וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונים ומתפללים: עמונה נערכת להגעת הכוחות שיכשירו הקרקע החלופית

4.12.2016 / 22:57

במאחז שומעים שנרקמות הבנות בקואליציה בדרך ל"פתרון", אך הם יגדירו כך רק מתווה שישאיר אותם בבתיהם. משחלפו 48 שעות ללא התנגדות פלסטינית, ניתן להכשיר את שלוש החלקות שאליהן יועתק היישוב. בינתיים, פעילים ממשיכים לנהור ומחפשים כל דרך לסייע - לוגיסטית ורוחנית

צילום: מטה המאבק עמונה וערוץ היו-טיוב של עמונה, עריכה: טל רזניק

בתום 48 שעות שבהן לא התקבלה התנגדות מצד בעלי הקרקעות הפלסטיניים בעמונה, נערכת החל מהערב (ראשון) מערכת הביטחון להכשרת שלוש החלקות - נכסי הנפקדים שבסמוך למאחז - לשם ניתן יהיה לפנות את התושבים. המתווה, שאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אינו מקובל על התושבים והם מתכוונים להתנגד פיזית לבניית החלופה למגוריהם ולכל פתרון שאינו משאיר אותם בבתיהם.

עשרות פעילים מגיעים מדי יום לקראת המאבק נגד הפינוי, ובמטה המאבק נגד הפינוי נערכים לקלוט באמצע השבוע מאות פעילים שיישארו ללון במקום באופן קבוע עד לפינוי, שיהיה לכל המאוחר ב-25 בחודש. כשברקע השיחות בכנסת מדברות על הבנה בנוגע למתווה חוק ההסדרה, בעמונה חוששים שריבוי ה"פתרונות" יפגע בתחושת הבהילות של הפעילים להגיע למאחז.

הערב הפגינו כ-300 מתושבי עמונה מול ביתו של השר נפתלי בנט ברעננה. אחד מהמפגינים, ילד תושב עמונה, פנה לבתו של בנט, וקרא: "שלום אביגיל, תחשבי שניה, אם באים לפנות לך את הבית, מה תעשי? תילחמי, נכון? את תדברי עם אבא שלך. בדיוק כמו שאתם לא רוצים שיפנו לכם את הבית, אז אנשים מעמונה לא רוצים שיפנו להם את הבית".

עוד בוואלה! NEWS:
המתווה המתגבש: חוק ההסדרה יקודם – בלי "סעיף עמונה" השנוי המחלוקת
נתניהו לשרים: "זו תקופה מדינית רגישה, התבטאו באחריות על עמונה"
חרף התנגדות התושבים: השבוע צפויות להתחיל העבודות להעתקת עמונה

מאחז עמונה. 6 בנובמבר 2016. מגד גוזני
פתרון מבחינתם חייב לכלול הישארות בבתים הנוכחיים. מאחז עמונה/מגד גוזני

חלק מהפעילים שמגיעים למאחז עמלים על בניית מתחמי המגורים, אחרים ישובים רוב שעות היום בבית הכנסת ועסוקים בלימוד תורה. מספר פעילים פרקו אתמול משאית עם עשרות צמיגים במעלה הדרך למאחז בכוונה לחסום את ציר הגעת הכוחות ביום פקודה. במטה המאבק טענו כי הדבר אינו מקובל עליהם, וקבוצה נוספת שניסתה לפעול כך ביום שישי הורחקה מהמקום.

ראש המטה למאבק בפינוי עמונה, אביחי בוארון, משדר קו נחרץ וברור ולפיו אינו מוכן לראות פעולות אלימות מצד פעילים. לדבריו, פעילות שכזו לא רק שלא תתרום לתושבי עמונה - אלא תזיק. עם זאת, הוא הבהיר בשיחה עם מפקד מחוז ש"י כי לא תהיה לו שליטה על אלפי הפעילים ביום הפינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמיגים שנאספו ליד המאחז. במטה המאבק מודעים לכך שלא ישתלטו על כולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבחינת מטה המאבק והפעילים בשטח, כל זמן שאין דרך הגיונית, לטעמם, לפתור את הסוגייה - מבחינתם שר החינוך נפתלי בנט מחויב להתעקש על חוק ההסדרה המלא, לרבות סעיף 7 שמכשיר את המאחז במקומו. עם זאת, במאחז מודעים לכך שנרקמות הבנות בנושא וחוששים מהאפשרות שבנט יתרצה מפתרון שלא משאיר אותם בעמונה.

במטרה לקדם את העברת חוק ההסדרה במתכונתו המלאה, ברור לתושבים שאת הלחץ יש להפנות לשר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון. ישנם ניסיונות לקיים פגישה בין השניים, אולם גם בוארון יודע כי הסיכוי שחוק ההסדרה שכולל את סעיף 7 יעבור אינו גבוה.

נפתלי בנט משוחח עם מפגינים מחוץ לביתו, דצמבר 2016. מטה המאבק בעמונה,
חוששים שיתרצה מפתרון חלופי. בנט משוחח עם מפגינים מחוץ לביתו, הערב/מטה המאבק בעמונה

בינתיים, למאחז ממשיכים לנהור רבים שמתעניינים באפשרות לסייע במאבק. חלקם מגיעים עם תיקים גדולים, חלקם נשארים ועוזבים בסוף היום. כך או כך, במטה המאבק מאמינים שיגיעו רבים למחות ברגע שיעלו הכלים הכבדים על הגבעה במטרה להכשיר את החלופה שאינה מקובלת כאן על איש.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully