וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוקסינלים האלה מצפים שכולם ישחקו לפי החוקים שלהם

3.12.2016 / 19:17

מאסה של אנשים התעוררה עשור אחד וגילתה שאסור לומר קוקסינל. עבורם, לסנן קוקסינל מסמל את החופש להתנהל על פי קוד ישיר, בוטה ומתריס. פתאום אי אפשר לדבר דוגרי. דווקא בעולם החופשי ניטל מהם החופש להתנהל כפי שרצו. פלא שהם כועסים על הקוקסינלים שעשו להם את זה?

קוקסינל במהלך חזרה באולם אולימפיה בפריז, יוני 1963. Keystone-France/Gamma-Keystone, GettyImages
קוקסינל המקורית, 1963/GettyImages, Keystone-France/Gamma-Keystone

עם ישראל לא יכול היה לבקש את זה טוב יותר. ב-64' הגיעה לישראל אמנית הבמה ז'אק שארל דיפרנואה. עבור רוב היושבים בציון היה זה מפגש ראשון עם אישה שנולדה כגבר. שם הבמה שלה: קוקסינל. פרת משה רבנו בצרפתית.

וזהו זה. מאז ולתמיד. חתכת? אתה קוקסינל. אתה מתנהג בצורה "נשית"? אתה קוקסינל. לא סיימת ריצה בטירונות? הבנתם את הפרנציפ. רק כאן המילה קוקסינל נושאת את המשמעות המיוחדת הזאת. נסו להגיד את זה בכל מקום אחר ויסתכלו עליכם מוזר. אבל איזו מילה. הצליל האקזוטי, החיתוך הבוטה שניתז מהפה החוצה, המילה cock שמתחבאת בתוך הביטוי (בעצמה מילה שאולה שקיבלה משמעות אחרת אבל זה נושא לטור נפרד). זה התאים לנו כמו כפפה.

די מהר חלחל המושג לכל פה ואפילו מצא את דרכו לתקשורת. בתחילה בתוך מרכאות, כמו הדיווח בעיתון דבר משנת 1977 על "הקוקסינל" שישב בתא מעצר נפרד, ואחר כך כמו שהוא. מעריב למשל מצא לנכון לספר ב-1986 על קוקסינל שהעז להתחיל עם רץ מרתון זר, שנמלט "כל עוד נפשו בו מאזור הקוקסינלים" של בתל אביב.

קוקסינל. בכותרת. של מעריב. זה היה רק לפני 30 שנה.

כותרת הכוללת את המילה קוקסינל, מעריב, 16.12.1986. אתר  .JPRESS.org.il, מיסודם של הספרייה הלאומית ואוניברסיטת תל-אביב, אתר רשמי
מעריב, 16.12.1986. מתוך אתר JPRESS/אתר רשמי, אתר .JPRESS.org.il, מיסודם של הספרייה הלאומית ואוניברסיטת תל-אביב
החברה המודרנית אומרת שקללה שגורמת לכם להרגיש כמו גברים שלא שמים על אף אחד זה בסדר - רק אם תבינו שאתם לא בטוחים במיניות שלכם. עכשיו כבר נורא מעייף להגיד קוקסינל

ואחרי הנסיקה המטאורית של הקוקסינל כמילה שגורה ולגיטימית הגיעה ההתרסקות המהירה לא פחות. היום זו מילה מלוכלכת, מילה של התחנה המרכזית הישנה. אם היה מוקלט כשהוא אומר אותה, הנשיא הנבחר טראמפ היה מכנה את זה locker room talk. אתם יודעים, כמו ההגיג הנשיאותי על הצורך לתפוס נשים במפשעה.

גברים סטרייטים מזדקנים במילואים יגידו קוקסינל אבל נסו להגיד את זה בחברת בני דור ה-Y. בעצם, נסו להגיד את זה ליד גל אוחובסקי. נראה אתכם. לא שאוחובסקי הוא קוקסינל. אבל הקהילה שהוא חבר בה עברה שינוי. פעם קראו להם הקהילה ההומו-לסבית, היום הם הלהט"בים. והט' בראשי תיבות המסורבלים האלה מייצגת את המילה טרנסג'נדר.

הופס! עוד מילה עם צליל אקזוטי, אבל אותה מותר לכם לומר. טרנסג'נדר זו הדרך האקדמית והנקייה להתייחס לקוקסינל אם אתם בני תרבות. וכל זה בגלל מאבק חברתי שהובילו ההומואים שהלך והתרחב עד שהגיע לשולי הקהילה, למיעוט הכי נרדף, שנוא ומעורר פחדים – לקוקסינלים שעברו ניתוח לשינוי מילה והיום הם טרנסג'נדרים.

פוליטיקלי קונקט

המקומות שבהם עדיין מותר לכם לומר "כושי"

לכתבה המלאה
פוליטקלי קונקט – קוקסינל. ShutterStock
פוליטקלי קונקט – קוקסינל/ShutterStock

קייטלין ג'נר שהייתה פעם ברוס שמה את הסטמפה הסופית שהפכה את העשור הזה לעשור הטרנסג'נדרי וסימנה נקודת שיא בהשתלבותם המוצדקת בחברה. אבל עכשיו באמת נראה אתכם מעיזים להגיד קוקסינל מחוץ לקבוצת הווטסאפ של החבר'ה. מארק צוקרברג כבר יגיד לכם שאסור. לפי אתר "מזבלה", 420 משתמשים בפייסבוק מדווחים שנחסמו לאחרונה בגלל השימוש במילה.

החברה המודרנית היא מקום מאוד מוזר. היא אומרת לכם שזה אולי בסדר לסנן קללה שגורמת לכם להרגיש כמו גברים שלא שמים על אף אחד, אבל היא מצווה עליכם ללכת עוד צעד קדימה ולעשות את זה בקריצה - להבין שבעצם אתם חוששים ממפגש עם מיניות אחרת, פוחדים מהשונה ואולי גם לא בטוחים במיניות שלכם. עכשיו כבר נורא מעייף להגיד קוקסינל.

יש מאסה גדולה של אנשים שהתעוררה עשור אחד וגילתה שאסור לומר קוקסינל, אפילו אם זה נאמר בלי קשר למשמעות הפוגענית של הביטוי. אנשים שעבורם לסנן קוקסינל מסמל בכלל את החופש להתנהל על פי קוד מסוים - ישיר, בוטה ומתריס. קבוצה שלמה שמתייחסת לדיבור ישיר כערך מרכזי חשה שהיא נושלה מנכסיה. שכבר אי אפשר לדבר דוגרי. אנשים מגלים בזעם שדווקא בעולם הנאור, החופשי, ניטל מהם החופש להתנהל כפי שהם רוצים ואלו שמכתיבים את החוקים החדשים לא מבינים את עולמם שלהם כלל וכלל. מבחינתם, הצבועים שיודעים לשמור על זכויותיהם של הטרנסג'נדרים רומסים בלי לחשוב את הערכים שחשובים להם. פלא שהם כועסים על הקוקסינלים שעשו להם את זה?

  • עוד באותו נושא:
  • קוקסינל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully