וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הזמנת הסופרטנקר: "מוטב שתהיה יכולת יתר ממחסור"

בפוסט שפרסם ראש הממשלה בפייסבוק שלו, כתב את השתלשלות האירועים שהובילה להזמנת מטוס הכיבוי הענק בשנית לישראל, נוסף על הטייסת שפעלה בשטח. "הקמתי טייסת כיבוי כי מנהיגות היא עניין של קבלת החלטות, לא של כתיבת דוחות"

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (שבת) בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו לשרשרת האירועים שהביאה אותו להזמין את הסופרטנקר ביום חמישי לארץ, כפי שהיה גם באסון הכרמל בשנת 2010. "במהלך ביקור ביוון באוגוסט 2010 ראיתי כיצד מטוסי כיבוי יוונים מכבים שריפת יער. מיד עם שובי ארצה הוריתי למזכיר הצבאי שלי לבחון רכישת מטוסי כיבוי עבור מדינת ישראל", כתב.

"כמה חודשים לאחר מכן פרצה שריפת הכרמל. בזוכרי את מה שראיתי ביוון, ביקשתי מיד ממדינות העולם לשלוח לנו מטוסי כיבוי. סיוע זה, יחד עם מטוס הסופרטנקר שהבאנו מארצות הברית, תרם תרומה מכרעת לכיבוי השריפה הגדולה בכרמל. מיד לאחר השריפה בכרמל, בדצמבר 2010, פרסם משרד מבקר המדינה דוח על מערך הכיבוי בישראל. באופן מדהים לא כלל דוח מקצועי-כביכול זה שום המלצה להקים טייסת כיבוי, המרכיב החשוב ביותר בכיבוי שריפות יער.

גל השריפות - סיקור מיוחד
41 אלף דונם בחמישה ימים: ממדי הנזק של גל השריפות – והמחיר
הרוחות יימשכו בתחילת השבוע; החל מיום רביעי - גשמים מקומיים
גל השריפות: יותר מעשרה פלסטינים ו-23 ישראלים נעצרו בחשד להצתה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מבקר בזירת השריפה בבית מאיר/לשכת העיתונות הממשלתית
הסופר טנקר ממריא מנתב"ג בדרך למשימתו הראשונה, נובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
הסופרטנקר בנתב"ג/חטיבת דובר המשטרה

"אף על פי כן החלטתי להקים טייסת כיבוי בישראל, והיא אכן הוקמה חודשים ספורים לאחר השריפה. קראנו לטייסת על שם אלעד ריבן, לוחם אש גיבור בן 16 שנספה בשריפת הכרמל. מנהיגות היא עניין של קבלת החלטות – לא של כתיבת דוחות.
מאז ועד היום כיבתה טייסת הכיבוי, יחד עם לוחמי ולוחמות האש האמיצים על הקרקע, מאות שריפות שטח, לרבות זו שאיימה לשרוף את מוזיאון 'יד ושם' בירושלים. ההחלטה להקים את טייסת הכיבוי הישראלית הצילה חיים ומנעה שריפות שטח בקנה-מידה עצום, כולל בגל השריפות הנוכחי.

"ביום רביעי בחדר הפיקוד בזכרון יעקב הנחיתי לתגבר את הסיוע מחו"ל במטוסים נוספים. פניתי למנהיגים כמו נשיאי רוסיה ואוקראינה וראש ממשלת יוון, וההיענות הייתה מידית ומרשימה. אנחנו עוזרים למדינות אחרות, והן עוזרות לנו. החלטתי גם הפעם להביא לארץ את מטוס הסופרטנקר. במקרי קיצון, עדיף שתהיה יכולת-יתר מאשר יכולת-חסר".

לסיכום, כתב: "אני מצדיע ללוחמי ולוחמות האש ולטייסים מהארץ ומחו"ל. אני מודה גם לכל כוחות הביטחון וההצלה ולאזרחי ישראל הרבים שמסייעים בהתנדבות למלאכת הכיבוי והשיקום. אתם פניה היפות והאמיתיות של מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם כוחות הביטחון/לשכת העיתונות הממשלתית
מטוס הסופרטנקר האמריקאי מעל היישוב נטף, 26 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מטוס הסופרטנקר בגיחה ראשונה בישראל, אתמול/נועם מושקוביץ

הסופרטנקר, או בשמו המלא: B747-400 SuperTanker, הוא כלי הטיס מכבה האש הגדול בעולם, והוא נחנך בגרסתו הנוכחית במהלך שנת 2016. יתרונו של הסופרטנקר הוא לא רק בנפח העצום שלו - אלא גם במהירותו. מבסיסו שבקולורדו ספרינגס הוא יכול להגיע לכל נקודה בארצות הברית בתוך שעתיים וחצי, ולכל נקודה בצפון אמריקה בתוך ארבע שעות וחצי, כשהוא נושא בבטנו כ-75 אלף ליטרים של חומר מעכב בעירה.

מהירותו רלוונטית גם ליעדים נוספים, ולפי המידע שבאתר החברה הוא יכול להגיע כמעט לכל נקודה בכדור הארץ תוך 20 שעות. הוא כולל בתוכו 14 מושבים ברמה של מחלקה ראשונה ושני דרגשים נוספים. לכלי הטיס יש יכולת תמרון גבוהה, שנשמרת גם במהירות טיסה נמוכה הדרושה לכיבוי שריפות.

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully