וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי מאיים על ארה"ב: אם היא תאריך את הסנקציות, ננקום

23.11.2016 / 22:39

המנהיג העליון של איראן התייחס לחוק שעבר בבית הנבחרים, שמאריך את הסנצקיות בעשור נוסף חרף הסכם הגרעין. עתה הוא זקוק לאישור הסנאט, אולם אובמה צפוי להטיל וטו. "הממשל כבר הפר את ההסכם פעמים רבות"

עריכה: יאיר דניאל

(מערכת S-300 מגנה על מתקני הגרעין באיראן)

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הזהיר היום (רביעי) כי אם ארצות הברית תאריך את הסנקציות שהוטלו על המדינה בעשר שנים יהיה מדובר בהפרה של הסכם הגרעין, ואיים כי טהראן תגיב על כך.

בית הנבחרים האמריקני אישר בשבוע שעבר את המשך העיצומים שהוטלו לראשונה ב-1996 לתקופה של עשור. זאת במטרה למנוע השקעות בתעשיית האנרגיה של איראן ולהרתיע אותה מלפתח נשק גרעיני. תוקפם של העיצומים יפוג בסוף השנה וגם הסנאט צריך להאריך אותם, בטרם יידרש לחתום על כך הנשיא ברק אובמה.

"הממשל האמריקני הנוכחי הפר את הסכם הגרעין במקרים רבים", צוטט חמינאי באתר הרשמי שלו, בדברים שאמר בכינוס של חברי משמרות המהפכה. "האחרון הוא הארכת משך הסנקציות בעשר שנים, אם זה יקרה, בוודאות תהיה זאת הפרה של ההסכם והרפובליקה האסלאמית תגיב לכך ללא ספק".

לקריאה נוספת בנושא
אירופה במסר לטראמפ: יש לכבד את הסכם הגרעין עם איראן
ויקיליקס: שגריר ישראל בארה"ב ייעץ לקלינטון להסתייג מהסכם הגרעין

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. 23 בפברואר 2016.. AP
"ההסכם הופר כבר פעמים רבות". חמינאי/AP

חברי בית הנבחרים העבירו את החוק שבוע לאחר ניצחנו של דונלד טראמפ. הרפובליקנים בקונגרס התנגדו להסכם הגרעין באופן נחרץ, יחד עם כמה מחוקקים דמוקרטים. גם הנשיא הנבחר מתח ביקורת חריפה על העסקה שנחתמה בקיץ שעבר והבטיח במהלך הקמפיין "לרוע" את ההסכם אם יזכה. חמינאי, מצדו, הבטיח אז "להעלות באש" את ההסכם אם טראמפ יממש את הבטחתו.

בשבוע שעבר העביר בית הנבחרים גם חוק שימנע מכירה של מטוסי נוסעים של חברות בואינג ו"איירבוס" לאיראן. הבית הלבן טוען כי החקיקה תפגע בהסכם הגרעין וכי אובמה יטיל וטו על כך אם זה יעבור בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully