וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניעת מזון ועשיית צרכים בכרית: עדותו של נער שעונה בכלא האוסטרלי

דילן וולר, שתיעודו עובר התעללות על ידי הסוהרים במתקן לנערים, סיפר בוועדת חקירה כי צוות המקום לא היה מאפשר לו ללכת לשירותים במשך שעות. "חששתי שהם יכולים לעשות לי כרצונם"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צעיר אוסטרלי, שתועד מעונה במתקן מעצר לנערים בצפון המדינה, סיפר היום (שני) לוועדת החקירה על מסע הייסורים שעבר. דילן וולר, שנראה בסרטון שנחשף ביולי על ידי רשת ABC כשהוא כבול לכיסא וראשו מכוסה בשק, אמר כי נמנע ממנו מזון וכי נאלץ לעשות את צרכיו בציפית שלו.

התחקיר שזעזע את אוסטרליה: עינויים, מכות וגז מדמיע בכלא לנוער

"ביקשתי ללכת לשירותים במשך ארבע או חמש שעות אבל הם סירבו לכך", סיפר וולר, בן 19, על היחס הקשה שלו זכה מצד צוות המתקן "דון דייל" שבטריטוריה הצפונית באוסטרליה. "הייתי חייב לעשות את צרכי בציפית מאחר שהם לא היו נותנים לי ללכת לשירותים".

הוא תיאר את התקרית שתועדה בתחקיר, ושבה הוא הושב בכיסא במשך כמעט שעתיים כשעל ראשו כיסוי, במטרה למנוע ממנו לירוק או לנשוך. "קיבלתי סחרחורת מרוב פאניקה. הייתי נסער מאחר שהקצין שהחזיק את המצלמה ישב שם", סיפר. "הוא היה נחמד ואז כיבה את המצלמה והתחיל לנסות להציק לי, ואז הדליק שוב את המצלמה". לדבריו, הוא הקיא בפיו ואז הרטיב במכנסיו.

עוד ידיעות מהעולם
ניו זילנד: סגנו של ראש הממשלה המתפטר מונה ליורשו
הסוף של המורדים קרוב: אסד כבש שכונות נוספות במזרח חאלב

עינויים של עצירים בבתי כלא באוסטרליה, יולי 2016. ABC, צילום מסך
היום הוא כלוא בבית סוהר לבוגרים. וולר בסרטון שנחשף ברשת ABC/צילום מסך, ABC

וולר אמר כי הוא חשש שהסוהרים "יכולים לעשות לו כרצונם" וכי אין לו ביכולתו לעצור אותם. אחרי תקרית אחרת שבה תיאר כי הוא נפגע מגז מדמיע, הצעיר, שכיום מרצה את עונשו בבית כלא לבוגרים, הרגיש כי הוא "הולך למות" תוך כדי שהוא מנסה לראות דרך עיניו הבוערות. הוא סיפר עוד כי הסוהרים היו מחייבים את העצורים ב-1.5 דולר אוסטרלי ליום מכספים שהם הרוויחו על התנהגותם הטובה.

הוא טען עוד כי חלק מהעצירים לא קיבלו מזון מהסוהרים. הוא נזכר בפעם אחת שבה לדבריו אחד מהם נתן מים לעצירים אחרים, אך לא לו. "הוא לא ממש אהב אותי, ושפך את המים", אמר בעדות בפני ועדת החקירה. עצירים אחרים במתקן צפויים לתת עדויות בימים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully