וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל השריפות - היום השישי: עדכונים שוטפים

שריפה שפרצה בפרדס חנה הביאה להשבתת הרכבות בין בנימינה לחדרה לכחצי שעה. המפכ"ל הגיע עם בנט לחלמיש ואמר: "מניח שהשריפות הראשונות נראו כמו רשלנות, המתקדמות כמו הצתות". שר החינוך: "על כל בית שנהרס כאן, נקים בתים גדולים יותר". כל העדכונים

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

18:05 תנועת הרכבות בין בנימין לחדרה חודשה.

17:39 תנועת הרכבות בין בנימין לחדרה מופסקת בהוראת כיבוי אש, בשל שריפה שפרצה בסמוך למסילות באזור פרדס חנה. רכבות מצפון מסתיימות בבנימינה ורכבות מדרום מסתיימות בחדרה.

17:00 השריפה שפרצה ליד ההתנחלות חלמיש שבבנימין ממשיכה להתפשט. שני צוותי מתנדבים, שלושה צוותי כיבוי וצוות לוחמים אמריקנים מוזעקים למקום.

14:02 מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך מבקר בהתנחלות חלמיש (נווה צוף) בבנימין. "אני לא יודע בדיוק כמה מכלל האירועים היו הצתות", אמר המפכ"ל, "אני מניח שבאירועים הראשונים היו יותר אירועי רשלנות והיותר מתקדמים כבר הפך להצתות מכוונות. אנחנו חוקרים את הדברים בצורה מסודרת".

13:57 ארבע כלי רכב עולים באש ליד מתחם קניות באזור צומת סילבר הסמוך לאשקלון. לא ברור מה גרם לשריפה וחוקר שריפות עושה את דרכו למקום.

13:40 שליטה הושגה בשריפה במחסן שבמתחם הקניון בזכרון יעקב. החזרה לחלקו הצפוני של המתחם שפונה מתאפשרת. תנועת הרכבות חודשה, לא ידוע על נפגעים.

12:30 הושגה שליטה בשריפה בנטף.

שריפה ביער חרובית, 27 בנובמבר 2016. ביטחון חברת חשמל, מערכת וואלה! NEWS
שריפה פרצה ביער חרובית. כוחות כיבוי ומשטרה במקום/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון חברת חשמל

12:21 שריפה פרצה במחסן ביצים בזכרון יעקב. ארבעה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפה, כוחות נוספים בדרכם למקום. קיים חשש למעורבות אסבסט.

11:15 הושגה שליטה על השריפה במושב תלמי אלעזר. לוחמי האש ממשיכים בכיבוי סופי. בשלב זה לא קיימת סכנה לבתים באזור.

10:38 מתחדשת השריפה בנטף.

10:37 חמישה צוותי כיבוי ושני מטוסים מוזנקים לסייע בשריפת חורש גדולה סמוך למושב תלמי אלעזר שבאזור חדרה.

10:33 שריפה פרצה בהתנחלות ענתות (עלמון) שבבנימין, עקב שני בלוני גז בוערים מחוץ למבנה. ארבעה צוותי כיבוי בדרכם למקום.

10:04 שרפת קוצים ביער חרובית הסמוך לקריית מלאכי. כוחות משטרה במקום ובמקביל מספר מטוסי כיבוי ששהו באוויר הגיעו לכיוון השריפה ונמצאים בפעולות מהירות לכיבוי. השריפה בשלבי סיום. כוחות המשטרה עורכים סריקות.

10:00 שר הביטחון אביגדור ליברמן מבקר בהתנחלות חלמיש. "לפי הנתונים, בגל השריפות האחרון אירעו כ-110 אירועי שרפה, 17 מהם הינם הצתה בזדון בוודאות", אמר ליברמן. "צהל העביר 3,500 חיילים, מתוכם 700 אנשי מילואים, לטובת האירועים בכל הארץ. פה ביהודה ושומרון פעלו כשמונה גדודים שהשתתפו גם הם במאמצי הכיבוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר הביטחון אביגדור ליברמן בביקור בהתנחלות חלמיש לאחר כיבוי השריפה שפרצה בה אמש, 27 בנובמבר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון אביגדור ליברמן בביקור בהתנחלות חלמיש לאחר כיבוי השריפה שפרצה בה אמש, 27 בנובמבר 2016/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

08:25 שר החינוך נפתלי בנט עורך ביקור בהתנחלות חלמיש (נווה צוף) שבבנימין. "על כל בית שנהרס פה אנחנו נקים בתים גדולים יותר ורבים יותר, כי זו התשובה האמיתית לטרור הלאומני הזה", אמר השר במהלך הביקור והוסיף: "הכוונה הייתה להרוס ולהרוג יישוב בישראל"

07:58 כבאות מחוז ירושלים מודיעה על רגיעה מוחלטת בכל אזור נטף. במהלך הלילה פעלו לוחמי האש בכיבוי מאות מוקדי בעירה קטנים ומנעו את התחדשות האש.

06:57 דובר צה"ל מעדכן כי שני חשודים בניסיון הצתה נעצרו הלילה בסמוך לכפר נחלין שבגוש עציון. עוד נמסר כי ננקטים צעדים נגד בעלי תחנות דלק בגזרת החטיבה המרחבית עציון בחשד כי "סיפקו דלק לגורמי טרור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"על כל בית שנהרס פה אנחנו נקים בתים גדולים יותר". השר בנט בחלמיש, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

22:54 בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרם של שני צעירים החשודים בהצתות. מעצרו של תושב נצרת בן 22 החשוד בהצתה בסמוך לשכונת פאחורה בעיר הוארך בשלושה ימים. מעצרו של תושב כפר כנא בן 22 החשוד בהצתה ביער בית קשת הוארך ביומיים. בנוסף, בית משפט השלום בחיפה האריך ביומיים את מעצרו של תושב סאג'ור, בן 16, החשוד בהצתה של חורש בין סאג'ור לבית ג'אן.

22:35 שר הפנים אריה דרעי מודיע כי משרד הפנים יפצה את הרשויות המקומיות שנפגעו בשריפות באופן מלא על כל ההוצאות שנוגעות לטיפול בתושבים שפונו מבתיהם לדיור חלופי כבר בתחילת השבוע. בנוסף, הורה כי כל אדם שמתגורר בבית שניזוק לחלוטין מהשריפות, יקבל ממשרד הפנים מענק חד פעמי להתארגנות בגובה 2,500 שקלים.

22:11 כוחות צה"ל עצרו חמישה חשודים נוספים במספר הצתות שונות. בכניסה לאריאל נעצרו שלושה חשודים בהצתה ביום חמישי סמוך ליישוב. כמו כן באזור ברטעה שבואדי ערה נעצרו שניים בחשד להצתות באום ריחן ומי עמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד מצלמות אבטחה של חשוד בהצתה בפארק בגין, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

21:21 אזרחים שביתם נהרס בשריפות ואינם יכולים לשוב לביתם יקבלו מענק מידי של 2,500 שקלים – כך הוחלט בישיבת הערכת מצב שערך שר האוצר משה כחלון בחדר הפיקוד בחיפה. המענק יינתן לכל נפש על פי מספר בני המשפחה.

20:58 משרד החינוך מודיע כי הלימודים בגני הילדים ביישוב נטף שבהרי ירושלים יתקיימו מחר כרגיל. ילדי הגן בבית מאיר ילמדו בשואבה. במטה בנימין, לא יתקיימו מחר לימודים באולפנת "שירת הים" בחלמיש. גני הילדים ביישוב יפעלו כרגיל ובבית הספר היסודי "גופנה" נערכים ללימודים מחר בבוקר. באולפנת דולב יתקיימו מחר לימודים.

20:42 השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, גלעד ארדן, הודיע כי יפעל לתיקון חקיקה שבמסגרתו ייהרס ביתו של מי שיורשע בהצתת בתים.

20:39 שר האוצר, משה כחלון, אומר בפתח ישיבת הערכת המצב בחפ"ק בחיפה כי "כל מי שיש לו בעיה אנחנו נלווה אותו. אנחנו לא נקום מפה, גם אחרי שהעשן יתפוגג אנחנו עדיין נהיה פה".

ראש עיריית חיפה יונה יהב בישיבה של הנהלת משרד האוצר להערכת מצב על רקע גל השריפות, 26 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
ישיבת הערכת המצב בחיפה, אמש/ערן גילווארג

19:55 השריפות בימים האחרונים כילו 41 אלף דונמים של יער וחורש, יותר מאשר באסון הכרמל לפני שש שנים. בגל השריפות עלו באש 30 אלף דונמים של רשות הטבע והגנים ו-11 אלף דונמים נוספים של קק"ל. באסון הכרמל נשרפו 35 אלף דונמים.

19:30 ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והודה לו על שליחת הכבאיות והכבאים כדי לסייע בכיבוי שריפות. בהודעת לשכתו נמסר כי נתניהו אמר לאבו מאזן כי הוא מעריך את העובדה שיהודים וערבים כאחד פתחו את בתיהם לנפגעי האש.

19:28 המשטרה מודיעה כי שם מבצע כיבוי השריפות הוא "באש ובמים".

19:20 ועדת הכספים של הכנסת תתכנס ביום שני כדי לדון בפיצוי לנפגעי השריפות. בדיון ישתתפו נציגי הממשלה, משרד האוצר, רשות המסים, גורמי ביטוח ושאר הגופים הרלוונטיים. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אומר כי "אנשים איבדו את ביתם ועלינו לדון מהר ככל הניתן כיצד ניתן לעמוד לימינם ולסייע בידם בשיקום הבתים, השכונות והערים שנפגעו".

חיפה לאחר השריפות, נובמבר 2016. יותם רונן
נזקי השריפה בחיפה/יותם רונן
ביתם של חיה ושמואל כהן רחוב זלמן שז"ר 18 בחיפה שנפגע בשריפה, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
בית בשכונת רוממה בחיפה שניזוק בשריפה/שלומי גבאי
השר לביטחון פנים גלעד ארדן ביישוב חלמיש לאחר שפרצה בו אמש שריפה, 26 בנובמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
השר לביטחון פנים ארדן נפגש עם כבאים בחלמיש, אמש/תצפית TPS, הלל מאיר
לוחמי אש לאחר כיבוי השריפה בהר חלוץ, 26 בנובמבר 2016. שגיא פלקס, מערכת וואלה! NEWS
כבאים במנוחה בין כיבוי שריפות בהר חלוץ, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, שגיא פלקס
מטוס הסופרטנקר האמריקאי מעל היישוב נטף, 26 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מטוס ה"סופרטנקר" מעל בתי היישוב נטף, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully