וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפרסומות: אזרחי הודו יידרשו להאזין להמנון בתחילת כל סרט

בית המשפט העליון במדינה פסק כי בנוסף לכך יוצג הדגל בכל הקרנה וכי הדלתות ייסגרו בזמן השמעת ההמנון. "אנשים צריכים להרגיש שהם חיים במדינה שמכבדת את ההמנון הלאומי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(הממשלה ביטלה שני סוגים של שטרות ויצאה כאוס ותורי ענק בבנקים)

בית המשפט העליון של הודו קבע ביום שלישי האחרון כי על בתי הקולנוע ברחבי המדינה להשמיע את ההמנון הלאומי לפני תחילת כל סרט וכי על האזרחים לעמוד "ולכבד" אותו. החלטת העליון היא האחרונה בשורת התפתחויות שגררה את תעשיית הקולנוע לתוך מחלוקות סביב הזהות הלאומית של המדינה.

זעם וכאוס בהודו אחרי שהמלחמה בשוק השחור חיסלה את המזומנים

הרכב השופטים פסק את ההחלטה בעקבות עתירה ציבורית על חוסר כבוד כלפי ההמנון בבתי הקולנוע. במדינות מהאראשטרה וגואה החובה לנגן אותו נקבעה עוד בטרם החלטת בית המשפט העליון. עוד הוחלט כי דגלה של הודו יוצג בזמן השמעת ההמנון וכי דלתות האולמות ייסגרו במהלכו כדי למנוע מאנשים לצאת ולהיכנס.

"אנשים צריכים להרגיש שהם חיים במדינה שמכבדת את ההמנון הלאומי ואת דגל הלאום", כתבו השופטים בהחלטתם וטענו כי יותר מדי סמלים לאומיים נפגעו על בסיס "תפיסה פרטית של רעיונות החירות". עוד אסרו השופטים על עיוות ההמנון, הדפסתו על "פריט לא ראוי" ועל הפקת רווחים ממנו.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. AP
הצנזורה על הקולנוע הורחבה בשלטונו. ראש ממשלת הודו מודי/AP

ב-1962 התקבלה החלטה דומה כזאת, בתום המלחמה בין הודו לסין. עם זאת, במרוצת השנים בתי הקולנוע הפסיקו לאכוף את הפסיקה הזאת עד שהוא כמעט שפסק לחלוטין. תעשיית הקולנוע בהודו, בוליווד, נתונה לצנזורה הולכת וגוברת מאז עלה לשלטון ב-2014 ראש הממשלה הלאומני נרנדרה מודי. בין היתר, לאחרונה נאסר על שחקנים מפקיסטן להופיע בסרטים הודים בעקבות המתיחות הגוברת בין שתי השכנות הגרעיניות בקשמיר.

התגובות בציבור היו חלוקות. בעוד חלק סבורים כי מדובר בפסיקה מיותרת, אחרים לא מוצאים בה שום פסול. "הכי טוב להתחיל בכספומטים, לא? אנחנו כבר עומדים בכל מקרה", כתב גולש בטוויטר תחת ההאשטג #המנוןלאומי, כשהוא מתרעם על המשבר שנוצר במדינה מאז הוחלט להוציא משימוש שני שטרות נפוצים.

(עדכון ראשון: 20:33)

  • עוד באותו נושא:
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully