וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פינוי: מגעים בין הדרג המדיני והביטחוני למובילי מאבק עמונה

פחות מחודש לפני המועד שקבע בג"ץ, נערכים במערכת הביטחון לאלפים בודדים של מתנגדים ביום הפינוי – ובמטה דווקא מצפים ל-20 אלף. בעוד בממשלה דנים על חוק ההסדרה, גורמי צבא הבהירו להנהגה ביו"ש כי פינוי שקט יוריד נטל ביטחוני כבד מצה"ל

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: ליברמן נגד בנט: "חוק ההסדרה משחק לידי אויבי ישראל ולא יציל את עמונה")

ברקע הדיונים המתמשכים בכנסת ובממשלה על חוק ההסדרה, במערכת הביטחון נערכים לפינוי מאחז עמונה המיועד ל-25 בדצמבר לפי פסיקת בג"ץ, אם לא יהיו שינויים. גורמים ביטחוניים סיפרו כי התכנית המבצעית לפינוי אמנם טרם הושלמה והוצגה בפני שר הביטחון אביגדור ליברמן, אך מאחורי הקלעים מתנהלים מאמצים שקטים של הדרג המדיני בניסיון להגיע להסדר עם תושבי המאחז, ראשי יש"ע והרבנים התומכים במאבק. בשיחות מעורבים גם קצינים בכירים בצה"ל, ומעבירים להנהגה ביהודה ושומרון כי מימוש החלטת בג"ץ בהסכמה, תוריד נטל ביטחוני כבד מאוד מהצבא ומשאר גורמי הביטחון בתקופה רגישה ביותר באזור.

בשלב זה, מעריכים גורמים במערכת הביטחון כי אלפים בודדים עשויים להשתתף במחאה נגד פינוי עשרות המשפחות מעמונה, ולשם כך צפויים לפעול במסגרת מבצע הפינוי גם אלפים בודדים של שוטרים וכוחות מג"ב וצה"ל. היקף כוחות הביטחון יגדל בהתאמה להיקף המפגינים. בנוסף, יפעילו במערכת הביטחון מערך אוטובוסים גדול במיוחד לפינוי האזרחים, כלי טיס לתצפית ומעקב באזור, וחמ"לים יוקמו בשטח.

עוד באותו עניין:
תושבי עמונה יכולים להיות מרוצים: הפלסטינים כבר לא יחזרו לקרקעות
היועמ"ש אישר: תושבי עמונה יועברו לחלקות זמניות בסמוך למאחז
120 רבנים בכירים בקריאה לציבור: "עלו לעמונה והתנגדו לפינוי"

מאחז עמונה. 6 בנובמבר 2016. מגד גוזני
תקופה רגישה באזור. עמונה/מגד גוזני

במעגל הראשון והשני אמורים לפעול כוחות המשטרה ומג"ב לבידוד בתי המפונים ופינוי בפועל של המשפחות. במעגל השלישי אמורים לפעול כוחות צה"ל שיהיו אחראים על בידוד המרחב של עמונה, שליטה בצירים המרכזיים, מניעת כניסה של אזרחים לאזור - שלפי הערכות יוכרז כשטח צבאי סגור - וסיכול טרור במרחב. גורמי ביטחון הדגישו כי בתכנון מבצע מורכב שכזה מוטמעים לקחי העבר מפינויים פיזיים, ובהם גם הפינוי מעמונה לפני עשור, הערכות מודיעיניות ותרחישי קיצון כמו פרובוקציות אלימות ופיגועי טרור מצד פלסטינים.

בינתיים, במטה המאבק של המאחז עובדים באינטנסיביות כדי להשלים את מתחמי המגורים של פעילי המאבק שיגיעו למקום לקראת הפינוי. מתחמי החממות הנפרדים לגברים ולנשים כמעט הושלמו, ונבנו כמה מבני עץ שאמורים לשמש כמטבחים ושירותים עבור הפעילים. עד כה הושלמו שבעה דונם של חממות מגורים, שמתוכננים לאכלס כ-3,500 פעילים. בנוסף, מתכוונים המוחים להשמיש כמה קרוואנים של תנועת הנוער בני עקיבא, מועדון וכמה מבנים נוספים למגורי פעילים.

פינוי מאחז עמונה בגדה המערבית. 1 בפברואר 2006. AP
פינוי עמונה בשנת 2006/AP

חרף ההערכות, במטה מצפים לכ-20 אלף פעילים בעת הפינוי. הם מדגישים כי הם יתנגדו בנחרצות לפינוי - אך מתנגדים גם למעשי אלימות. ואולם, הם מבהירים כי לא תהיה להם שליטה על אלפי הפעילים שיגיעו.

לצורך הבאת מתנגדים נעשית גם פעילות הסברה מול ישיבות בני עקיבא והאולפנות, כדי שכמה שיותר פעילים יגיעו למקום. במטה כבר השיגו תרומות של מוצרי מזון בכמויות גדולות כדי להאכיל את הפעילים - תרומות מחקלאים ברחבי הארץ הכוללים פירות וירקות וכן קטניות ומוצרים נוספים שאמורים להגיע למקום כבר בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully