החדשים רק יגדילו את האינפלציה הגואה, שפגעה קשות בעסקים במדינה הנמצאת במשבר כלכלי עמוק, והפכה את שטרות הבוליבר לפריט נדיר.

הגבול בין ונצואלה לקולומביה כבר נסגר בעבר למשך שנה, ונפתח שוב באוגוסט האחרון. בחודשים האחרונים האשים מדורו כמה פעמים כנופיות מקולומביה, הפועלות לאורך הגבול ומנסות להבריח סחורה הנמכרת בוונצואלה במחירים הנמוכים בעולם, בפגיעה אנושה בכלכלה המקומית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. AP
"הצעד הכרחי". מדורו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully