וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון: "ידענו שחברה איראנית שותפה בתאגיד שמכר לנו צוללות"

6.12.2016 / 18:38

בתום בדיקה שנערכה במשרד, נמסר כי הגורמים האמונים על כך ידעו כי חברת ההשקעות IFIC מחזיקה ב-4.5% בתאגיד הגרמני טיסנקרופ, שממנו נרכשו צוללות במיליארדי שקלים. ליברמן: "לא הייתה לזה השפעה"

שר הביטחון אביגדור ליברמן ישיבת ממשלה. 20 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
במשרד הביטחון ידעו על המעורבות האיראנית בתאגיד הגרמני. ליברמן/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

משרד הביטחון הודיע הערב (שלישי) כי בתום בדיקה מעמיקה שהתקיימה בימים האחרונים, עולה כי במשרד ידעו משנת 2004 על כך שחברת ההשקעות האיראנית IFIC הייתה שותפה בחברה הגרמנית שממנה נרכשו הצוללות. בהודעת המשרד נמסר כי הגורמים האמונים בו ידעו כי החברה האיראנית מחזיקה ב-4.5% בחברת טיסנקרופ, "ובהתאם לכך ניתנה המעטפת הביטחונית הנדרשת".

הבוקר התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לחשיפת "ידיעות אחרונות", על השותפות האיראנית בתאגיד הגרמני. "הכול היה ידוע ולא היתה לזה השפעה", אמר ליברמן במהלך דיון משותף של ועדות הכספים וחוץ וביטחון בכנסת. לדבריו, לאיראן אין יכולת להשפיע על העסקה ולא לשאוב ממנה מידע.

זו אינה הפעם הראשונה שליברמן מתייחס לנושא. לפני כשבועיים אמר כי ההחלטה על רכש הצוללות התקבלה ממניעים עניינים בלבד. "ההחלטה על הצוללות הייתה נכונה וצודקת - לספק לעצמנו ביטחון", אמר בוועידת הדיפלומטים של עיתון "ג'רוזלם פוסט".

עוד כתבות בנושא:
ליברמן על פרשת הצוללות: איראן לא יכולה להפיק מידע מהעסקה
בדיקת פרשת הצוללות: יועמ"ש משרד הביטחון הגיע למסור עדות
עמוס גלעד: "הוויכוח לא היה על מהות הצוללות – אלא על הכמות"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע לפני כשבועיים על פתיחת בדיקה באמצעות המשטרה בפרשת הצוללות. החלטתו של מנדלבליט התקבלה בסיום דיון שקיים, בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן וגורמים נוספים במשרד המשפטים, כמו גם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי. ההחלטה התקבלה בעקבות מידע חדש שהתקבל מהמשטרה.

בתחילת השבוע הגיעו שורת בכירים במערכת הביטחון למסור עדות במשרדי להב 433, שם נדרשו לענות על שאלות חוקרי המשטרה במסגרת בדיקת הפרשה. עם הבכירים שהגיעו למשרדים בלוד נמנה גם היועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן ארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully