וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת קריאה ראשונה: חוק ההסדרה אושר בוועדה המשותפת

7.12.2016 / 9:24

הוועדה דנה בחוק השנוי במחלוקת והחליטה לאשר אותו במתכונת המרוככת שלו, ללא סעיף 7 הנוגע לעמונה, לקראת הצבעה בהמשך היום. שמונה תמכו בחוק שיסדיר את מעמד ההתנחלויות הבנויות על קרקע פלסטינית פרטית, וחמישה התנגדו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

הוועדה המשותפת לוועדת החוקה וועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), הצביעה הבוקר (רביעי) בעד חוק ההסדרה, לקראת ההצבעה בהמשך היום בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. שמונה מחברי הוועדה הצביעו בעד בעוד חמישה דברים התנגדו לו.

ביום שני האחרון עברה הצעת חוק ההסדרה המרוככת בקריאה טרומית במליאת הכנסת. 60 תמכו בעוד 49 התנגדו. מדובר בחוק המבקש להסדיר את מעמדם של אלפי בתים בהתנחלויות הבנויים על קרקע פלסטינית פרטית. לאחר שעבר החוק בקריאה טרומית, קבע ראש ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד) כי החוק יעבור להכנה בוועדת המשותפת, לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה.

לקריאה נוספת:
ללא סעיף עמונה וחרף התנגדות היועמ"ש: חוק ההסדרה אושר בקריאה טרומית
"כולם זכאים להפגין": בוטל צו הרחקה נגד נערים שמחו על עמונה
50 מאחזים יולבנו, 4,000 בתים יוכשרו: אלה ההשלכות של חוק ההסדרה

וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
דיון בוועדה המשותפת בנושא בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

חוק ההסדרה המחודש מקודם ללא סעיף 7 השנוי במחלוקת המחיל רטרואקטיבית את החוק על מאחזים והתנחלויות שלגביהם יש פסיקת בג"ץ, ובהם עמונה. לפי הצעת החוק, בעלותם של פלסטינים על קרקעות פרטיות תישאר בידיהם, אולם המדינה תפקיע מהם את זכות השימוש בקרקע. החוק עצמו יחול על התנחלויות שבהקמתן הייתה התערבות ממשלתית ויפטור את תושביהם מהתיישבות לא חוקית בטענה שחזקת תום הלב עומדת להם. בעלי קרקעות פלסטינים שיצליחו להוכיח את בעלותם, יפוצו כספית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully