וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשטראמפ הרעיף שבחים על ראש ממשלת פקיסטן: "אתה נהדר ועמך נהדר"

1.12.2016 / 18:20

צוותו של נשיא ארה"ב הנבחר פרסם הודעה לקונית ולפיה טראמפ ונוואז שריף קיימו שיחה ראשונה יעילה. אלא שבהודעת הלשכה הפקיסטנית פורטו המחמאות שהרעיף טראמפ על מקבילו: "אתה עושה עבודה מדהימה והעם הפקיסטני פנטסטי"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(טראמפ פורס את מדיניות החוץ שלו, באפריל)

השיחה הראשונה בין נשיא ארצות הברית הנבחר לבין ראש ממשלת פקיסטן הפכה למוזרה מעט כשדונלד טראמפ לא הפסיק להרעיף שבחים על נוואז שריף ועל עמו "האינטליגנטי". לשכתו של שריף מסרה אמש (רביעי) כי ראש הממשלה התקשר לטראמפ כדי לברך אותו על ניצחונו ופרסמה תמלול של השיחה. צוותו של טראמפ אישר כי השניים שוחחו ופרסם הצהרה קצרה על תוכנה.

יחסיהן של בעלות הברית ההיסטוריות באזור, וושינגטון ואיסלאמבאד, התערערו בשנים האחרונות על רקע טענותיה של ארצות הברית כי פקיסטן מספקת מחסה למוסלמים קיצונים, שמצדה מכחישה. "הנשיא טראמפ אמר לראש הממשלה שריף: 'יש לך מוניטין טוב, אתה בחור נהדר, אתה עושה עבודה מדהימה שנראית לעיני לכל'", נמסר בהודעה הפקיסטנית.

"טראמפ אמר עוד: 'אני מוכן ומעוניין לגלם תפקיד במציאת פתרונות לבעיות. זה יהיה לי לכבוד ואני אפעל לכך אישית'". לשכת ראש הממשלה לא פירטה על הבעיות שטראמפ הציע לפתור. כמו כן, בהודעה לא הובהר מדוע טראמפ התלהב כל כך משריף.

עוד בוואלה! NEWS:
כשחצי מצעיריה בתולים, יפן מעודדת אזרחים לצייר דוגמניות עירום
"תודה לאל, אין מטוסים": מזג אוויר סוער בחאלב עצר את התקיפות
נסיך סעודי בקריאה נרגשת לממשלה: אפשרו לנשים לנהוג

ראש ממשלת פקיסטן נוואז שריף – נובמבר 2014. GettyImages
"בחור נהדר". שריף/GettyImages

ממשרדו של הנשיא הנבחר נמסר כי לשני המנהיגים "הייתה שיחה יעילה על הדרך שבה ארצות הברית ופקיסטן ימשיכו לקיים מערכת יחסים פעילה בעתיד". לפי ההודעה האמריקנית, "טראמפ ציין גם כי הוא מקווה למערכת יחסים אישית ארוכה וחזקה עם ראש הממשלה שריף".

לשכתו של שריף ציינה עוד כי טראמפ אמר לראש הממשלה כי הוא יכול לטלפן אליו כאוות נפשו בטרם ייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר. "כשאני מדבר איתך, ראש הממשלה, אני מרגיש שאני מדבר עם מישהו שאני מכיר זה זמן רב", צוטט טראמפ בהודעה.

"טראמפ אמר כי הוא שמח להגיע למדינה כה פנטסטית, מקום כל כך פנטסטי של עם פנטסטי: 'תמסור בבקשה לעם הפקיסטני שהם מדהימים ושכל הפקיסטנים שאני מכיר הם בני אדם יוצאי דופן'", נמסר.

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בלאס וגאס, נבאדה, 24 בפברואר 2016. רויטרס
"הייתה שיחה יעילה". טראמפ/רויטרס

לעתים קרובות מפרסם משרדו של שריף תמלולים משיחותיו עם ראשי מדינות זרות ובדרך כלל הן מלאות בשבחים לראש הממשלה הפקיסטני, במיוחד אם מדובר במנהיגים מערביים. עם זאת, הודעתו של טראמפ לא הכחישה את המחמאות. שריף אף הזמין את טראמפ לבקר בפקיסטן, ולפי ההודעה, המנהיג האמריקני הסכים.

כלכלת פקיסטן המקרטעת מתאוששת באיטיות מאז היבחרו של שריף ב-2013 והשיפור במצב הביטחוני על רקע מאמצי הלחימה של הצבא נגד הטליבאן הפקיסטני. עם זאת, סוגיית הביטחון במדינה עדיין נותרה בעייתית, שכן ארגונים אסלאמיסטיים ממשיכים לבצע בה מתקפות טרור ופעילי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) חותרים לדריסת רגל בשטחה ומקבלים אחריות על פיגועים רבי נפגעים שהתרחשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully