וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הרוגה בפריצת חמוש לדיור מוגן לנזירים בדרום המדינה

החשוד, שאחז בסכין וברובה, נמלט מאזור בית האבות בעיירה מונפריה-סור-לז, הסמוכה למונפלייה, וטרם התברר המניע למעשה. במקום חיים כ-70 מיסיונרים לשעבר שנשלחו למדינות אפריקה, ובתחילה דווח כי הם נלקחו בני ערובה

כוחות משטרה בבית אבות לנזירים במונפלייה בצרפת לאחר פריצת חמוש 25 נובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
המשטרה מנהלת מצוד אחר החמוש. זירת האירוע, הלילה/צילום מסך, טוויטר

אישה אחת נהרגה הלילה (שישי), לאחר שחמוש פרץ לבית אבות לנזירים באזור מונפלייה שבדרום-מזרח המדינה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, כוחות מיוחדים של משטרת צרפת הוזעקו לבית האבות מונפריה-סור-לז, שם מתגוררים כ-70 מיסיונרים לשעבר שפעלו במדינות אפריקה, ופתחו בחיפושים אחר החשוד. זאת, לאחר שדווח בתחילה כי קיים חשש ללקיחת בני ערובה.

בתום סריקות בכל שלוש הקומות של המבנה, החשוד, שהיה רעול פנים ואחז בסכין וברובה, לא נמצא וההערכה היא כי הוא נמלט מהמקום. עם זאת, טרם התבררה זהותו או המניע למעשיו. מהרשויות המקומית נמסר כי 59 מהנזירים הועברו למקום מבטחים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
עיראק: כמאה הרוגים, רובם שיעים מאיראן, בפיגוע דאעש ליד בגדאד
רעידת אדמה עזה פקדה את מרכז אמריקה - בזמן פגיעת הוריקן
המהגרים לא נרתעים מטראמפ – וממשיכים לנהור לארצות הברית

האירוע מגיע על רקע כוננות מתמשכת במדינה, מעט יותר משנה אחרי מתקפת הטרור בבירה פריז, שהביאה למותם של 130 בני אדם ולהכרזה על מצב חירום שטרם הוסר. בתחילת השבוע מסר שר הפנים ברנאר קזנוב כי הרשויות בצרפת סיכלו בסוף השבוע האחרון מתקפת טרור, ועצרו שבעה בני אדם החשודים בתכנון פיגוע בעיר שטרסבורג שבמזרח המדינה ובמרסיי שבדרומה.

השבעה, ממוצא צרפתי, מרוקאי ואפגני, הם בני 37-29. שניים מהם נעצרו במרסיי והיתר בשטרסבורג. "הצלחנו למנוע מתקפת טרור שתוכננה זמן רב", אמר קזנוב. "418 חשודים בהשתייכות לרשתות טרור נעצרו מתחילת השנה. המעצרים הללו מנעו לעיתים מתקפות וטרגדיות".

זירת האירוע בדרום צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully