וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "ארה"ב האריכה את הסנקציות – והפרה את הסכם הגרעין"

משרד החוץ האיראני הגיב בחריפות להחלטת הסנאט האמריקני לאשר פה אחד את הארכת החוק המאפשר לחדש את העיצומים נגד טהראן. וושינגטון: "אנחנו חייבים להבהיר כי יחד עם השמירה על ההסכם, נמשיך להגיב על פעולות מסוכנות"

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

משרד החוץ של איראן הגיב היום (שישי) בחריפות להחלטת הסנאט האמריקני להאריך בעשור נוסף את תוקף החוק המאפשר לוושינגטון להטיל סנקציות על המדינה, בטענה כי מדובר בהפרה חמורה של הסכם הגרעין שנחתם בין טהראן למעצמות, בהן ארצות הברית, בשנה שעברה. "הארכת הסנקציות על ידי הקונגרס האמריקני היא הפרה ההסכם, ונדווח על כך לוועדה האיראנית הממונה על הפיקוח על יישום ההסכם", מסר דובר משרד החוץ בהראם קאסמי.

אמש אישר הסנאט פה אחד את הארכת החוק, שנחקק לראשונה בשנת 1996, ובכיריו הבהירו כי לא מדובר בהפרה של הסכם הגרעין ההיסטורי. "לא שמעתי שום התנגדות בקרב בעלות בריתנו בהסכם", אמר הסנאטרו הדמוקרטי כריס קונס. בית הנבחרים כבר אישר את החוק, וכעת הוא ממתין לאישורו של הנשיא ברק אובמה, שלא הביע תמיכה בחוק, אולם הבהיר כי הוא צפוי לאשר אותו. החוק מותיר בידי הממשל האמריקני את האפשרות להטיל סנקציות על חברות הפועלות באיראן.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ה-CIA נגד טראמפ: "ביטול הסכם הגרעין יהיה שיא הטיפשות"
חמינאי מאיים על ארה"ב: אם היא תאריך את הסנקציות, ננקום
ויקיליקס: שגריר ישראל בארה"ב ייעץ לקלינטון להסתייג מהסכם הגרעין

נשיא איראן חסן רוחאני בישיבת ממשלת לציון שנה להסכם הגרעין, 13 ביולי 2016. נשיאות איראן, אתר רשמי
ישיבה מיוחדת של ממשלת איראן לציון שנה להסכם הגרעין, בחודש יולי האחרון/אתר רשמי, נשיאות איראן

לדברי הסנאטור הדמוקרטי בוב מנדז, שהיה מיוזמי הארכת החוק שהיה אמור לפוג בסוף החודש, הוא מאפשר לוושינגטון לשמור את הזכות "להעניש" את טהראן במקרה של הפרת ההסכמות ההדדיות. "אנחנו חייבים לשלוח מסר לאיראן כי יחד עם השמירה על הסכם הגרעין, נמשיך להגיב על פעולות מאיימות ומסוכנות של הממשל האיראני", קרא.

"מאז שהסכם הגרעין נכנס לתוקף, איראן המשיכה במאמציה לערער את היציבות באזור", הוסיף מנדז, שטען כי טהראן "בחנה את נחישות" הממשל האמריקני באכיפתו. הוא טען כי "חייבים לספק מנוף לחץ, שיוביל לשינוי הנחוץ בהתנהלות המשטר האיראני. נכפיל את האמצעים שלנו להבהיר לישראל ולבעלות בריתה של ארצות הברית באזור את המחויבות המלאה שלנו לביטחון האזור".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
"יהיו לו הכלים הנחוצים להיאבק באיראן". טראמפ/רויטרס

יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, בוב קורקר הרפובליקני – שנחשב למועמד אפשרי למשרת שר החוץ בממשלו החדש של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ – הבהיר כי הארכת החוק תאפשר לטראמפ להשיב את הסנקציות שאובמה הסיר במסגרת ההסכם. "לממשלו של טראמפ יהיו הכלים הנחוצים על מנת להיאבק בפעולות העוינות של המשטר", מסר קורקר. טראמפ עצמו יצא נגד ההסכם עם איראן, אולם טרם הבהיר אם יבקש לחדש את הסנקציות האמריקניות.

המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, הזהיר בחודש שעבר מפני הארכת החוק, ואיים בתגובת נגד. "הממשל האמריקני אחראי ליישום התחייבויותיו הבינלאומיות", נמסר מטעמו של המנהיג, כפי שדווח בסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א. על פי הודעתו, "נשיא ארצות הברית הסכים להשתמש בסמכותו על מנת למנוע צעדים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully