וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיד היית שם עבורי": מאות ליוו את הטייס המיתולוגי רן פקר למנוחות

4.12.2016 / 17:14

בני משפחה, מכרים, וקצינים בכירים הגיעו ללוות את פקר בדרכו האחרונה בבית העלמין בכפר ויתקין. הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ספד לו: "יש לך חלק חשוב בעיצובי, מפקדי היקר". הרב לאו: "רבים מאיתנו חייבים לו את החיים שלנו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אוהד פיטר

כאלף בני משפחה, מכרים, קצינים בכירים בעבר ובהווה, בהם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין בכפר ויתקין כדי ללוות למנוחות את תת-אלוף (מיל') רן פקר, טייס הקרב שהלך אתמול לעולמו. "גודלנו וחונכנו בגאווה בוויתקין, עבורי אתה, רן, אח שהוא הכי אחי", ספדה לו נגה אחותו. "תמיד היית שם עבורי", הוסיפה.

נגה הוסיפה כי אחיה תמיד היה גורם לדברים להתרחש. "לעולם לא מתבייש, את הגיל לא רואים, והמסר של להרגיש חיים. בזכותך, רן, אני גרה במשק הורינו, בזכותך, לא צריך יום מיוחד שיוכיח לך עד כמה אתה יחיד ומיוחד".

תת-אלוף (מיל') אביגדור קהלני ספד גם הוא לפקר: "מצער מאוד שלא נפרדו מרן פקר, גיבור ישראל, בדרכו האחרונה בהלוויה צבאית ובטקס צבאי". לדבריו, "אדם שאת חייו נתן למדינה הזאת, כולנו חייבים להצדיע להישגים שלו. הוא היה מנהיג, מלח הארץ. ראיתי כאן בהלוויה את כל מדינת ישראל מלווה אותו". הוא הוסיף: "הייתי חבר אישי שלו. אהבתי אותו מאוד. הסתכלתי עליו בהערצה".

עוד בוואלה! NEWS:
ברקע הקמת שדה"ת תמנע: גורמי ביטחון מתריעים מהיעדר תקציב לבניית הגדר
הרמטכ"ל על בוכריס: "אמשיך ואגלה אפס סובלנות כלפי הטרדה מינית"
סיורים ב-20 ס"מ שלג ומארב בקור של 3- מעלות: כך נערך צה"ל בחרמון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חבר מסור ונאמן". הלוויתו של פקר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
בנו של רן פקר תא"ל וטייס לשעבר בחיל אוויר בהלווייתו, 4 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
בנו של פקר בהלוויתו, היום/ניב אהרונסון

חלוץ, מפקד חיל האוויר לשעבר וחבר קרוב של פקר, התקשה לדבר על פקר בלשון עבר. "מפקד וחבר, לך יש חלק חשוב בעיצובי, רן פקר, מפקדי היקר", ספד חלוץ. הוא סיפר כי לפני כמה חודשים התאספו כמה חברים לחגוג את יום ההולדת של פקר ואז הוא גילה להם על מחלת הסרטן שבה הוא נלחם.

פקר, שנחשב ל"אלוף הפלות", מת אתמול בגיל 80 בתום מאבק במחלת הסרטן. בשירותו הצבאי, שנמשך 27 שנים, השתתף פקר במלחמות רבות, ביצע 350 גיחות מבצעיות והפיל שבעה מטוסי אויב. הוא הטיס סוגים רבים של מטוסים, ובהם גם ספיטפייר ופאנטום, ושימש גם מפקד בסיס תל נוף בתקופת מלחמת יום הכיפורים. כשהשתחרר מצה"ל שימש קונסול ישראל בלוס אנג'לס, היה איש עסקים ועסק גם בחינוך. בשנים האחרונות הקים את פרויקט "צהלה" לחונכות ולקידום בני נוער, שמטרתו לעודד את בני הנוער לשירות משמעותי בצבא.

הלווייתו של רן פקר תא"ל לשעבר וטייס בחיל האוויר בכפר ויתקין, 4 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
ביום הולדתו האחרון סיפר כי חלה. הלוויתו של פקר, היום/ניב אהרונסון

"במפגש האחרון שלנו אמרת לי שזה קרב קשה, אף שידעת, רן, שיהיה קשה לנצח במלחמה", אמר חלוץ. "גם בימיך האחרונים הסתכלתי עליך בעוז ובכוח שהיה מזוהה איתך. היית לידי מתי שהייתי צריך אותך, תמיד הקשבת לחייליך, תמיד קמת לשמור על החייל, 'חיל האוויר אצלי בנשמה', כאילו נכתב עליך".

הרמטכ"ל לשעבר המשיך להרעיף שבחים על חברו. "הנושאים החברתיים בערו בעצמותיך, ובגלל זה הקמת את עמותת 'צהלה'. היית חבר מסור ונאמן איש עם לב גדול ואוהב. פיך ולבך היו שווים. היית הגב הרחב להגן על אנשיו, היה שלום חבר ומפקד יקר", נפרד חלוץ.

הלווייתו של רן פקר, תא"ל וטייס לשעבר בחיל האוויר בכפר ויתקין, 4 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"אחד המפקדים הנועזים ביותר בתולדות צה"ל". כפר ויתקין, היום/ניב אהרונסון
הלווייתו של רן פקר, תא"ל וטייס לשעבר בחיל האוויר בכפר ויתקין, 4 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"אין במדינה הזאת הרבה אנשים ברמה ובאיכויות של רן פקר". כפר ויתקין, היום/ניב אהרונסון

שר השיכון יואב גלנט אמר כי "אנחנו נפרדים היום מאחד המפקדים הנועזים ביותר בתולדות צה"ל וחייל האוויר. רן פקר הוא דוגמא למנהיגות, לציונות, לכריזמה אישית ולהובלה בקרב שאין דומה לה, תוך סיכון חיים באופן אישי". הוא הוסיף כי פקר היה "אדם מלא אופטימיות, מלא במוטיבציה אדירה. לא רק 'אלוף ההפלות', אלא אחד שהשפיע על דור שלם של טייסים וקבע את המורשת של חייל של הסתערות ולחימה קדימה בכל מחיר".

"אנחנו מלווים היום למנוחת עולמים את אחד מגדולי הלוחמים של צבא ההגנה לישראל", קרא השר לשעבר, אלוף (מיל') איציק מרדכי, שכינה את פקר "טייס יוצא דופן באיכויות שלו, הן איכויות הקרב והן איכויות הפיקוד". הוא הוסיף: "הכרתי אותו באופן אישי שנים רבות והוא יחסר לכולנו. אין במדינה הזאת הרבה אנשים ברמה ובאיכויות של רן פקר".

הלווייתו של רן פקר, תא"ל וטייס לשעבר בחיל האוויר בכפר ויתקין, 4 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"רבים מאתנו חייב לרן פקר את החיים שלנו". הלווייתו של פקר, היום/ניב אהרונסון

הרב הראשי לשעבר ישראל לאו אמר בדברי ההספד שלו: "הסמל של האיש הזה היה לב – טוב לב, אומץ לב ולצערי גם שברון לב". לדבריו, "אנחנו אלופים בלשבח אנשים לאחר הסתלקותם, קשה לנו לפרגן לאנשים שבעודם בחיים. רבים מאיתנו חייב לרן פקר את החיים שלנו, הוא היה המטריה שהייתה פרוסה מעל המדינה ואזרחיה. היה צריך להעריך אותו בחייו, לפחות כמו שמעריכים אותו היום".

השחקנית רבקה מיכאלי, ידידתו של פקר, דיברה על "צער גדול", וסיפרה כי "רן פקר לקח אותי להופעה באמצע שנות ה-60, מאז הופעתי במשך עשר שנים ברציפות, פעמיים בשבוע, בפני חיילי חיל האוויר". המלחין והמוזיקאי קובי אשרת הוסיף כי "רן היה מסוג האנשים שחשבת שתמיד יהיו פה, עמוד איתן שלא נשבר לעולם". הוא סיפר: "הכרתי את רן במסגרת פרויקט צהלה, השתתפתי במפעל המרשים שבנה - צריכים ללמוד אותו בכל ארץ בעולם - הוא לקח למעלה מ-13 אלף חבר'ה, הוציא אותם מהביוב, הפך אותם לקצינים ומפקדים. מפעל שאין לו אח ורע, אני מאוד מקווה שימשיכו את דרכו".

(עדכון ראשון: 16:06)

הלווייתו של רן פקר, תא"ל וטייס לשעבר בחיל האוויר בכפר ויתקין, 4 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
הלווייתו של פקר בכפר ויתקין, היום/ניב אהרונסון
הלווייתו של רן פקר, תא"ל וטייס לשעבר בחיל האוויר בכפר ויתקין, 4 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
הלווייתו של פקר בכפר ויתקין, היום/ניב אהרונסון
מפקד חיל אוויר אמיר אשל מעל קברו של תא"ל לשעבר רן פקר בכפר ויתקין, 4 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
הלווייתו של פקר בכפר ויתקין, היום/ניב אהרונסון
שר השיכון יואב גלנט בהלווית רן פקר בכפר ויתקין, 4 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
הלווייתו של פקר בכפר ויתקין, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully