וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לשיבושים בטיסות: אל על וההסתדרות חתמו על הסכם שכר חדש

במסגרת ההסכם לסיום העיצומים, בתום משא ומתן שארך 21 שעות רצופות, הטייסים יקבלו תוספת שכר של 8.75%. "לנוסע הישראלי מגיעה חברה לאומית יציבה וחזקה, אשר מערכת יחסי העבודה בה תקינה ומשופרת"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל חברת אל על דוד מימון חתמו היום (ראשון) על הסכם לסיום המשבר בחברה בנוגע לתנאי העסקתם של טייסי החברה. על פי הודעת ההסתדרות, ההסכם נחתם בתום משא ומתן שארך 21 שעות רצופות בלשכתו של ניסנקורן, החל משעה 20:00 אמש.

"לאורך כל המו"מ ראיתי אל מול עיני את הנוסע הישראלי, שמגיעה לו חברה לאומית יציבה וחזקה, אשר מערכת יחסי העבודה בה תקינה ומשופרת למען השירות לאזרח", הסביר יו"ר ההסתדרות, שתיווך בין ההנהלה לעובדים במהלך המשבר. הוא הבהיר כי "ההסתדרות תמשיך ללוות את כלל הסקטורים של עובדי החברה. בשעה זו אני רוצה להודות לצדדים שמצאו את הכוחות הנכונים והשאירו את המשקעים מאחור".

עוד בוואלה! NEWS:
ימים בודדים לאחר ההסכם: השיבושים בטיסות אל על נמשכים
תם המשבר באל על: הטייסים יחזרו לעבודה סדירה
חרף ניסיונות הגישור: שלוש טיסות אל על בוטלו בשל עיצומי הטייסים

בפגישה של ההסתדרות הוסכם על סיום השיבושים במשק, 4 בדצמבר 2016. דוברות ההסתדרות, ספק 500
החתימה על ההסכם, הערב/ספק 500, דוברות ההסתדרות

מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה לחתימת ההסכם: "אנחנו מברכים על חתימת פרק ההסכם של טייסי החברה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים, שהם הנכסים החשובים ביותר של חברת אל על". על פי ההודעה, "לבנו עם אלפי הנוסעים והעובדים שנפגעו בשבועות האחרונים שלא לצורך".

"טייסי אל על ימשיכו להיות זמינים – כפי שהיו ויהיו תמיד – לרווחת הנוסעים ובמטרה לקדם את החברה", עוד נמסר. "נמשיך לעמוד לצד עובדי החברה המסורים, עד שיגובשו גם ההסכמים איתם, ונפעל יחדיו לקיים יחסי עבודה תקינים. זה המקום להודות להסתדרות בראשות היו"ר אבי ניסנקורן ואבי אדרי שהיו שותפים מרכזיים בתהליך חשוב שהחזיר את חברת אל על לדרך המלך".

אבי אייזנר, יו"ר נציגות עובדי אל על, הוסיף: "אני מברך על ההסכם עם הטייסים. בהמשך לכך, כבר בימים הקרובים יערכו דיונים של נציגות העובדים הכללית באל על עם ההסתדרות והנהלת אל על, במטרה לחתום על ההבנות שהושגו עם עובדי הקרקע והדיילים". הוא ציין כי ההבנות כוללות הכנסת מכסה של עשרות עובדים זמניים למעגל הקביעות, מכסות נוספות של דיילי אוויר שיזכו לקביעות, פתרון לכיסוי הביטוח הסיעודי של עובדי אל על, והתחייבות שעם כניסת צי המטוסים החדש לא יפוטרו עובדי תחזוקה ושכרם לא ייפגע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דלפקים ריקים באולם הטיסות היוצאות בנמל התעופה בן גוריון. 21 בנובמבר 2016. מגד גוזני
דלפקי אל על הריקים בנתב"ג, לפני כשבועיים/מגד גוזני

מנכ"ל אל על מימון מסר לאחר החתימה כי "הסכם ההתייעלות בין חברת אל על להסתדרות ונציגות העובדים ומגזר הטייסים, יוביל לדרך חדשה ויעילה של עבודה פורה מול מגזר הטייסים, למען עתיד טוב יותר לחברה, על כלל עובדיה ולנוסעינו הנאמנים". הוא הוסיף: "ברצוננו להתנצל בפניכם, קהל לקוחותינו, על השיבושים שחוויתם ועל הסבלנות והנאמנות שגיליתם".

"נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת להמשיך להיות ראויים לאמונכם ונעשה זאת בזכות העובדים הנאמנים שלנו", עוד מסר, "שרשרת ארוכה, המורכבת מהמוני חרוזים עדינים של עשייה למען בטיחותכם והגעתכם הנכספת אל היעד באופן הטוב, הנעים והיעיל ביותר – מעובדי התחזוקה, דרך הטכנאים, הדיילים, עובדי הביטחון והקרקע בכלל וכל צוותי האוויר וכמובן הטייסים".

ההסכם, שבמסגרתו תסתיים חכירת מטוסי הנוסעים והטייסים התחייבו לשקט תעשייתי, כולל חיסכון בעלויות מלונות ואש"ל עבור הטייסים, וקיצור שהייה של טייסים בחו"ל בטיסות ארוכות. הטייסים יקבלו תוספת שכר של 8.75%, מתוך הכסף שייחסך כתוצאה מתהליכי ההתייעלות בחברה.

כמו כן, סוכם כי תוקם ועדת מעקב בראשות יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל אל על, שתתכנס לפחות אחת לחודש, כדי לעקוב מקרוב על יישום ההסכם. בימים הקרובים צפוי להיחתם הסכם נוסף, בהתאם להבנות שגובשו עם יו"ר ההסתדרות ונציגות העובדים, ביחס לסוגיות נוספות שעל הפרק הנוגעות למגזרים אחרים, כולל הסדרת תנאים לעובדים זמניים ללא מגבלת זמן, עיגון ביטחון תעסוקתי למגזר התחזוקה והסדרת הביטוחים הרפואיים.

בימים הקרובים צפוי להיחתם הסכם נוסף בסוגיות נוספות בהתאם להבנות שגובשו בין יו"ר ההסתדרות לנציגות העובדים. הנושאים הנוספים הם הסדרת התנאים לעובדים זמניים, קביעת מכסות לעתודה לקביעות בקרב דיילי האוויר לצד שיפור בתנאי העסקתם, עיגון ביטחון תעסוקתי לעובדי התחזוקה והסדרת נושא הביטוחים הרפואיים.

(עדכון ראשון: 18:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully