וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציל את זוגתו מהאש שניצתה בגלל חשמל סטטי: "לא הרגשתי פחד"

28.11.2016 / 23:00

עמית שטיינר, שזוגתו נכוותה מהאש שתפס את הרכב בתחנת הדלק, סיפר על הרגעים הדרמטיים. "אני לא יודע אם פעלתי באומץ או בטיפשות, הייתי צריך לכבות את האש", אמר

עריכה: שניר דבוש

מזג האוויר הקיצוני לא רק ליבה את שריפות הענק שהתחוללו בימים האחרונים ברחבי הארץ, אלא הביא עמו גם תופעות בלתי צפויות, כמו חשמל סטטי שנגרם כתוצאה מהיובש הכבד. ואולם כפי שהתברר לאחר שצינורית דלק בתחנת הדלק בגינוסר שבצפון התלקחה כתוצאה מהחשמל הסטטי וגרמה לבעירה - התופעה יכולה להתפתח ליותר ממטרד קל.

עמית שטיינר, בן זוגה של איגי שבידה נדלק אקדח הבנזין, תיאר היום (שני) את הרגעים הדרמטיים. "איגי יצאה לתדלק ופתאום ראיתי להבות. צעקתי לבת דודתי, שישבה במכונית, לברוח מהרכב, ואמרתי גם לאיגי ולכל מי שהיה בתחנה לברוח מהמקום", סיפר. "המתדלק היה בהלם. הוא הוריד את מפסק החשמל והחשיך את המקום, ביקשתי שיביא לי מטף אבל הוא לא עבד. הביאו לי מטף קטן יותר וכיביתי את הלהבות".

"אני לא יודע אם פעלתי באומץ או בטיפשות, אבל החלטתי להתעמת עם האש", הוסיף שטיינר. "באותם רגעים לא הרגשתי פחד, רק הבנתי שאני צריך לכבות את האש. רק כשחזרתי הביתה, לאחר שהתקלחתי ונחתי, הבנתי שזה יכול היה להיגמר אחרת. לאיגי נשרף מעט השיער אבל היא בסדר, היה לכולנו מזל".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: בגלל חשמל סטטי - הרכב עלה באש בתחנת הדלק בגינוסר
"ללא בית וללא קליניקה": הזוג שאיבד בשריפה את ביתו – ואת מפעל חייו
"עוברים ממלחמה באש – למים": הכבאים נערכים למעבר החד במזג האוויר

תיעוד: הבזק חשמלי בזמן תידלוק הצית את שערה ורכבה של אישה בקיבוץ גינוסר. מערכת וואלה! NEWS
"המתדלק היה בהלם". תיעוד האירוע במצלמות האבטחה/מערכת וואלה! NEWS

מצלמות האבטחה בתחנת הדלק בגינוסר תיעדו שלשום את האירוע שאירע ביום שבת האחרון. בתיעוד ניתן לראות את איגי מגיבה בקור רוח, מוציאה את הצינור מהרכב, ונמלטת מהמקום תוך שהיא מכבה את האש משיערה.

שירות הכיבוי של מחוז הצפון אישר כי פרצה אש, וסיפר על חמישה צוותים שיצאו לתחנת הדלק בעקבות האש, שנגרמה כאמור, מחשמל סטטי. "אנשי המקום הספיקו לכבות חלק מהרכב, וכוחות הכיבוי עשו רק כיבוי סופי", נמסר מכיבוי האש. לפי חקירת כיבוי אש ברגע שנגעה בפיית התדלוק יצרה איגי תגובה חשמלית עקב היובש הקיצוני באוויר. בכיבוי האש ממליצים להשתמש בקרם ידיים כדי למנוע את החיכוך שגורם להיווצרות החשמל הסטטי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רכב שנשרף במהלך תדלוק בעקבות חשמל סטטי, תחנת דלק גינוסר. 26 בנובמבר 2016. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, דוברות כב"ה
בכיבוי האש ממליצים להשתמש בקרם ידיים כדי למנוע חשמל סטטי. כלי הרכב שעלה באש/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully