וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בהודו: "אשת הברזל" הנערצת מתה מהתקף לב

אלפים התאבלו על ג'יאראם ג'יילאליתה, ראש ממשלת מדינת המחוז טמיל נאדו, ששלטה בה לסירוגין מאז 1991 והלכה לעולמה בגיל 68. ואולם, מבקריה של כוכבת הקולנוע לשעבר טענו כי היא יצרה סביבה פולחן אישיות. "אימא כבר לא כאן"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הפוליטיקאית ג'יאראם ג'יילאליתה, שכונה "אשת הברזל" של הודו, מתה הלילה (שלישי) אחרי שעברה התקף לב ביום ראשון. גופתה של ראש ממשלת מדינת טמיל נאדו בת ה-68, העטופה בדגלה של הודו, מוצגת באולם גדול ואלפים מתומכיה הגיעו כדי לחלוק כבוד אחרון ל"אימא", כפי שהיא מכונה על ידם.

המשטרה במדינה הדרומית נפרסה בכוחות מתוגברים מחשש לעימותים עם תומכיה, אחרי שדיווחים קודמים על מותה גרמו להתגוששות אלימה מחוץ לבית החולים הפרטי שבה היא אושפזה ולבסוף מתה. מדינת טמיל נאדו הכריזה על שבעה ימי אבל והממשל המרכזי בניו דלהי הבהיר כי היא תיקבר בהלוויה ממלכתית. ראש הממשלה נרנדרה מודי צפוי להגיע לצ'נאי, בירת מדינת טמיל נאדו.

עוד ידיעות מהעולם
סערה בגרמניה: פליט אפגני חשוד שרצח ואנס בת של בכיר באיחוד
תיעוד מניסוי רוסי ב-S-300: כישלון מביך או "יכולות קמיקזה"?

גופתה של ג'יאראם ג'יילאליתה, ראש ממשלת מדינת טמיל נאדו, הודו, 6 בדצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
נשלחה לשתי תקופות מאסר קצרות. גופתה של ג'יילאליתה/צילום מסך, טוויטר
אלפים מתאבלים על מותה של ג'יאראם ג'יילאליתה, ראש ממשלת מדינת טמיל נאדו, הודו, 6 בדצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
שוטרים רבים נפרסו במדינה. אלפים מחוץ לבית החולים/צילום מסך, טוויטר

"מנהיגתנו האהודה, אשת הברזל של הודו, אימא, לא עמנו יותר", נכתב בחשבון הטוויטר של מפלגתה. ג'יילאליתה, כוכבת קולנוע לשעבר, כיהנה בתפקידה במשך ארבע קדנציות שונות, אך סבלה מבעיות בלבה בחודשים האחרונים. על אף שרבים הוקירו והעריצו אותה, אחרים טענו כי היא יצרה פולחן אישיות סביבה מאז נבחרה לראשונה לתפקיד ב-1991.

היא הופיעה בכמאה סרטים לפני שנכנסה לפוליטיקה בתחילת שנות ה-80, אך הואשמה בכמה מקרים במעשי שחיתות שאף הובילו לשתי תקופות מאסר קצרות, האחרונה שבהן ב-2014. היא זוכתה שנה לאחר מכן ותומכיה טוענים כי יש בידה חלק רב לכך שטמיל נאדו הפכה לאחת המדינות המשגשגות ביותר בהודו.

ג'יאראם ג'יילאליתה, ראש ממשלת מדינת טמיל נאדו, הודו, 2011. רויטרס
גם ראש הממשלה מודי יגיע להלוויה. ג'יילאליתה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully