וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ההמנון בתיכון בתל אביב: הכנסת תדון ביחס המנהל לסמלי המדינה

6.12.2016 / 9:31

לאחר שנחשף בוואלה! NEWS כי לא ניתן לתלמידים לשיר את ההמנון בתום טקס לזכר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, ועדת החינוך של הכנסת תדון ביחסו של המנהל רם כהן לסוגיה. "הוא מנהל אלוף אבל מאבד את האיזון"

רם כהן, מנהל תיכונט בתל אביב  חד פעמי. אמיל סלמן, הארץ
הוועדה תדון ביחסו לסמלי המדינה. מנהל תיכונט רם כהן/הארץ, אמיל סלמן

לאחר סערת אי-שירת ההמנון בתום טקס לזכר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין בבית הספר "תיכונט" בתל אביב, גילה ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) כי במקום גם לא מונף דגל ישראל בניגוד לחוק. היום (שלישי) תדון ועדת החינוך של הכנסת ביחסו של מנהל בית הספר רם כהן להמנון הלאומי ולסמלי המדינה בעקבות פרסום הדברים בוואלה! NEWS.

לאחר הטקס, התלוננו התלמידים כי בבירור שערכו נמסר להם כי "ההמנון לא משמעותי" וכי אין צורך בסמלי מדינה. לטענת התלמידים, בבית הספר גם לא מוצב דגל ישראל. לאור הטענות, ביקש ח"כ פורר לברר אם מוצב דגל במוסד החינוכי כפי שדורש החוק, וגילה כי טענות התלמידים נכונות. ח"כ פורר שלח מכתב בעניין לשר הפנים אריה דרעי.

חוק הדגל מחייב להניף את דגל המדינה "על הבניין הראשי או בחזית הבניין הראשי של מוסד חינוך מוכר". עוד מציין החוק כי דינו של העובר עליו הוא שנת מאסר. עם זאת, מבית הספר נמסר כי בחצר בית הספר יש דגל עם תורן.

עוד בוואלה! NEWS:
50 מאחזים יולבנו, 4,000 בתים יוכשרו: אלה ההשלכות של חוק ההסדרה
תיעוד: הלוחמים קמים מהמארב - ועוצרים את משליכי בקבוקי התבערה
במרכז כיכר רבין: אמן הציב פסל מוזהב של נתניהו

חבר הכנסת עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו. מיכאל פייגין, מערכת וואלה! NEWS
גילה שטענות התלמידים נכונות. ח"כ עודד פורר/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל פייגין

ח"כ פורר ציין במכתבו כי "טענותיו של מנהל התיכון לוקות בחסר בכל הקשור לממלכתיות". הוא הוסיף כי מנהל בית הספר טען במכתב שהועבר לוועדת החינוך בתגובה לדיון שייערך בעניינו כי, "ישנה טעות רווחת בקרב אנשים הרואים בטקסי בית ספר טקס ממלכתי. טקס בית ספר הוא טקס בית ספר. אין בו נציגי ממלכה ואין בו דף מסרים המגיע בשם הממלכה". לדברי ח"כ פורר, גם תגובתו של כהן , לפיה "לא מדובר בטקס ממלכתי בהר הרצל, אלא טקס בבית ספר "אינה עומדת בקנה אחד עם האמור בחוק.

כהן פנה לח"כ יעקב מרגי, שזימן את הדיון בוועדה, כי "יש פגיעה במשפחתי, בשמי הטוב, במקצועי, בערכיי ובמונטין שקניתי לי בשני העשורים האחרונים בהם אני מנהל בתי ספר מהמוצלחים במדינת ישראל".

לצד תלונות התלמידים על אי-השמעת ההמנון, אמר אחד ההורים כי לא מדובר במקרה חד-פעמי. "אני לא יודע אם לייחס את הפרובוקציות שמבצע המנהל להיותו איש שמאל, אבל אחת לשנה קורה משהו שמטריף את התלמידים, שבדיוק מתחילים לגבש את הדעה הפוליטית שלהם, ובכל פעם זה נעשה בקיצוניות", אמר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מונף דגל כנדרש בחוק. בית הספר תיכונט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההורה הוסיף כי "לפני שנתיים הביאו לתלמידים מפה של המזרח התיכון, וצבעו את ארץ ישראל בדגל פלסטין". לדבריו, במבחן שנערך לתלמידים לפני כשנה, פלסטין הוגדרה כמדינה, למרות שהיא מוגדרת רשות. "הוא מנהל אלוף", אמר האב, "אבל עם זאת, הוא לוקח את זה לפעמים למקומות קיצוניים ומאבד את האיזון מהצד השני". הורה אחר טוען כי כהן עושה את זה לשם הפרובוקציה. "טקס לזכרו של ראש ממשלת ישראל צריך להסתיים עם ההמנון", אמר ההורה.

בעבר התקבלו תלונות על כהן מידי הורים שהלינו על אי הסכמתו לתלות מזוזות בדלתות הכיתות. כמו כן, הם טוענים, במאמר ששלח לתלמידים, כתב להם כי הוא מבקש לשכוח את נוראות השואה, שלדבריו "הוחדרה בשיטתיות לציבור הישראלי ולתלמידי ישראל".

מנהל "תיכונט" רם כהן סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully