וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעוד חמש שנים: אבו מאזן נבחר פעם נוספת לתפקיד יו"ר פתח

29.11.2016 / 16:37

1,300 נציגי המפלגה התכנסו ברמאללה בוועידת הפתח שנפתחה באיחור של שנתיים. הם קבעו פה אחד כי יו"ר הרשות בן ה-81 ימשיך להנהיג את הפתח, ובימים הקרובים יבחרו חברים נוספים בהנהגת הרשות

צילום: רויטרס, עריכהף אוהד פיטר

(אבו מאזן, החודש, בעצרת לזכר עראפת: "תופתעו לדעת מי הרג אותו")

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נבחר היום (שלישי) לכהונה נוספת בתור יו"ר פתח. רובם הגדול של 1,300 הנציגים שהגיעו לוועידת המפלגה שנפתחה הבוקר במוקטעה שברמאללה קבעו כי אבו מאזן בן ה-81 ימשיך לעמוד בראש המפלגה בחמש השנים הקרובות.

"היום, בזמנים ההיסטוריים האלה, אתם חיים את כתיבת ההיסטוריה המודרנית", אמר אבו מאזן בפתח הוועידה. הוא אף שיבח את "השהידים שנהרגו בדרך לעבר החופש והעצמאות". הנוכחים באולם קראו לעברו: "אבו מאזן המשך קדימה, אנו איתך עד השחרור".

הוועידה היתה אמורה להתקיים לפני שנתיים, אך המחלוקת הפוליטית בתוך המפלגה וכן הסכסוך עם חמאס, הובילו לעיכובים וחוזרים ונשנים. הוועידה הקודמת נערכה לפני שבע שנים, ב-2009.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוועידה המרכזית של התנועה, רמאללה. נובמבר 2016. רויטרס
"אתם חיים את כתיבת ההיסטוריה". אבו מאזן, היום/רויטרס

מחמוד אבו אל-היג'א, דובר מטעם הוועידה, מסר כי 92% מכלל חברי הארגון נוכחים בכינוס. לדבריו, 250 מתוך 380 חברי פתח ברצועת עזה הנשלטת בידי חמאס הצליחו להגיע לרמאללה ולהשתתף בוועידה. אבו מאזן החליט להגביל את מספר הנציגים המגיעים לוועידה, כדי להגביל את ההשפעה של יריבו מוחמד דחלאן, מבקר חריף שלו שהיה בעבר חבר במפלגה ושוהה כעת במדינות המפרץ.

במהלך חמשת ימי הוועידה צפויים הנציגים לבחור חברים חדשים לוועדות השונות של המפלגה, ולדון במדיניות ארוכת הטווח, הכוללת בין היתר את המשך ההתנהלות מול ישראל. הנציגים יבחרו בין היתר את 21 החברים בוועדה המרכזית של המפלגה – הגוף הבכיר ביותר בה האמון על קביעת המדיניות ועל קבלת ההחלטות. כמו כן ייבחרו 80 חברי הוועדה המהפכנית.

ההחלטה החשובה ביותר תתקבל לאחר תום הוועדה, אז הוועדה המרכזית החדשה תבחר אחד מחבריה לתפקיד הסגן של אבו מאזן. גורמים פלסטיניים רשמיים הזכירו ארבעה מועמדים אפשריים לתפקיד: נאסר אל-קדווה, ג'יבריל רג'וב, תוופיק תירוואי ומחמוד אל-עלול.

(עדכון ראשון: 12:01)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוועידה המרכזית של התנועה, רמאללה. נובמבר 2016. רויטרס
אבו מאזן בוועידה ברמאללה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully