וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בתחנת הכיבוי בחיפה: מתחזקת ההערכה כי מדובר בהצתה

1.12.2016 / 17:55

בשירותי הכיבוי הדגישו כי טרם הסתיימה חקירת כל מקרי הדליקות מגל השריפות בשבוע שעבר. 11 צעירים תושבי הגליל נעצרו בשבוע האחרון בחשד למעורבות בהצתת שריפות בכמה יישובים בצפון הארץ

צילום: יותם רונן

(תושבים בחיפה חזרו לבתיהם לאחר השריפה הגדולה, ביום שישי)

11 צעירים תושבי הגליל נעצרו בשבוע האחרון בחשד למעורבות בהצתת שריפות בכמה יישובים בצפון הארץ, בגל השריפות של השבוע שעבר. לוואלה! NEWS נודע כי מתחזקת ההערכה שהשריפה שהשתוללה סביב תחנת הכיבוי באזור התעשייה במפרץ חיפה נגרמה מהצתה, אולם חקירת התקרית נמשכת וטרם נמסרו מסקנותיה.

בידי המשטרה אין לפי שעה עצורים בחשד למעורבות בשריפה כמו גם בקשר לשריפות נוספות בעיר, שגם חקירתן טרם הסתיימה. השריפה בחיפה החלה לאחר שאש גדולה פרצה בקרבת תחנת הכיבוי באזור המפרץ וכעבור זמן קצר החלו להשתולל שריפות נוספות במעלה העיר, שהסבו פגיעות קשות בשכונות רמת ספיר ורוממה וכן באזורים נוספים.

מוקדם יותר היום הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד עלי מחאג'נה, תושב אום אל-פחם, בגין הצתה של שלושה מוקדי אש בעירו, כשהעלה באש צמחייה באזורים שונים. על פי כתב האישום, כתוצאה ממעשיו של מחאג'נה התפשטה האש והובילה לשריפות חורש שכילו שטח של שני דונמים.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש הסגל לשעבר של נתניהו הוא הבכיר החשוד בתקיפה מינית
הח"כ מגיב על הטענות כי תקף מינית: "שקר ושפיכות דמים"
בוכריס יבהיר: ההודאה בעבירות המין אמיתית - ולא רק סיכום משפטי

בניינים חרוכים לאחר גל השריפות שפקד את חיפה בשבוע שעבר, 27 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
מתחזקת ההערכה כי האש נגרמה מהצתה. נזקי השריפה בחיפה, בתחילת השבוע/שלומי גבאי

מדוחות חוקרי השריפות עולה עוד כי השריפה שפרצה בזכרון יעקב בשבוע שעבר נגרמה בשל הצתה. על פי דוחות החקירה, גם השריפה שפרצה בסמוך ליישוב טל אל שבגליל לפני כשבועיים נגרמה בשל הצתה. זאת, כתוצאה מהצתת מספר מוקדי אש במקביל.

בנוסף, הובא היום להארכת מעצר צעיר תושב סאג'ור החשוד בהצתת חורשה בשבוע שעבר בסמוך לבית ג'אן שבגליל העליון. הוא ואחיו שנעצר אתמול יישארו במעצר עד מחר. מעצרם של שלושה תושבי דיר חנא הוארך אף הוא אתמול עד ליום ראשון, בחשד שהציתו חורשה בסמוך ליישובם. מעצרם של שישה נערים בני 17 תושבי ג'דיידה מכר שבגליל הוארך היום בשנית לאחר שנעצרו ביום שני השבוע בחשד שהציתו חורשה בסמוך לכביש 70 באזור צומת כפר יאסיף.

אתמול אמר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, במליאת הכנסת כי הערכת הגורמים המקצועיים היא שכמחצית מכלל השריפות בשבוע שעבר החלו בשל הצתה. זאת מתוך 39 דליקות שהוגדרו בידי שירותי הכיבוי "אירועים גדולים" והצריכו את טיפולם של עשרה צוותים או יותר, ברחבי הארץ.

שריפה מעל כרמיאל, הר שזור והר חלוץ. נובמבר 2016. יהב אברמוב, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בגליל המערבי בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, יהב אברמוב
שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
השריפה בחיפה, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully