וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה במסר לטראמפ: יש לכבד את הסכם הגרעין עם איראן

שרי החוץ של האיחוד פרסמו הודעה ובה קראו לכל המעצמות, בהן ארה"ב, החתומות על העסקה למלא את התחייבויותיהן. זאת לאחר שהנשיא הנבחר הבטיח במהלך הקמפיין "לקרוע" את ההסכם

האיחוד האירופי הפציר היום (שני) בכל הצדדים שחתמו על הסכם הגרעין לשמור על התחייבויותיהם, לאחר שנשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ אמר כי הוא עשוי לסגת ממנו. ג'ון בולטון, לשעבר שגריר ארצות הברית באו"ם ומועמד אפשרי לממשל החדש, פרסם היום מאמר דעה ובו הפציר בטראמפ לבטל את העסקה שנחתמה עם איראן ביולי שעבר.

שרי האיחוד, המתכנסים בבריסל, קראו לשמור על ההסכם שנחתם בין המעצמות – ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה – וטהראן כדי לאפשר לאיחוד להרחיב את קשריו הכלכליים עם הרפובליקה האסלאמית. "קיום ההתחייבויות הכרחית כדי להמשיך ולבנות אמון ולאפשר את המשך שיפור היחסים ההדרגתי בין הצדדים", מסרו השרים בהצהרה שהעניקו. בבריסל בירכו על העובדה שבוושינגטון מאפשרים להעניק רישיונות למכור מטוסי נוסעים וחלקי חילוף לאיראן ומסרו כי הם מקווים שלא יחול שינוי במצב.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי עם שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, וינה, 16 בינואר 2016. רויטרס
בינתיים, איראן שומרת על ההסכם. זריף וקרי, ינואר/רויטרס

במסגרת ההסכם, הוסרו כל הסנקציות שהוטלו על טהראן הקשורות לתכנית הגרעין שלה, ובתמורה היא הסכימה לצמצם את פעילותה כדי להפיג את החשש שהיא מתכוונת לפתח נשק גרעיני. טראמפ הבטיח במהלך הקמפיין שלו לקרוע את ההסכם, שעליו עמל ממשלו של ברק אובמה במהלך כהונתו השנייה, אם כי הפגין עמדות מעומעמות יותר מאז ניצח בבחירות.

במאמרו של בולטון, שפורסם בעיתון ניו יורק פוסט, הוא טוען כי ההסכם סלל את דרכה של איראן לפיתוח נשק גרעיני, על אף שלפי כל הנוגעים בדבר היא מקיימת את הבטחותיה. לדברי השגריר לשעבר, שהוזכר כשר חוץ אפשרי בממשל טראמפ, העסקה העשירה את קופתה של איראן שממשיכה לתמוך בטרור. "השפעתה של רוסיה על האזור היא הגבוהה ביותר מאז שנות ה-70". במוסקבה הבהירו היום כי תמיכתם בהסכם הגרעין עם איראן נותרה בעינה, גם כשאמרו כי הם מעוניינים בשיקום היחסים תחת ממשלו של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully