וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית על הטענות לעבירות מין של חבר הבית היהודי: "ידענו שיש להימנע ממנו"

חברת כנסת באופוזיציה התייחסה לעדויות שנאספות נגד הח"כ, ואמרה כי "לחיצת יד איתו יכולה תמיד להסתיים בנגיעה בכתף או על הגב". ח"כית לשעבר: "תמיד היו סימני שאלה - איך לא תפסו אותו? איך זה לא מתפוצץ?"

מליאת הכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"הח"כיות יודעות שעדיף להן להימנע". מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

חברת כנסת באופוזיציה התייחסה היום (חמישי) לעדויות שנאספו על עבירות מין מצד חבר כנסת ממפלגת הבית היהודי. "לחיצת יד איתו יכולה להסתיים תמיד ביד שלו על הכתף או על הגב", אמרה לוואלה! NEWS. "ידוע בקרב חברות כנסת במשכן שעדיף להימנע מכך מלכתחילה". לדבריה, "לא הופתעתי מכך שנאספות עדויות נגדו".

חברת כנסת לשעבר, שכיהנה בכנסת יחד עם חבר הכנסת, סיפרה לוואלה! NEWS כי בעבר כמה מעוזרותיו טענו בפני מקורבים לה שהן רוצות לפנות למישהו, אך לא עשו זאת. "תמיד היו סימני שאלה. איך לא תפסו אותו? איך זה לא מתפוצץ?".

מוקדם יותר היום הכחיש הח"כ את הטענות כי ביצע עבירות מין בנשים. לדבריו, מדובר ב"ניסיון מרושע" לפגוע בו. "זה שקר. בחיים לא היה דבר כזה ואין דבר כזה. זו שפיכות דמים שאין כדוגמתה", אמר חבר הכנסת, "זה יכול להביא להרס של משפחה כשאין כלום ולא היה כלום". הוא הוסיף כי "בכל פעם שיש מפקד במפלגה, זה חוזר על עצמו. אני לא יודע על מה מדובר".

זו אינה הפעם הראשונה שבה נשמעו טענות דומות כלפי חבר הכנסת. בשבועות שקדמו לבחירות המקדימות בבית היהודי, דווח לראשי המפלגה על עדויותיהן של נשים שעבדו עבורו וטענו כי הוא ניצל את מעמדו נגדן. עם זאת, הנשים סירבו להגיש תלונה במשטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
בוכריס במכתב הודאה: "אני לוקח אחריות מלאה על מעשיי"
פרשת מעונות ראש הממשלה: שרה נתניהו נחקרת במשרדי להב 433
גשם יורד ברחבי הארץ, שלג החל לרדת בחרמון: כל העדכונים

שר החינוך נפתלי בנט בכנס שדרות לחברה וכלכלה, סינמטק שדרות. נובמבר 2016. לירון מולדובן
קרא למי שחשה פגיעה לגשת ולהתלונן. נפתלי בנט/לירון מולדובן

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי שוחח עם חבר הכנסת המדובר שהכחיש גם בפניו את הדברים. בנט קרא "לכל מי שחשה פגיעה, תמיד, ומכל אדם בכל תפקיד - לגשת ולהתלונן לרשויות".

בימים האחרונים הוקם צוות בדיקה בראשות הרב הראשי של צפת שמואל אליהו. זאת, בעקבות מידע שהגיע על מעשיו של הח"כ. לפי גורם המעורה בפרטים, "הצוות בדק את כל הנתונים ברצינות רבה ומתוך שליחות ואחריות ובחר לעת עתה לא לזמן את חבר הכנסת, כיון שבינתיים העדויות נגדו לא מבוססות מספיק כדי לאפשר פרסום או דרישה להתפטרות". לדבריו, "במידה ויגיעו לצוות הבדיקה עדויות מבוססות ברמה הנדרשת, הח"כ יזומן להציג את גרסתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יו"ר מרצ חברת הכנסת זהבה גלאון במליאה מיוחדת בכנסת לזכר יצחק רבין, 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
"אין חסינות מפני פגיעה בנשים". זהבה גלאון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

בעקבות הטענות, קרא פורום הנשים של הבית היהודי למתלוננות לא לשתוק ולהיחשף. "שמענו את הדיווחים, הצטערנו והובכנו מאוד. כל עוד לא הוכחה התלונה בבית משפט, המתלוננת תואשם תמיד כשקרנית ומעלילה. מן הצד השני, מאוד קל היום להאשים", נמסר מצוות ההיגוי של הפורום. "אנחנו מבקשות ממתלוננות לא להישאר בשתיקתן, על מנת לעזור לנו להקים כאן עולם מוסרי יותר. בה בעת אנו קוראות להיזהר מאווירה ציבורית שמאפשרת חריצת דין בלא בירור".

ארגון "פורום תקנה", הפועל להתמודדות עם תופעת ההטרדות המיניות בחברה הדתית, התייחס לעדויות ומסר כי "פורום תקנה אינו מתייחס לנושאים הנמצאים בבדיקתו ואינו מגיב לפרסומים הקושרים אותו למקרים כאלה ואחרים. כל תגובה המיוחסת לפורום תקנה אינה על דעת הפורום ואינה משקפת את עמדתו. פורום תקנה מגיב על פי הצורך באופן רשמי וגלוי".

כמה חברות כנסת קראו לבנט לפעול בהקדם. "בנט, נקה את הבית שלך", מסרו יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון וחברות מפלגתה ח"כ תמר זנדברג וח"כ מיכל רוזין. "הפעם לא תוכל לחכות שאחרים יעשו עבורך את העבודה. לאף אדם אין חסינות בפני פגיעה בנשים. כל דקה של שתיקה מעמידה את חברי סיעתך בחזקת חשודים ומשדרת מסר חמור לנפגעות. פנה לגורמי האכיפה לפתוח בחקירה, כל דרך אחרת היא בחזקת שיתוף פעולה עם הח"כ".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), אמרה בתגובה כי "חמור מאוד אם יתברר כי ח"כ ביצע עבירה כזו, וצריך למצות איתו את הדין. אני מחזקת את המתלוננות".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully