וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בוועידת פתח: נחפש את תמיכת טראמפ במדינה עצמאית

1.11.2016 / 0:26

יו"ר הרשות הפלסטינית נשא דברים בוועידה המתקיימת ברמאללה, שבה הביע תקווה כי נשיא ארה"ב הנבחר יסייע בשאיפות הפלסטינים. "אם ירצה לשוחח עמנו, נסכים לכך", אמר אבו מאזן שנבחר לכהונה נוספת

עריכה: שניר דבוש

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אתמול (רביעי) כי הוא יחפש את תמיכתו של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית. בנאום ממושך שנשא בוועידת פתח המתקיימת ברמאאלה אמר אבו מאזן כי הוא מקווה ש-2017 תהיה השנה שבה הפלסטינים יזכו סוף סוף בעצמאות.

אבו מאזן שב על דרישתו הארוכה שהמדינה הפלסטינית העתידית תקום בגדה המערבית, ברצועת עזה ובמזרח ירושלים, שנכבשו על ידי ישראל במלחמת ששת הימים ב-1967. טראמפ אמר כי הוא ישמח לתווך בשיחות שלום במזרח התיכון, אולם הוא גרם לדאגה בקרב הפלסטינים מאחר שרבים מיועציו הקרובים ובכירים בממשלו מחזיקים בעמדות פרו-ישראליות מובהקות.

"אם הוא רוצה לשוחח איתנו, אנחנו נסכים לכך", אמר אבו מאזן. יו"ר הרשות הפלסטינית בן ה-81 נבחר אתמול לכהונה נוספת בת חמש שנים, ובימים הקרובים אמורים להיבחר חברים חדשים לוועד המרכזי של פתח, שממנו יצא סגנו ויורשו העתידי של אבו מאזן.

לקריאה נוספת בנושא
לעוד חמש שנים: אבו מאזן נבחר פעם נוספת לתפקיד יו"ר פתח
בישראל וברשות חוששים מחמאס - והרחוב הפלסטיני עסוק בבחירות

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוועידה המרכזית של התנועה, רמאללה. נובמבר 2016. רויטרס
אבו מאזן בוועדת פתח, אתמול/רויטרס

אבו מאזן נגע ארוכות בתהליך השלום עם ישראל. "בשנת 2002, בפסגה הערבית שהתקיימה בלבנון, הציגה ערב הסעודית יוזמה אמיצה, אך ישראל לא הסכימה ודרשה נורמלזציה תחילה", אמר אבו מאזן, בהתייחסותו ליוזמה הערבית שלפיה תמורת הכרה במדינה פלסטינית, ישראל תזכה ביחסים רשמיים עם מדינות ערב.

לדבריו, "על העולם לדעת שהפתרון הוא שתי מדינות בגבולות '67. היחסים בנינו לבין ישראל נמצאים בעליות וירידות כל הזמן". אבו מאזן הזכיר גם את גל שהשריפות שהשתולל בשבוע שעבר בישראל ואת הסיוע שהגישה הרשות הפלסטינית. "חובתנו המוסרית והאנושית לעזור, ואכן עזרנו", הדגיש. "גם השתתפתי בטקס ההלוויה של שמעון פרס מאותן סיבות, ולא מבין למה קמה מהומה על זה. זו חובתי כמנהיג".

(עדכון ראשון: 22:26)

אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully